قدس انلاین-قاآنی:مراسم تودیع علی روحی و معارفه کیوان صباغ روسای سابق وفعلی انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان برگزار شد.

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی : انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی متعلق به همه هنرمندان باید باشد

به گزاش قدس انلاین، سید سعید سرابی دراین مراسم درابتدا یاد وخاطره مرحوم ارجمند را گرامی داشت وسپس در سخنانی مطالبات واولویتهای مد نظر خود را برای رییس جدید تشریح واظهار داشت:انجمن نمایش باید بستری مناسب برای حضور همه جریان‌های هنری در استان باشد.

*انجمن به همه هنرمندان اختصاص دارد

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: انجمن نمایش استان باید زمینه  فعالیت بیشترهنرمندان پیشکسوت و جوان فراهم نماید وحتی بیش ازاین باید شرایطی برای اجرای نمایش توسط هنرمندان خراسان رضوی که درحال حاضر به دلایلی ازاستان مهاجرت نموده اند را نیز ایجاد کند.

سرابی تاکید کرد:انجمن نمایش استان خراسان رضوی نباید مختص یک گروه وفکروعده خاص شود بلکه باید دراختیارهمه هنرمندان باشد.

*توجه جدی به شهرستانها

سید سعید سرابی در ادامه با اشاره به فعالیتهای خوب تئاتری در شهرستانهای استان خراسان رضوی گفت: توجه به توسعه و توزیع فعالیت‌های نمایشی در شهرستان‌هایکی از الزامات مهم برای رییس انجمن می باشد .

وی خطاب به رئیس جدید اظهار داشت: جناب صباغ رییس انجمن نمایش استان خراسان رضوی هستند ونه تنها شهرمشهد پس باید توجه جدی به شهرستانها صورت بگیرد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود:بزودی انجمن نمایش مشهد نیزفعالیت جدید خود را آغاز می کند وباید زمینه همکاری وحمایت ومشارکت بین انجمن نمایش استان ومشهد بیشتر ازگذشته شود تا افتخارات کسب شده حفظ وعناوین جدید به دست بیاید.

* توجه به اقتصاد تئاتر هنرمندان

سرابی با اشاره به مشکلات اقتصادی و کمبود بودجه در حوزه فرهنگ وهنر وبویژه تئاتر گفت:شاید این سوال پیش بیاید که امکانات مالی آنقدر کم هست که شاید تنها نیاز شهر مشهد را پاسخگو باشد ولی بهرحال مدیری که این مسئولیت را پذیرفته بایستی با همین شرایط زمینه فعالیت شهرستانها را نیز تامین نماید.

وی در ادامه با با اشاره به این که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از توجه ویژه به اقتصاد و فرهنگ در تئاتر را استفاده از تخصص هنرمندان برای تاثیرگذاری در سطح جامعه عنوان کرده  افزود: این امر باید در کنار فراهم شدن معیشت هنرمندان انجام شود تا هنرمندان پیشکسوت به جای آن که از فعالیت‌های غیرهنری معیشت و اقتصاد زندگی خود را تامین می کنند بتوانند با آموزش به نسل جوان علاوه بر انتقال هنر نمایش بتواند اقتصاد زندگی خود را نیزفراهم کند.

 مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد:برای تامین برخی امکانات وهزینه ها نباید تنها تئاتر به ارشاد متکی باشد بلکه باید بابهره گیری از مشارکت‌های همه سازمان‌ها در حوزه نمایش ابزار مورد نیاز خود را تامین نماید.

وی افزود:قوت هنر تئاتر در این است که می تواند زمینه همکاری ومشارکت سازمانهای مختلف شهری ،فرهنگی ومذهبی را جلب نماید.

*ارتباط بهتر با کانون هنرمندان

سرابی در ادامه با اشاره به اینکه درسالهای اخیر همکاری انجمنها با کانون از نظم وانضباط خود خارج شده اظهار کرد:از رئیس جدید انجمن نمایش استان می خواهم در دوره فعالیتشان ارتباط قوی و تشکیلاتی با کانون هنرمندان خراسان رضوی داشته باشند.

وی تصریح کرد:توجه و نگاه ویژه به ظرفیت بزرگ و ارزشمند به هنرمندان پیشکسوت به عنوان سرمایه های هنری وفکری شهر می تواند انجمن نمایش را در راه خود با مدیریت جدید به سرمنزل برساند.

*تقدیر از رئیس سابق

سرابی در این مراسم همچنین به اقدامات رییس سابق انجمن اشاره کرد وافزود:با وجود این که علی روحی در دورانی که موقعیت انجمن هنرهای نمایشی از نظر امکانات و اعتبارات مالی با کمبود روبه‌رو بود، سکان ریاست این انجمن را به دست گرفت، اما خوشبختانه موفق شد افتتاحیه مراسم مختلفی همچون اردیبهشت تئاتر، جشنواره تئاتر فجر و منطقه‌ای را برای نخستین‌بار در مشهد اجرایی کند و عنوان انجمن هنرهای نمایشی برتر را در اردیبهشت سال جاری کسب کند.
 
وی برگزاری این برنامه‌ها و جشنواره‌ها را برای نخستین‌بار در مشهد مطالبه مهمی از سوی هنرمندان و حتی انجمن هنرهای نمایشی کشور عنوان کرد و افزود: امیدوارم کیوان صباغ که به عنوان رئیس این انجمن در خراسان رضوی انتخاب شده و خودش از جنس هنرمندان تئاتر مشهد است با استفاده از تجربیات علی روحی بتواند موقعیت‌های گذشته را حفظ کرده و در آینده نیز اقدامات بهتری را در پایتخت معنوی کشور و در عرصه نمایش انجام دهد.

***
 
در انتهای این مراسم علی روحی رییس سابق انجمن طی متنی که قرائت کرد از تمامی همکاران وهنرمندان که در دوره فعالیتش به او یاری رساندندتقدیر تشکر نمود و کیوان صباغ رییس جدید برگزاری یک همایش عمومی برای هنرمندان در اینده نزدیک را محل مناسبی برای بیان برنامه ها واقداماتش عنوان کرد.

گفتنی است از نکات قابل توجه در این مراسم عدم اطلاع رسانی جهت پوشش خبری خبرنگاران بود که به حساب فراموش کاری مسوولین سابق انجمن باید گداشت.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.