رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: ۱۸ نفر از مدیران و کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان و نیز کارخانه آلومینای جاجرم به اتهام رشوه و اختلاس دستگیر شدند.

دستگیری18 نفر از مدیران و کارکنان خراسان شمالی  به اتهام رشوه و اختلاس

به گزارش مهر، حجت الاسلام قدرتی در نشست خبری، با اشاره به پیگیری ویژه دو پرونده فساد اقتصادی در خراسان شمالی، افزود: در این زمینه در حال حاضر ۱۸ نفر از مدیران و کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان و نیز کارخانه آلومینای جاجرم دستگیر شده و در بازداشت هستند.

وی با اشاره به پرونده اختلاس در مجتمع آلومینای جاجرم اظهار کرد: حجم اختلاس مسجل شده در این کارخانه تاکنون به ۵۰ الی ۶۰ میلیارد تومان رسیده که در این زمینه نیز ۱۱ نفر از مدیران و کارکنان دخیل در این اختلاس به عنوان متهم دستگیر شدند.

قدرتی اضافه کرد: از این تعداد اکنون دو نفر از آنها با قرار وثیقه آزاد شده و ۹ نفر همچنان بازداشت هستند.

وی با اشاره به این که علاوه بر متهمان دستگیر شده برخی دیگر از افراد نیز به عنوان متهم در این پرونده تحت پیگرد قضایی قرار دارند، تصریح کرد: مراجع نظارتی و امنیتی به طور جدی مشغول پیگیری این پرونده هستند.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به این که جرائم پرونده مجتمع آلومینای جاجرم شامل پولشویی از طریق برخی کارهای خلاف قانون، ارتشا، تضییع و حیف و میل بیت‌المال و نزول‌خواری است، افزود: به محض کشف و اثبات اختلاس انجام شده تمامی حساب های ۱۱ متهم دستگیر شده در این پرونده مسدود و اموال زیادی از آنها نیز توقیف شد.

به گفته وی با توقیف اموال و انسداد حسابهای این متهمان در حالی که هنوز رسیدگی پرونده به اتمام نرسیده و حکم نهایی صادر نشده است، بیش از ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از مبالغ اختلاس شده به بیت المال بازگشت.

وی در ادامه در زمینه پرونده ارتشا در اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به این که در این پرونده نیز هفت نفر از مدیران و کارکنان این اداره کل به اتهام رشوه دستگیر شده و اکنون در بازداشت هستند، افزود: البته در جریان این پرونده ۹ نفر از مدیران و کارکنان راه و شهرسازی خراسان شمالی دستگیر شدند اما دو نفر از آنها با قید وثیقه آزاد شدند و هفت نفر همچنان در بازداشت قرار دارند.

حجت الاسلام قدرتی گفت: علاوه بر افراد دستگیر شده هشت نفر دیگر نیز در جریان رشوه و تخلف در اداره کل راه و شهرسازی استان تحت پیگرد قانونی بوده و دارای پرونده هستند.

وی با اشاره به این که تخلفات انجام شده در این اداره کل شامل ارتشا، مداخله کارکنان دولت در معاملات، سوء استفاده از مقام و مدیریت، جعل اسناد، مزایده و تضییع وجوه دولتی بر اثر اهمال است، افزود: دریافت ۲۱۶ میلیون تومان به عنوان رشوه از پیمانکاران، دریافت ۶۱ سکه بهار آزادی، دریافت سه واحد آپارتمان، دریافت یک دسـتگاه خودروی ام. وی. ام و... تنها بخشی از رشوه گیری های متهمان دستگیر شده در اداره کل راه و شهرسازی استان می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
    0 0
    هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد...