۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۶
کد خبر: 271563

قدس آنلاین - غزل رویایی: با توجه به این که ویندوز تمام سیستم های کامپیوتری در حال به روزرسانی و ارتقا به ویندوز 10 می باشد، خرید بهترین لپ تاپ کمی گیج کننده تر از همیشه شده است.

برای سال جدید، یک لپ تاپ خوب داشته باشد!

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، اکنون چگونه باید از میان ده ها شرکت سازنده و صدها مدل لپ تاپ مناسبی بخریم؟ آیا شما هم جزء آن دسته از کسانی هستید که بر اساس برند لپ تاپ خود را انتخاب می کنید؟ حتما این جملات را زیاد می شنوید که : فقط سونی! اپل بهترین است، دل پرکاربرد است و ....، اما شما بر چه اساسی باید انتخاب کنید؟

در قدم نخست، برای خرید بهترین لپ تاپ، مشخصات سخت افزاری کلی در قطعات مهم است، برای مثال لپ تاپ را بر اساس پردازشگر، ظرفیت هارد دیسک، رم و کارت گرافیک انتخاب می کنند.

لپ تاپ امروزه به جزئی ضروری از زندگی ما تبدیل شده است و افراد داشتن آن را لازم و حیاتی می دانند. شیوه ی انتخاب لپ تاپ هم تقریبا در همه جای دنیا یکسان و بر پایه ی نام تجاری آن است. اکثر افراد اولین سوال شان این است: چه مارکی بخرم؟ کدام برند ها در بازار بهتر هستند؟ ‏

فاکتورهای مهم در انتخاب لپ تاپ کدام است؟

قیمت: اصلی ترین فاکتور در انتخاب یک لپ تاپ قیمت تمام شده آن است.

وزن و اندازه ی صفحه نمایش: اگر به صفحه ی بزرگ اهمیت می دهید هیچ گاه به لپ تاپی با صفحه ی بزرگ تر از 15 اینچ فکر نکنید. بهترین اندازه برای صفحه لپ تاپ 13.3 و 14 اینچ است. ‏مناسب ترین وزن، وزنی زیر 1.500 است زیرا همیشه در کیف شما فقط لپ تاپ نیست، بلکه شارژ و سایر وسایر شخصی شما نیز درون کیفتان قرار می گیرد.

باتری: ‏ یکی از مهم ترین دلایل خرید لپ تاپ، استفاده ی مداوم از آن است تا در هر زمان و مکانی همراه تان باشد.
به این نکته هم توجه داشته باشید که قابلیت نگهداری شارژ اعلام شده توسط شرکت ها تحت چه شرایطی است. زیرا به جز چند مدل خاص از لپ تاپ ها، سایر آن ها در شرایط عادی فقط ۳.۵ ساعت شارژ نگه می دارند. ‏

پردازنده و حافظه: ‏پردازنده ی مرکزی (CPU) و حافظه ی سیستم (Ram) ‏ که بر روی لپ تاپ ها استفاده می شود بر روی کارایی و قیمت آن تاثیر به سزایی دارد. اگر به دنبال یک لپ تاپ برای کارهای معمول یک کاربر عادی کامپیوتر هستید، تا حد امکان به دنبال سی پی یو های i3 و یا i5 شرکت اینتل و یا سی پی یو های مشابه AMD باشید. پردازنده های کم تر از دو هسته یی کارایی مناسبی نداشته و شما را به دردسر خواهد انداخت. ‏

درایو نوری: ‏سیستم های ضبط اطلاعات روی دیسک های نوری هر روز در حال تغییر است. در زمان کوتاهی از سی دی به دی وی دی و از دی وی دی به بلوری رسیدیم. شرکت های سازنده ی لپ تاپ هم در حال وفق دادن خود با این پیشرفت های تکنولوژی هستند.

