مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت : چهار دانش آموز مجروح حادثه انفجار مین در شهرستان مهران استان به بخش عمومی منتقل شدند.

چهار دانش آموز مجروح حادثه انفجار مین به بخش عمومی منتقل شدند

به گزارش قدس آنلاین علی بیرانوند روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:حال عمومی دانش آموزان عشایری مجروح شده بر اثر انفجار مین اوایل هفته جاری در منطقه کنجانچم شهرستان مهران رضایت بخش است و چهار دانش آموز به بخش عمومی بیمارستان منتقل شدند.

وی اظهار کرد: پس از وقوع این حادثه که بدلیل دستکاری یک مین بجای مانده از دوران دفاع مقدس توسط پنج دانش آموز مقطع ابتدایی روی داد، همه این افراد دچار سوختگی شده و پای یکی از آنها نیز قطع شد.

وی تاکید کرد: چهار نفر از این دانش آموزان برای ادامه درمان به بیمارستانی در اهواز و یک دانش آموز نیز که از ناحیه چشم آسیب دیده بود به بیمارستانی در تهران اعزام شدند.

بیرانوند با بیان اینکه درمان این دانش آموزان در دستور کار جدی و ویژه مسوولان استان قرار گرفته است، افزود: تاکنون چهار دانش آموز به بخش عمومی مراکز درمانی اهواز و تهران منتقل شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: یکی از این دانش آموزان که از ناحیه پا قطع عضو شده همچنان به علت مشکلات تنفسی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی در شهر اهواز بستری است.

وی تاکید کرد: همه مسوولان استان برای بهبود اوضاع عمومی و جسمی این دانش آموزان اهتمام جدی داشته و در این زمینه کوتاهی نخواهد شد.

استان ایلام با داشتن 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق یکی از آوردگاه های دوران دفاع مقدس محسوب می شود که در جریان جنگ تحمبلی و دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از یک میلیون و 700 هزار هکتار از اراضی آن آلوده به مین و مواد منفجره شد.

بخش زیادی از این اراضی پاکسازی عمومی شده ولی بر اثر بارش باران و فرسایش خاک هر از گاهی مین یا مواد منفجره ای از زیر خاک سر بیرون می آورد و در پاره ای اوقات انفجار این مواد موجب مجروحیت مردم بویژه عشایر منطقه می شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.