۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰
کد خبر: 281042
اخبار ويژه /پرسش جدید سعودی ها از زائران

پرسش جدید سعودی ها از زائران

فردا: یک پایگاه آمریکایی از اقدام تبعیض‌آمیز و بی‌سابقه ریاض علیه مسلمانان شیعه متقاضی انجام سفر حج خبر داد. این پایگاه آمریکایی گزارش داد که بتازگی مقامهای سعودی این پرسش تبعیض‌آمیز را در صفحه مشخصات مسلمانان متقاضی انجام سفر حج می‌پرسند که «آیا شما شیعه هستید؟». این پرسشی است که مسلمانان مجبور هستند به عنوان بخشی از روند درخواست برای سفر حج به آن پاسخ دهند.

 

برخورد متروی اصفهان با آثار میراثی!

مهر: رسول زرگرپور، استاندار اصفهان گفت: یكی از معضلات اصلی پیشرفت نداشتن پروژه مترو اصفهان و برخورد مسیر مترو با یكسری آثار میراثی است كه با وظایف میراث فرهنگی تداخل دارد.

 

دولت کالای خارجی را بر خود حرام کند

قدس آنلاین: محمدنبی حبیبی، دبیر کل حزب مؤتلفه گفت: دولت باید از خود شروع کند و مصرف کالاهای خارجی را بر خود حرام کند و کنترل شدیدی روی واردات داشته باشد. وی همچنین با اشاره به مسأله مبارزه با فساد افزود: فساد، سمّ توسعه و رونق اقتصادی است. دولت باید کارنامه عمل خود را در مبارزه با فساد به ملت ارایه دهد.

 

زمین های میلیاردی و یک ادعا

تابناک: یکی از نمایندگان اسبق مجلس در روزهای اخیر مدعی شده است که سه نفر از نمایندگان فعلی و سابق مجلس شورای اسلامی، با استفاده از اختیارات خود، زمین بزرگی را به مساحت ۱۷۷۰۰ متر ـ که متعلق به ۳۵۸ نفر بوده ـ به نام خود کرده‌اند.

ابوذر ندیمی، یکی از نمایندگانی که نامش در فهرست سه نفره وجود دارد، در این باره گفت: هم‌اکنون ۳۰۰ قطعه زمین از ۴۰۰ قطعه خریداری شده از اشخاص غیر دولتی، واگذار شده، ولی چند نفر از اعضا به دلیل اینکه حسابرسی‌ها انجام نشده بود، شکایت‌ کردند. ما هم رفتیم به دادگاه و مستندات برای آن بردیم و دیگر چیز خاصی‌ نیست.

این نماینده گفت: ما در بانک ملی مجلس ‌حسابی داشتیم و هر که پول داده‌ یا گرفته، در آنجا موجود است؛ بنابراین، خارج از مجموعه ما نه از کسی پولی دریافت کرده‌ایم و نه پرداخت‌؛ بنابراین، ‌تمام مبالغمان در حساب مجلس است و حسابرسان هم بتازگی کار خودشان را انجام داده و گزارش خود را ارسال کرده‌اند. ‌ما باید در‌باره هر انتقال دیگر هم تا پایان پروژه‌ پاسخگو باشیم.

 

خطرات زلزله 7 ریشتری در تهران

فارس: علی بیت‌اللهی، مدیر بخش زلزله شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی گفت: وضعیت کشور به لحاظ بالا بودن تعدادگسل خاص است، به شکلی که از یک گسل که دور می‌شویم، به گسل دیگر نزدیک می‌شویم و اگر در تهران زلزله‌ای رخ دهد، بیش از یک میلیون نفر جان خود را از دست خواهند داد.

 

مدل موی شیطان‌پرستی ممنوع

ایسنا: مصطفی گواهی، رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه گفت: واحدهای صنفی که اقدام به اصلاح مو در مدلهای به اصطلاح شیطان‌پرستی می‌کنند، جواز کسبشان باطل می‌شود و همچنین خالکوبی، سولاریوم و برداشتن زیرابرو تخلف است.

 

تأیید معامله کاخ‌سفید با اعراب

تابناک: رسانه آمریکایی فاکس نیوز به نقل از مقامهای کاخ سفید و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس خبر معامله دولت اوباما با اعراب را در قبال کسب حمایت آنها از توافق احتمالی هسته ای با ایران تأیید کرد. بر اساس این گزارش، گویا دولت باراک اوباما با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس توافق کرده که در صورت حمایت آنها از توافق هسته ای ایران، آمریکا تسلیحات جدیدی را در اختیار آنها قرار دهد.

