جمعه شب درهفته پایانی وسی ام لیگ برتر فوتبال که همگان تصورمی کردند، یکی ازبه یادماندنی ترین شب های فوتبال ایران رقم می خورد، اتفاقاتی دردقایق پایانی دیدارتراکتورسازی و نفت رخ داد که به حیثیت فوتبال کشورمان آسیب جدی وارد کرده و موجب تاسف دوستداران این رشته شد.

نگاه اجمالی به اتفاقات تبریز و لطمه ای که به حیثیت فوتبال ایران وارد شد

به گزارش ایرنا، در دقایق پایانی این دیدار در حالی که تماشاگران تلویزیونی شاهد از دست رفتن قهرمانی تیم فوتبال تراکتورسازی بودند، در کمال تعجب دیدند که بازیکنان و کادر فنی این تیم به شادی می پردازند.

** ماجرا از چه قرار بود

مدیرعامل باشگاه نفت تهران که در ورزشگاه یادگار امام حضور داشت در این باره گفت:ازطریق تلویزیون از داخل رختکن بازی های دیگر را پیگیری می کردیم که از دقیقه 87 شبکه های تلویزیونی، رادیویی و حتی موبایل قطع شد و هیچ راه ارتباطی نداشتیم. در همان لحظات بود که اعلام کردند دیدار سپاهان و سایپا در اصفهان دو بر دو مساوی شده است.

این دیدار با نتیجه دو برصفر به سود سپاهان پایان یافته بود.

وی افزود: در 6-5 دقیقه آخر بازی بازیکنان تراکتورسازی با این تصور که با این نتیجه تیم شان قهرمان شده بازی را نگه داشته و سعی می کردند وقت را تلف کنند. حتی پس از بازی سرمربی تیم نفت هم به سرمربی تیم تراکتورسازی تبریک گفت و پس از آن هم بازیکنان و تماشاگران تبریزی برای شادی به زمین ریختند.

قنبرزاده ادامه داد: معلوم نیست چه کسی به نیمکت تراکتورسازی این خبر را اعلام کرده است و چرا کانال های ارتباطی از دقیقه 87 قطع شد وسه - چهار دقیقه پس از تمام شدن بازی دوباره وصل شد.

** منصوریان: کار کثیفی انجام شد

سرمربی تیم نفت هم در این باره گفت : در 8 دقیقه پایانی بازی یک کار کثیف و غیرحرفه ای انجام شد و فردی گفت که بازی همزمان بین سپاهان و سایپا با نتیجه 2 بر 2 به پایان رسیده است.

وی ادامه داد:این کارآنقدر کثیف بود که من این 8 دقیقه را 8 دقیقه تلخ فوتبال ایران می دانم.یک نفرکاری کردکه سرنوشت لیگ تغییر کرد. من بابت قهرمانی به اولیویرا تبریک گفتم چرا که نمی دانستم آن کار کثیف انجام شده است. تراکتوری ها فکر می کردند قهرمان شده اند که آنگونه در پایان بازی به شادی پرداختند و البته بازیکنانشان به همین دلیل سعی در اتلاف وقت داشتند.

سرمربی نفت تهران با اشاره به حضور تماشاگران تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام تبریز عنوان کرد: این تماشاگران با اشتیاق خاصی تیم شان را تشویق می کردند و شور خاصی در ورزشگاه وجود داشت.

منصوریان با بیان اینکه داور می توانست وقت های تلف شده بیشتری در این بازی بگیرد، گفت: ای کاش آن اتفاق زشت و کثیف رخ نمی داد تا اکنون چنین فضایی شکل نمی گرفت.

اولیویرا: به ما کلک زدند

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی در پایان دیدار تیمش مقابل نفت تهران و از دست دادن عنوان قهرمانی گفت: آنها به ما کلک زدند و نباید علیرضا فغانی به عنوان داور این بازی را قضاوت می کرد، بلکه باید به اصفهان می رفت و در جشن قهرمانی سپاهان شرکت می کرد.

علیرضا فعانی داور دیدار تیم های تراکتورسازی و نفت تهران در اواسط نیمه دوم با نشان دادن کارت قرمز به آندرانیک تیموریان او را اخراج کرد و مسوولان تراکتورسازی معتقدند که این اقدام درست نبود و فغانی با ان کار موجب از دست رفتن پیروزی این تیم ودر نتیجه عدم قهرمانی شان شد.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی افزود:هواداران تیم تراکتور را خوب هدایت کردند اما بازی جنجالی شد. یک گل زود هنگام خوردیم و جبران کردیم و بازی را به تساوی کشاندیم و در ادامه سه بریک پیش افتادیم.

وی گفت:در نیمه دوم اتفاقی افتاد که شاهد بودید. وقتی گل سوم را زدیم توانستیم جایگاه خودمان را پیدا کنیم و از ضدحملات استفاده کنیم. در آن لحظات اتفاقات کلیدی رقم خورد و نفت از بحران خارج شده و بازی با نتیجه تساوی تمام شد.

وی اظهارداشت: یادتان هست که این داور در بازی رفت ما با سپاهان چه کرد همه می دانند در آن دیدار چه اتفاقی رخ داد آن کسی که تیم سپاهان را از پایین به بالا آورد فغانی بود او نتیجه لیگ را عوض کرد و فقط این اتفاق امروز تکرار نشد.

سرمربی تیم تراکتورسازی درادامه خاطرنشان کرد:مردم ناراحت هستند نه به خاطر امروز به خاطر اتفاقاتی که در اصفهان و در دیدار رفت رخ داد.

** لطمه به حثیت فوتبال ایران

باتوجه به صحبت های بالا وواکنش هواداران تراکتورسازی ورزشگاه یادگار امام تبریز که با انتقاداتی علیه مسوولان برگزاری مسابقه ، داور و فدراسیون فوتبال همراه بود به نظر می رسد که حیثیت فوتبال ایران لطمه دیده و خدشه دار شده است.

لازم است تا این اتفاقات بصورت کارشناسی بررسی شود وشیرینی ورزش به عنوان عامل نشاط این چنین به تلخی تبدیل نشود.

 
 
