رییس کل گمرک گفت: به اعتقاد من افزایش تعرفه خودروهای وارداتی چندان ضرورتی ندارد و البته هنوز در رابطه با این موضوع تصمیم‌گیری نشده است.

کرباسیان: افزایش تعرفه خودروهای وارداتی ضروری نیست

مسعود کرباسیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره تعرفه خودروهای وارداتی توضیح داد: در حال حاضر تعرفه خودروهای وارداتی تا دو هزار سی سی 40 درصد، خودروهای 2000 تا 2500 سی سی 55 درصد و تعرفه خودروهای وارداتی بالای 2500 سی سی که واردات آن در حال حاضر ممنوع است 140 درصد است.

 

 

هنوز در رابطه با افزایش تعرفه خودروهای وارداتی تصمیم‌گیری نشده است

 

وی با بیان اینکه هنوز در رابطه با افزایش تعرفه خودروهای وارداتی تصمیم‌گیری نشده است، افزود: مصرف‌کنندگان خودروهای کمتر از دو هزار سی سی قشر متوسط به پایین جامعه هستند، ضمن این‌که وقتی مالیات بر ارزش افزوده بر روی 40 درصد تعرفه گمرکی اضافه شود، دیواره حمایتی خوبی برای تولیدات داخل است که در بقیه شرکت‌های صنعتی به این میزان حمایت وجود ندارد.

 

 

رییس کل گمرک در عین حال اظهار امیدواری کرد که تعرفه خودروهای وارداتی تغییر نکند و افزود: البته تصمیم‌گیری در این زمینه به ما مربوط نمی‌شود و ما فقط موظف به اجرای مقررات و تصمیم‌گیری‌های مسوولان مربوطه در این زمینه هستیم.

 

 

من نیز از مخالفان افزایش محدوده تردد خودروها در مناطق آزاد هستم

 

کرباسیان همچنین در پاسخ به این سوال که بسیاری از مناطق آزاد درخواست افزایش محدوده تردد خودروها را در مناطق آزاد دارند، گفت: هیات وزیران با این موضوع مخالفت کرده و من نیز از مخالفان این موضوع هستم چون تعرفه واردات و از طرفی گذاشتن محدودیت تردد خودرو از مناطق آزاد برای حمایت از تولیدات داخلی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.