 

بازگشت «خاوری»؛  امیدی نیست

عصرایران: حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در حاشیه‌ پنجمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی - هنری و حقوق مرتبط، درباره بازگشت خاوری به ایران و محاکمه وی گفت: به بازگشت خاوری خوشبین نیستم.

 

دریافتی کارگرکویتی 5 برابراست

ایسنا:‌ حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به تصاحب یک میلیون و 500 هزار فرصت شغلی در کشور توسط اتباع بیگانه گفت: بسیاری از شغلهای ما در اثر ورود کالاهای چینی مثل کفش از رده خارج شده است. وی درباره حداقل دستمزد کارگر ایرانی و دیگر کشورها‌ گفت: دریافتی یک کارگر کویتی پنج برابر کارگر ایرانی است.

 

اوج خوشی میلیاردرهای جهان در آمریکا

گروه سیاسی: برگزاری یک مسابقه مشت زنی در شهر لاس وگاس آمریکا باعث شد گنجایش فرودگاه مک کارن این شهر برای پذیرش هواپیماهای خصوصی میلیاردهای جهان تکمیل شود. این مسابقه بوکس میان فلوید می‌ودر و مانی پاکیائو برگزار شد.به ورزشکار پیروز 180 میلیون دلار و به ورزشکار بازنده 120 میلیون دلار پول پرداخت شد. بلیت مسابقه مشت‌زنی در بازار غیررسمی به ۱۰۰ هزار دلار رسیده بود.

 

ادعای خروج مادر بشار اسد از سوریه

ایسنا:  پایگاه اینترنتی ایلاف به نقل از منابع خود مدعی شد که  اینسه مخلوف، مادر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه اخیراً از کشور خارج شده و در بلاروس ساکن شده است.

 

طلب ۸۰۰ میلیاردی از دولت

مهر: هرمز رامینه، رئیس جامعه مهندسین مشاور با اشاره به طلب ۸۰۰ میلیارد تومانی شرکتهای مهندسی از دولت، گفت: تنها راه نجات اقتصاد کشور، حضور بخش خصوصی واقعی در پروژه هاست.

 

نابودی قشم با فروش اجناس چینی

قدس آنلاین: بتازگی ساحل دریای شهر درگهان در جزیره قشم مملو از اجناس چینی شده، به طوری که جایی برای فروش جنسهای ایرانی وجود ندارد. این مسأله سبب شده تا بازار تولید در این جزیره زیبا واشتغالزایی به وضعیت بدی دچار شود.

 

انتقاد از کاهش نرخ سود بانکی!

ایسنا: عزت ا... یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل در مجلس، کاهش نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی را موجب خروج سرمایه از بانکها و از بین رفتن تعادل بازار سرمایه دانست. وی افزود: من معتقدم که کاهش نرخ سود سپرده و تسهیلات اتفاق مبارک و میمونی نیست.

 

افزایش ۴۰ درصدی نرخ اجاره بها!

فرارو: سید مهدی هاشمی، رئیس کمیسیون عمران مجلس از وجود شایعاتی مبنی بر افزایش ۴۰ درصدی نرخ اجاره بها سخن گفت وافزود: دستهایی در پشت پرده و از طریق سوداگری قصد دارند تا سودآوری کاذب و تأمین بیشتر منافع را به چنگ آورند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مريم اكبرزاده IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    2 0
    به نظر من مردم پولهاشونو از بانكها خارج مى كنند
  • صادق IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    طلب های بخش خصوصی از دولت بهتر است بررسی شوندزیرا درمواردی امکان کاذب بودن این طلبها با ترفندها وتبانی هاوجودداردبه گونه ای که طلب یک میلیونی مبدل به 5 میلیون گشته وعدم حسابرسی دقیق از کیفیت وچگونگی عملکردهاوخدمات ارائه شده موجب سوءاستفاده های کلان از بیت المال گردیده است.به عنوان مثال در پروژه راهسازی یک منطقه عواملی از قبیل کیفیت وکمیت مصالح وخدمات ودستمزدکارگران وپروسه زمانی کاربنا به دلایلی اصلا مورد توجه وبازبینی دقیق واصولی قرارنمیگیردواین رویه موجب سوءاستفاده های کلانی در اکثر قراردادهای مناقصه ومزایده شده است که خسارات جبران ناپذیری هم به زیرساختها وبودجه عمرانی وبیت المال واردنموده است...
  • مجتبی نرس IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    1 0
    بازرسی در کشور ما از نظر من فقط شعار است