نتایج موفقیت آمیز آزمایش های اولیه واکسن ضد سرطان در سنگاپور بر روی چهار بیمار، امیدهایی برای درمان این بیماری ایجاد کرد.

افزایش امید به درمان سرطان/ آزمایش اولیه واکسن در سنگاپور

به گزارش  قدس آنلاین  به نقل از ایرنا، شبکه سنگاپوری خبر آسیا اعلام کرد واکسن ضد سرطان که بدون عوارض جانبی است بر روی بیمارانی با موفقیت آمیز آزمایش شد. این افراد در مرحله چهارم سرطان قرار داشتند.

مرحله چهار سرطان زمانی رخ می دهد که سرطان از محل اصلی خود به سایر نقاط بدن نیز سرایت می کند. در این مرحله درمان بیماری از طریق تراپی، عمل یا رادیوتراپی در یک قسمت خاص از بدن امکان پذیر نیست.

این برای نخستین بار است که این واکسن بر روی انسان آزمایش می شود.

ساخت این واکسن با همکاری مرکز ملی سرطان سنگاپور، موسسه تحقیقات کلینیکی این کشور و شرکت بایوتک 'میکروواکس' آمریکا از ماه سپتامبر سال گذشته میلادی آغاز شد.

کاربرد این واکسن به طور خاص برای سرطان های روده، سینه، پروستات، روده بزرگ و تخمدان در نظر گرفته شده است.

تاثیرگذاری این واکسن از طریق تقویت سیستم ایمنی بدن است و زمینه حمله به پروتیین هایی که عامل به وجود آوردن سرطان هستند را ایجاد می کند.

'توح هان چونگ' معاون مرکز ملی سرطان سنگاپور، گفت: اکنون این مطالعه بر روی انسان انجام شده است. تنها این چهار بیمار مورد مطالعه قرار گرفتند. ما خواستار کسب اطمینان از ایمنی این واکسن بودیم که این اطمینان بدست آمد. هیچ گونه عوارض جانبی گزارش نشده و این به معنای موفقیت است.

'جانت کواح' یکی از بیمارانی که این واکسن بر روی وی آزمایش شد، گفت: من ایمان دارم که این واکسن موثر است و می تواند یک پیروزی بزرگ باشد. البته، عملکرد آن بستگی به افراد نیز دارد، اما من کاملا خوشبین هستیم که این واکسن برای من مفید است.

قرار است این واکسن که نخستین مرحله آزمایش خود را با موفقیت پشت سرگذاشت بر روی 20 بیمار دیگر نیز در مرحله بعد آزمایش شود.

مقامات پزشکی سنگاپور به زمان پایان یافتن دوره آزمایشی این واکسن اشاره ای نکردند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.