رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب می فرمایند به دولت کمک کنیم باید گوش فرا دهیم.

به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به دولت باید گوش فرا داد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی روز پنجشنبه در همایش ائمه جمعه استان کرمان در رفسنجان افزود: کلیت نظام ما به فرمان رهبری است.

وی با اشاره به انتخابات و نقش ائمه جمعه در این زمینه گفت: باید مردم را یکپارچه به اتحاد دعوت کنیم و از متدینین بخواهیم دور هم بنشینند و وحدت خود را حفظ کنند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تصریح کرد: اگر نیروهای انقلابی منزوی شوند موجب ناراحتی رهبری خواهد شد.

وی از ائمه جمعه کشور خواست سبک زندگی اسلامی را به مردم آموزش دهند و افزود: جامعه باید بداند هر ماه چه برنامه ها و اعمالی دارد و این وظیفه را روحانیون و ائمه جمعه باید به خوبی انجام دهند.

وی گفت: سبک زندگی اسلامی در جامعه با مساجد پیوند می خورد و اگر بدانیم چگونه از زندگی لذت ببریم و از نعمت های الهی بر اساس اسلام استفاده کنیم از آرزوهای دست نیافتنی دور خواهیم شد.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی افزود: هرچه پیش تر می رویم بر کیفیت کار اضافه می شود لذا هرچه بر طول نهاد نماز جمعه افزوده شود باعث انباشت تجربه ها می شود.

وی گفت: نیروسازی از کارهای ائمه جمعه است و با توجه به اینکه نگاه جوانان به ائمه جمعه باید یک موقعیت ویژه باشد با تشکیل انجمن های اسلامی و هسته های قرآنی و ادبی می توان با جوانان ارتباط برقرار کرد.

وی تاکید کرد: بایستی استعدادهای جوانان را کشف کرد و اگر ائمه جمعه در این راستا قدم بردارند خانواده ها که بنیان و پایه اساس هر جامعه است آسیب نمی بینند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خطاب به ائمه جمعه استان گفت: آمار معتادان جوان را شناسایی و در زدودن و رفع این معضل خانمان برانداز اقدام کنید و از ظرفیت خیرین در این راه کمک بگیرید.

وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی به معنای ایجاد فضاسازی است افزود: آرامش باعث پیشرفت کارها می شود لذا باید به برخی مسائل پاسخگو بود تا در زمینه ایجاد فضای آرام در جامعه به رشد و بالندگی برسیم.

وی گفت: اقامه نماز جمعه و رسیدگی به امور مردم، فرهنگ عمومی و پاسخگویی به مردم از وظایف اصلی ائمه جمعه است و مدرس حوزه بودن این افراد نباید آنها را از اصل کارهایشان دور کند.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی بیان کرد: رمز موفقیت بسیاری از ائمه جمعه عشق ورزیدن به کارشان است و امام جمعه باید مدیریت هماهنگی و بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی شهرستان خود را دارا باشد.

وی تاکید کرد: ابتدا باید ذهن مردم را آماده کنیم زیرا زمینه های موفقیت از همین مرحله شروع می شود.

وی همچنین وجود و حضور خیران استان کرمان در کارهای مختلف را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اگر مکان های فراوانی از جمله حسینیه و مسجد در یک منطقه وجود دارد باید خیران را راهنمایی کرد که به ساخت مکان های مورد نیاز آن منطقه بپردازند تا سایر کمبودهای جامعه رفع شود.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خاطرنشان کرد: کرمان از استان های اول کشور در وقف است.

وی گفت: نهاد نماز جمعه کرمان از نهادهای موفق و قوی در کشور است که با رهنمودهای آیت الله جعفری امام جمعه کرمان این دفاتر سازماندهی شده اند.

وی ادامه داد: 826 نهاد نماز جمعه در سراسر کشور وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را نیازمند روحیه جهادی دانست و افزود: ائمه جمعه از روحیه جهادی استاندار کرمان حمایت می کنند.

وی همچنین با گرامیداشت یاد آیت الله محمد هاشمیان از درگاه خداوند برای امام جمعه فقید رفسنجان مغفرت و رحمت طلب کرد.

این همایش با حضور استاندار و امام جمعه کرمان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.