ارتباط: ‏ این روزها دیگر خرید لپ تاپی که کم تر از ۲ ورودی USB داشته باشد، یا ورودی HDMI نداشته باشد و یا اینکه استاندارد وایرلس اش از 802.11a/b/g  پایین تر باشد اصلا کار عاقلانه یی نیست. ‏
‏اما این ها فقط نکات سخت افزاری هستند، شکل ظاهری، طراحی کی برد، کیفیت تاچ پد و ... هم در انتخاب شما موثر اند. همچنین سیستم عامل مورد نظر براساس استفاده ی شما و دسترسی هایی که در کشور زندگیتان دارید بسیار مهم است.

در کنار آن یک دسته بندی مهم دیگر هم وجود دارد. بسیاری از کارشناسان لپ تاپ ها را بر اساس معیارهای کاربردی دسته بندی می کنند و یک نگاه ثابت به تمام آن ها ندارند. در اینجا با توجه به مشخصات اعلام شده در بررسی لپ تاپ ها، به معرفی برترین لپ تاپ های سال جاری میلادی خواهیم پرداخت.

لپ تاپ Lenovo LaVie Z

لپ تاپ Lenovo LaVie Z با وزنی معادل 0.90 کیلوگرم جزء سبک وزن ترین لپ تاپ ها موجود می باشد.

این لپ تاپ مجهز به پردازنده ی مرکزی با مشخصات Intel Core i7 Broadwell و حافظه یی با رم 8 گیگابایت از نوع DDR3 است و همچنین ظرفیت حافظه ی داخلی آن 128 گیگابایت و از نوع SSD است.

پردازنده ی گرافیکی آن Intel HD Graphics و بدون حافظه ی گرافیکی مجزا می باشد.

صفحه نمایش این لپ تاپ 13 اینچ و از نوع IPS LCD و با رزولیشن  1440×2560 QHD است.

این لپ تاپ فاقد درایو نوری بوده و قابلیت اتصال به Wi-Fi را دارد.

باتری این دستگاه 4 سلولی می باشد. سیستم عامل قابل نصب بر روی این سیستم، Microsoft Windows 8.1 می باشد.

لپ تاپ ASUS transformator book T200

این لپ تاپ با وزنی معادل 0.78 کیلوگرم در رده ی سبک وزن ترین لپ تاپ های موجود است. ابعاد کلی این لپ تاپ  11.95 در 194 در 305 و ابعاد داک آن 26 در 200 در 305 می باشد.

پردازنده ی  این لپ تاپ  Intel Bay Trail-T Z3775 Quad Core و حافظه ی داخلی آن 32 گیگابات با قابلیت نصب کارت حافظه خارجی است.

صفحه نمایش لمسی این لپ تاپ از نوع  LED-backlit IPS LCD در ابعاد  11.6 اینچ و تراکم پیکسلی 768  در 1366 و 135 پیکسیل بر اینچ است.

امکانات ارتباطی آن قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای و بلوتوث  HDMI و دارای پورت   USB می باشد.

دوربین این نوع لپ تاپ 5 مگاپیکسل و وب کم آن 2  مگاپیکسل است.

ویندوز این سیستم آن 8.1  بوده و قابلیت سنجش نور محیط را دارا می باشد.

لپ تاپ Dell XPS 13 2015

لپ تاپ Dell XPS 13 2015 با پردازنده ی مرکزی 3 گیگاهرتزی Intel Core i7  و RAM 8 گیگابایتی از نوع  DDR3 جزء اولین لپ تاپ های پر کاربرد سال 2015 می باشد.

حافظه ی داخلی این لپ تاپ با ظرفیت 256 گیگابایت از نوع SSD  می باشد که مشخصات فنی آن  5400RPM است.

صفحه نمایش این لپ تاپ13 اینچ و از نوع IPS LCD  با دقت 1440 در2560 ، QHD  و لمسی است.

