۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷
کد خبر: 269476

سردار سلیمانی هدیه‌ای به حاج مهدی الکنانی داد و اظهار داشت: این هدیه از طرف خودم، کشورم، حزب الله لبنان و مردم سوریه است و بدین وسیله از فداکاری‌ها و اقدامات قهرمانانه گروه شما در خاک سوریه از شما تشکر می‌کنم.

هدیه‌ «حاج قاسم» به فرمانده شهید عصائب

در اولین نشست خبری و مصاحبه تفصیلی گروه مقاومت اسلامی عصائب اهل الحق در ایران، نکاتی درباره حاج «مهدی الکنانی» فرمانده ارشد این گروه، گفته شد که پاراه‌ای از آن به دلیل شهادت این فرمانده عراقی بازنشر داده می‌شود.

جانشین دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در گفتگو با خبرنگاران ابنا اظهار داشت: در بدو ورود تکفیری‌ها به سوریه، حدود هشتاد درصد از اعضای عصائب اهل الحق برای جهاد و دفاع از مرقد حضرت زینب(س) به این کشور رفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمد طباطبایی» افزود: فرماندهی نیروهای عصائب اهل الحق در آن زمان، به عهده یکی از برادران به نام حاج «مهدی الکنانی» بود و اعضای گروه تروریستی جبهة النصرة به اعضای گروه ما، " فرزندان حاج مهدی" می‌گفتند.

وی تصریح کرد: تروریست‌ها پس از مشاهده جرأت و شجاعت نیروهای عصائب اهل الحق می‌گفتند: "اگر صد نفر از فرزندان حاج مهدی هم کشته شوند، آنان از مرگ هراسی نخواهند داشت و همچنان به میدان نبرد می‌آیند".

جانشین دبیرکل عصائب اهل الحق عراق با تاکید بر رابطه نزدیک سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، با نیروهای این گروه مقاومت خاطرنشان کرد: حاج قاسم دو هفته قبل از آزادسازی آمرلی در عراق حضور داشت و با حاج مهدی الکنانی در مورد موقعیت استراتژیک این شهر به گفتگو پرداخت.

طباطبایی ادامه داد: حاج قاسم پس از گپ و گفت با این فرمانده عصائب، هدیه‌ای به او داد و اظهار داشت "این هدیه از طرف خودم، کشورم، حزب الله لبنان و مردم سوریه است و بدین وسیله از فداکاری‌ها و اقدامات قهرمانانه گروه شما در خاک سوریه از شما تشکر می‌کنم".

گفتنی است، حاج مهدی الکنانی روز گذشته ـ چهارشنبه 13 اسفندماه 1393 ـ در عملیاتی به نام "لبیک یا رسول‌ الله" برای آزادسازی استان صلاح الدین در منطقه "البو عجیل" واقع در محور شمال سامراء به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جعفر IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    2 0
    روحش شاد باد انشاالله