دبیر شورای عالی بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه کاهش قیمت نفت در صنایع مختلف اثرات متفاوتی دارد،‌ گفت: برای توسعه بازار سرمایه و حل مشکلات سرمایه‌گذاران به طور مفصل برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

اولین توصیه به سهام‌داران/ برنامه‌ریزی مفصل برای حل مشکلات بازار سرمایه

محمد فطانت‌فرد رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نخستین گفت‌وگوی خود با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه پس از تصمیم شورای عالی بورس در سازمان بورس شروع به کار کرده‌ام، اظهار داشت: به زودی نشستی با رسانه‌ها برگزار خواهیم کرد و معارفه با رسانه‌ها نیز طبق برنامه‌ریزی وزارت اقتصاد انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات بازار و برطرف کردن آن به طور مفصل برنامه‌ریزی کرده‌ایم، افزود: فعلا لازم است، برای مقدمه کار، بررسی‌های کاملی صورت پذیرد و سپس اقدام به شفاف‌سازی درباره حل مشکلات بازار شود.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار با تاکید براینکه بازار سرمایه متعلق به مردم است و باید در توسعه و تعالی آن همه مسئولان تلاش کنند، تصریح کرد: برنامه‌های توسعه‌ای بازار سرمایه ادامه خواهد یافت و برنامه‌های مفصلی هم برای حل مشکلات سرمایه‌گذاران وجود دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی براینکه آیا برای حل مشکلات صنایع پالایشی در بورس برنامه‌ای دارید یا خیر گفت: در این زمینه هم به طور مفصل برنامه‌ریزی شده، به زودی مشکلات این صنعت هم با رایزنی‌ لازم حل و فصل خواهد شد.

فطانت‌فرد همچنین درباره تاثیر کاهش قیمت نفت در بازار سهام به خبرنگار بورس فارس گفت: کاهش قیمت نفت بیشتر تاثیر روانی داشته و باید در تک تک صنایع بررسی تحلیلی صورت پذیرد؛ در این باره نمی‌توان تاثیر کاهش قیمت نفت را در صنایع یکسان دانست و علاوه بر آن قیمت دلار و نفت را جداگانه تحلیل کرد، بنابراین آثار متفاوتی در این زمینه وجود خواهد داشت.

وی همچنین معتقد است کاهش قیمت نفت جای هیچ گونه نگرانی ندارد و باید به صورت کارشناسی اثرات آن مشخص شده و برای بازار شفاف شود.

دبیر شورای عالی بورس و اوراق بهادار در پایان خاطرنشان کرد: در این زمینه جلسه‌ای عصر روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد و آثار این رویداد بر صنایع بورسی به طور مشخص و شفاف بررسی شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.