یک کارشناس سیاست خارجی گفت: جمهوری اسلامی ایران دولتی نیست که ایجاد ناامنی کند و باید این را در نظر داشته باشیم که مذاکرات نشان داد دشمنان جمهوری اسلامی از نظر تبلیغاتی نیز خلع سلاح شده‌اند.

مذاکرات نشان داد دشمنان ایران از نظر تبلیغاتی خلع سلاح شده‌اند
 "حسین معین‌آبادی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،گفت: با توجه به مناقشه اتمی چندین ساله ایران با غرب طبیعی است که نباید انتظار داشته باشیم در یک مدت زمان کوتاه این موضوع حل شود.  

وی ادامه داد: زیاده خواهی‌‌ها و ادعاهای غرب در رابطه با عدم شفاف سازی ایران و مطالب ما در رابطه با اینکه  بحث اتمی کشورمان یک بحث شفاف و صلح آمیز است و ما دنبال بمب اتم نیستیم، باعث می‌شود مذاکرات طولانی شود.  
 
این کار‌شناس سیاست خارجی تصریح کرد: مسئله دیگر بحث فاصله‌ای است که میان طرفین مذاکره کننده وجود دارد و مسئله بعدی بحث ادعاهای آژانس در مورد چاشنی‌های انفجاری است که می گوید ایران باید شفافیت سازی بیشتری کند.
 
معین آبادی اظهار داشت: مسئله دیگری که باید در مذاکرات توجه کرد، روند پذیرش حق ایران در غنی سازی است که باید اثبات شود، تا قطعنامه‌هایی علیه کشورمان همچون اجماع جهانی که علیه ما در شورای امنیت در شش قطعنامه وجود داشته است صادر نشود.

وی ادامه داد: دیپلماسی ما باید در این زمینه قوی عمل کند تا بتواند از منافع ملی دفاع کند که دیگر مورد انتقاد جامعه جهانی و ادعاهای آن‌ها راجع به مباحث ساخت بمب اتمی نباشیم.  
 
این کار‌شناس سیاست خارجی افزود: از این فرصت‌ها باید در مذاکرات گذشته بیشتر استفاده می‌کردیم.
 
معین آبادی گفت: قطعا در این دور از مذاکرات مسائلی که قرار است غرب بر ما تحمیل کند، اتفاق نیفتاده و از طرف دیگر این مذاکرات فرصتی را به ایران داده که توان خود را در حوزه سیاست خارجی نشان دهد.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران دولتی نیست که برانداز باشد و ایجاد ناامنی کند و باید این را در نظر داشته باشیم که مذاکرات نشان داد که دشمنان جمهوری اسلامی ایران از نظر تبلیغاتی نیز خلع سلاح شده‌اند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.