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی.تبریز IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    31 10
    جریان بازی تراکتوربانفت مثل جریانبازی تیم ملی باعراق دراولمپک بود.واقعابی انصافی و... نیست ؟؟؟؟
  • علی.تبریز IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    52 13
    جریان بازی تراکتوربانفت مثل جریانبازی تیم ملی باعراق دراولمپک بود.واقعابی انصافی و... نیست ؟؟؟؟
  • رضا IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    45 4
    آیا این اتفاقات, قطع تمامی امکانات اتفاقی بود؟ باورتون میشه
  • علی اصفهان IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    24 34
    وجدانا بگین اگه تیم استقلال یا پرسپولیس قهرمان میشدند باز هم بازی کثیف روی سایتها میرفت یا اون موقع اقای منصوریان بعنوان پرچمدار بازی جوانمردانه به مردم معرفی میشد
  • علی م IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    7 1
    بلافاصله بعد از تساوی تراکتور و نفت ، سپاهانی ها پیروزی خود را جشن گرفتند . به فاصله کمی هم جام در دستان ایشان قرار گرفت یعنی اگر تراکتور برنده میشد بایستی جام را سوار هواپیما میکردند و به فاصله چند ساعت به دست بازیکنان تراکتور میرساندند پس نتیجه اخلاقی اینکه برنده باید سپاهان میشد چون اینچنین میخواستند و جام را هم قبلا به اصفهان برده بودند .
  • رضا IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    4 3
    ضمن عرض سلام به خبر گزاری ضمنا علیرضا فغانی عرضه داره یه بار دیگه بیاد تبریز داوری کنه یا یه شهره دیگه واسه تراکتور داوری کنه ما داوری را یادش میدیم چنان تربیت میکنیم که درس درستی ومردانگی وصداقت را یاد بگیرد و دست از داوری بکشد ودرس آدم شدن یاد بگیردبگیرد. داغلاره سوکر تراکتور .افغانی سنی دویونجن دوزر تراکتور .سنی آدام الر تراکتورافغانی.
  • لول IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    1 11
    بازم ترکا گل کاشتن چقد خند یدم:))))
  • شسلاشق IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 1
    گذر زمان و حرفهای متناقض مسیولین همه چیز را برای حق جویان فاش خواهد کرد
  • asghar IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    1 4
    ما حالا حالا .... ای کاش وجدان بیداری در تبریز بوده باشد تا حقیقت را فاش کندمطمنم منصوریان استقلالی هنوز داره میسوزه که سپاهان قهرمان شده و میخواهند رابطه سپاهان و تراکتور را خراب کنند
  • خاروان IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    5 1
    از این فوتبال متاسفیم هیچ وقت با چنین کارهای کثیف فوتبال مان پیشرفت نمیکندباید فاتح فوتبال ایران را خواند.حیف به این عاشقان فوتبال.با احساسات ملت ایران بازی می کنند.
  • محسن حامدی IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    5 1
    ارزش یک جام چقدر است این جام تقدیم به همه آنهایی که شرافتشان خریدنی است
  • ولی مغان IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    3 1
    ننگ به فوتبال ایران
  • ایوب از تهران IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    4 2
    عاره واقعا راسته .همون کاری که با پرسپولیس کردند.همون آبهای مورد دار که بعدا گفتند آلوده نبوه.از این جور کارا تو فوتبال ایران تازگی نداره.حتما یه عمدی تو کار بوده و هست
  • فرد ساده دل IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    2 2
    چه جالب بگیم یهوووویی و اتفاقی هم تلویزیوون هم اینترنت و هم شبکه موبایل قطع شده، یعنی توهین به ده ها هزار مردم غیرتمند تبریز،شرم آور بود!!!
  • مهربانی IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    14 2
    در تمام لیگها به تراکتور ظلم می شود این هم روش . ولی بدانند تراکتور بیدی نیست که با این بادها بلرزد . تراکتور قهرمان است و قهرمان می ماند . یاشاسین تراختور
  • رضا IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    3 2
    من فکر میکنم بعد از اخراج تیموریان و خوردن گلهای متوالی توسط تراکتور , حتی اگه این شایعه هم نبود با افت روحیه و فقدان تیموریان تراکتورسازی گلهای دیگری دریافت می کرد و اگه اگه اخراج آندو درست بوده میتوان گفت به تیم نفت ظلم شده نه تراکتور چراکه تیم نفت در دقایق پایانی سوار بر بازی بود و احتمال پیروزی این تیم زیاد بود.
  • آنايوردوم آذربايجان اوغلي IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    5 4
    اينها نميخوان آذريها بر راس فوتبال ايران باشند چشم همشون رو در مآريم و بهشون ثابت مي كنيم (ياتماز تراختور پرچمي )
  • آنايوردوم آذربايجان اوغلي IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    2 3
    اينها نميخوان آذريها بر راس فوتبال ايران باشند چشم همشون رو در مآريم و بهشون ثابت مي كنيم (ياتماز تراختور پرچمي )
  • آنايوردوم آذربايجان اوغلي IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    2 4
    اينها نميخوان آذريها بر راس فوتبال ايران باشند چشم همشون رو در مآريم و بهشون ثابت مي كنيم (ياتماز تراختور پرچمي )
  • امیر تبریز IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    6 4
    فغانی همان بلایی را سر تراکتور آورد که ویلیامز در جام ملت ها سر تیم ملی آورد . واقعا متاسفم که سر تیم آذربایجانی را بریدند
  • مجید IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    1 3
    نمیدونم چرااین اتفاقها فقط تو فوتبال ما میفته یکی بگه چراآز نظرما تراکتور قهرمانه
  • رسول IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    2 1
    سلام اگه بازی رو دیده باشید اواخر بازی که همزمان بازی سپاهان هم پخش می شدودقیقه ششم از وقتهای اضافه بازی تراکتور و نفت که بازی سپاهان تموم شده بودوبازیکنان سپاهان منتظرپایان بازی تراکتور نفت بودن تقریبا دقیقه 5.20بازیکنان سپاهان شروع به شادمانی کردند درحالی که بازی تموم نشده بودو درپایان هم در تبریز اون جوری شد.
  • حسین IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    5 2
    عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، تراکتور قهرمان صاحب عزاس امروز. یا مظلوم(ع)
  • آرش از تبریز IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    0 0
    با سلام به همه من خودم تو ورزشگاه بودم اینو به همه میگم باور کنید کلا نه موبایل ها آنتن میداد نه از رسانه خبری بود. اگه تو ورزشگاه بودین بازی رو میدیدن که آقای فغانی چه بلایی سر ما آورد. دو تا پنالتی رو نگرفت ولی بازی سپاهان با تراکتور پریرا خودشو زد زمین پنالتی گرفت پس ... واگذارش کردیم به خدا بعدا میبینین فغانی هم مث برخی از داورهای قبلی برملا میشه . دل این همه هوادار رو شکست دستش درد نکنه حلالش نمیکنیم
  • امید IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    0 0
    به نظر من تراکتورسازی تبریز رو به عمد بازنده کردند چون چشم دیدن ملت آذربایجان رو ندارن کار کثیفی انجام شده ولی از نظر من و ما تراکتورسازی قهرمان دلها شد و این کافیه واسه مردم
  • مسعود IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    1 0
    این کار فقط و فقط مربوط به ضعف مدیریت تراکتور بر می گردد بر فرض که اینترنت رادیو برق تلفن و ... قطع شده بود باید بازی رو قطع می کردند و منتظر خبر موثق می بودند یا فرض را بر برتری 2 گل سپاهان می گذاشتند واقعا شهامت نداشتن و بازی با احساسات مردم تبریز بسیار زشت بود
  • mhz IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    1 0
    تیم 10 نفره هیچ کاری نمیتونست بکنه
  • مهری ازملکان IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    مهری ازملکان خاک برسربعضیا بکنم که چش دیدن قهرمانی اذریهاروندارن.واقعابراشون متاسفیم.ایران درهمه حال مدیون افتخارات ملت غیورویکپارچه اذربایجانند