بجنورد- خبرنگارقدس: استاندار خراسان شمالی گفت: آموزش در مدارس باید کیفیت داشته و سمت و سوی برنامه‌ها نیز در آموزش و پرورش به سمت کیفی‌سازی آموزش‌ها باشد.

استاندار: فضای آموزشی خراسان شمالی از میانگین کشوری عقب‌تر است

پرویزی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به تلاش را راستای کاهش مشکلات عمرانی در حوزه آموزش و پرورش، افزود: درحال حاضر فضای آموزشی استان خیلی عقب‌تر از میانگین کشوری است که باید درصدد جبران مشکلات و کمبودها باشیم.

وی از ملی شدن اعتبارات در آموزش و پرورش به عنوان یکی از مشکلات یاد کرد و اظهار داشت: این امر سبب شده تا در خیلی از فعالیتها، اختیارات از عهده استان خارج باشد و مشکلاتی در استان به وجود آید.وی بخشی از مشکلات آموزش و پرورش را در حوزه زیرساختهای آموزشی دانست و تصریح کرد: طی جلساتی که با بنیاد برکت برگزار شده مقرر شده تا تعدادی از پروژه‌ها تا پایان سال به سرانجام برسد.

رئیس شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه مناطق مرزی و محروم در اولویت برنامه‌ها قرار دارند، خاطرنشان کرد: مهمترین اهداف در برنامه‌ کاری باید اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام باشد.وی از بنیاد برکت خواست، افزون بر احداث مدارس، تأمین آب شرب و برخی راه‌های روستایی را نیز در برنامه‌ها قرار دهد.پرویزی به مقوله بی‌سوادی در استان نیز اشاره کرد و متذکر شد: متأسفانه توفیقی در سوادآموزی در استان نبوده و فقط هزاران نیرو به بدنه آموزش و پرورش اضافه شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.