قدس آنلاین- تبریز : شهردار تبریز از افتتاح پنج پروژه بزرگ عمرانی با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان، در بهار سال آتی خبر داد و گفت: طرح شبدری ایل‌گلی، ساختمان مرکزی پایانه مسافربری تبریز، بیمارستان کودکان مبتلا به سرطان و دو تقاطع غیرهمسطح در میدان راه‌آهن و ورودی وادی رحمت، با مجموع اعتبار 120 میلیارد تومان، تا خرداد سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسند.

افتتاح پنج پروژه بزرگ عمرانی در بهار 94

به گزارش قدس آنلاین از تبریز ، صادق نجفی در حاشیه بازدید از مراحل اجرای بیمارستان کودکان مبتلا به سرطان، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: طرح شبدری ائل گلی، دومین ورودی کلانشهر تبریز از طرف اتوبان شهید کسائی است که نقش مهمی در روان‌سازی گره ترافیکی منتهی به این مسیر خواهد داشت.

وی افزود: این طرح هم‌اکنون در مراحل پایانی اجرا بوده و در سه ماه نخست سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار تبریز، در ادامه اجرای پروژه بیمارستان کودکان مبتلا به سرطان را از اقدامات ضروری و ماندگار عمران و توسعه شهر تبریز دانست و افزود: با توجه به طراحی و ساخت این بیمارستان در پنج طبقه و برخورداری آن از فناوری‌ها و تجهیزات روز پزشکی، پیش‌بینی می‌شود این مرکز، نقش موثری در رفع نیازهای درمانی تبریز، منطقه و حتی سایر شهرهای مجاور، خواهد داشت.

نجفی همچنین، بر لزوم فضاسازی‌ها و رنگامیزی‌های متناسب با علایق کودکان در این بیمارستان تاکید کرد.

شهردار تبریز همچنین پروژه ساختمان اصلی پایانه مرکزی تبریز را از نیازهای 35 ساله شهر تبریز خواند و گفت: پروژه ساختمان اصلی پایانه مرکزی تبریز، پس از 35 سال بلاتکلیفی، بهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: در کنار تاثیرات ارزنده‌ای که این پروژه در حوزه حمل‌و‌نقل بین شهری خواهد داشت، سعی شده تا در طراحی و اجرای آن، ایجاد یک اثر فاخر و زیبای معماری مورد هدف باشد.

صادق نجفی با اشاره به اجرای پرشتاب دو تقاطع غیرهمسطح میدان راه‌آهن و ورودی وادی رحمت، اظهار داشت: تقاطع غیرهمسطح راه‌آهن با توجه به تراکم برخی تاسیسات در محدوده اجرای پروژه، با پیچیدگی‌هایی همراه بود که خوشبختانه، طی هماهنگی‌های صورت‌گرفته و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط، رفع شده است.

وی اضافه کرد: پروژه میدان راه‌آهن، از دیگر نیازهای اساسی شهر تبریز در حوزه عمران است که در مراحل پایانی اجرا قرار داشته، و افتتاح آن نقش تعیین‌کننده‌ای در تسهیل ترافیکی میدان راه‌آهن خواهد داشت.

شهردار تبریز همچنین روند پیشرفت پروژه تقاطع غیرهمسطح معراج را رضایت‌بخش خواند و گفت: این تقاطع در مسیر اتوبان شهید کسایی به وادی رحمت، در تسهیل ترافیکی به خصوص در برخی مناسبت های خاص و همچنین کاهش تصادفات مسیر، موثر خواهد بود.

نجفی مجموع اعتبار پنج پروژه فوق را 120 میلیارد تومان را خواند و افزود: با توجه به قرار گرفتن این پروژه‌ها در واپسین مراحل اجرا، بهره‌برداری از آن‌ها تا پایان سال جاری نیز امکان‌پذیر بود؛ اما ترجیح دادیم با تکمیل جزئیات باقی‌مانده، دستاوردهای عمرانی شهر را در ایده‌آل‌ترین شرایط ممکن، تقدیم شهروندان کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید مهدی موسوی IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
    1 0
    با سلام وخسته نباشید لطفا فکری هم به پروژه ایسان بکنید