سایر امکانات این لپ تاپ شامل؛ پورت های HTML، وب کم،Backlit Keyboard  و اسلات کارت حافظه است. این لپ تاپ فاقد درایو نوری است. باتری این کامپیوتر کوچک 4 سلولی می باشد.

سه مدل این لب تاب در سال 2015 وارد بازار خواهد شد که هر کدام با ویندوز 8.1 و رم 8 گیگابایتی با گرافیک 5500 است.

شما با پرداخت مقداری پول بیشتر می توانید نسخه ی  256GB SSD را به نسخه ی 512GB ارتقا دهید. این لپ تاپ مجهز به یک شارژر قابل حمل و سبک وزن است.

لپ تاپ  Lenovo ThinkPad X1 Carbon 3rd Gen

مشخصات فیزیکی این لپ تاپ، ابعاد 18.9 در 226 در 331 میلی‌متر و وزن 1.36 کیلوگرم می باشد.

پردازنده ی مرکزی این لپ تاپ  Intel Core i7 3667U 2.00GHz up to 3.20 GHz و حافظه ی  آن با ظرفیت 8 گیگابایت از نوع  DDR3است.

حافظه ی داخلی آن با ظرفیت 256 گیگابایت و مشخصات فنی  Intel SSD 521 Series است که دارای پردازنده ی گرافیکی Intel HD Graphics 4000 می باشد.

صفحه نمایش 14 اینچی آن از نوع TFT LED-backlit LCD است که با دقت 1600 در900 به صورت لمسی طراحی شده است.

این لپ تاپ نیز فاقد درایو نوری است و دارای باتری 4 سلولی می باشد.

لپ تاپ Asus Transformer Book T300 Chi

این لپ تاپ دارای ابعاد تبلت و داک 16.5 در 191.6 در 317.8 میلی متر و وزن آن معادل 1445 گرم است.

پردازنده ی این لپ تاپ – تبلت Asus از نوع  Intel Core M-5Y71 Dual Core بوده و حافظه ی داخلی آن 128 گیگابایت است.

صفحه نمایش لمسی این لپ تاپ - تبلت از نوع LED-backlit IPS LCD   در ابعاد 12.5 اینچ و دارای تراکم پیکسلی  1440 در 2508 می باشد و 237 پیکسل بر اینچ دقت دارد.

امکانات ارتباطی آن قابلیت اتصال به اینترنت از طریق Wi-Fi، بلوتوث USB و دوربین وب کم 2 مگاپیکسلی است.

حافظه ی جانبی آن 4 و 8  گیگابایت و عمر باتری آن در حدود هشت ساعت است.

لپ تاپ  Lenovo Yoga 3 Pro

لپ تاپ Yoga 3 Pro دارای نمایشگر 13.3 اینچی 1800 در 3200 با محافظ گوریلا گلس 3 می باشد.

لپ تاپ Yoga 3 Pro 17 درصد باریک تر و 15 درصد سبک تر از مدل مشابه خود با وزن 1.19 کیلوگرم است.

مشخصات فنی این دستگاه شامل؛ رم 8 گیگابایتی و حافظه ی SSD با ظرفیت GB512 است.

این لپ تاپ قابلیت اتصال با 802.11ac Wi-Fi و بلوتوث 4.0 را دارد و همچنین دارای دو پورت USB 3.0، خروجیmicroHDMI و کارت خوان 4 در 1 است.

باتری آن لیتیوم پلیمر 44 وات بر ساعت است که تا 9 ساعت شارژ را تامین می کند.

دستگاه مورد نظر سیستم عامل Windows 8.1 را اجرا می کند و کی برد دستگاه دارای نورپس زمینه می باشد.

اکنون که اطلاعات کافی و مناسب در خصوص بهترین، پرکاربردترین و قیمت مناسب ترین لپ تاپ ها را در اختیار دارید، با خیال راحت، می توانید مناسب ترین لپ تاپ را بخرید و برای سال جدید، یک لپ تاپ خوب داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.