حمید رضا عرب: تلخ و تأسفبار. اين بهترين تعبيري است كه مي شود در وصف آن دقايق پاياني به زبان آورد. حوالي دقيقه 90بودكه ناگهان نيمكت نشينهاي تيم تراكتورسازي ازجا برخاستند و تماشاگران را كه تا آن لحظه به دنبال تخريب صندلي ها و اعتراض عليه داور بودند، به تشويق تيم خود فراخواندند. ...

پيام اضطراري!

 رفتارنيمكت نشین هاي تراكتور به گونه اي بود كه تصورمي شد، در اصفهان نتيجه اي رقم خورده كه به سود تبريزي هاست، اما اين حس در جايگاه خبرنگاران وجود نداشت؛ زیرا تصاوير به وضوح نشان مي داد كه زردپوشان اصفهاني تا دقيقه 85 ازحريف خود پيش بوده اند. ناگهان تلویزيون جايگاه خبرنگاران هم با اختلال رو به رو شد. گاهي تصاوير را به صورت لحظه اي نشان مي دادند و گاهي هم تصويري وجود نداشت. در اين دقايق صداي تشويقهاي بيش از80 هزارتماشاگري كه وارد ورزشگاه يادگار امام(ره) شده بودند، بيشترمي شد. نيمكت نشين هاي تراكتورسازي هم سرازپا نمي شناختند. خبرنگاران هاج و واج مانده بودند كه چه اتفاقي رخ داده است. چه شده است؟ آيا براستي در اصفهان نتيجه اي كه تبريزي ها درآن دقايق پاياني به دنبالش بودند، رقم خورده است. روشن بود كه تا دقيقه 85 و قبل ازاينكه تصاويرتلویزيوني دچار اختلال شود، سپاهان با 2گل پيش بود. جوي درورزشگاه راه افتاد كه حتي اصحاب رسانه را هم دچار ترديد مي كرد.

درآن دقايق، بازي بشدت تحت تأثیر تشويقهاي بي امان تماشاگران تبريزي ها بود و بازيكنان تراكتورهم كه باوركرده بودند بازي دراصفهان مساوي است، اقدام به وقت كشي مي كردند. بازيكنان تيم نفت هم عنان كار را ازكف داده بودند و نمي دانستند بايد چه تدبيري را در آن لحظات دشوار بينديشند.

 آنها هم باوركرده بودند كه تراكتورقهرمان شده است وبه همين علت عميقاً تحت تاثيروقت كشي بازيكنان تراكتور و جو حاكم بر ورزشگاه بودند. عده اي ازتماشاگران كنارجايگاه خبرنگاران هم براي اينكه ازنتيجه اصفهان مطمئن شوند مدام مي پرسيدند بازي دراصفهان چند چند است كه پاسخ مي شنيدند تا دقيقه 85 همان 2برصفر. ناگهان تصاويردوباره بازگشت و ورزشگاه فولاد شهر رؤيت شد. آن لحظه اي كه مهدي شريفي گريه مي كرد. تصوير را كه مي ديدي تردید مي كردي كه انگاراتفاقات ديگري رخ داده و شايد سپاهان بازي برده را مساوي كرده كه شريفي گريه مي كند، اما آن اشك، اشك شوق بود و نتيجه همان كه دقايقي قبل ازصفحه تلویزيون ديده بوديم. بعد نگاهي مي انداختي به شادي كاذبي كه درورزشگاه يادگارامام(ره) به راه افتاده و ازتعجب شاخ درمي آوردي! چه كسي به نيمكت نشين هاي تراكتورگفته بود، بازي دراصفهان مساوي شده؟

هيچ كس درآن دقايق نمي دانست كه چه فعل و انفعالي شده و به چه دليل آن پيام به تبريز مخابره شده است. ورزشگاه يكپارچه غرق درشادي بود. تماشاگران پس ازسوت پايان بازي به داخل زمين يورش بردند. منصوريان به آغوش توني رفت و قهرماني تراكتوررا تبريك گفت! لحظه اي بعد بلندگوي ورزشگاه كه تماشاگران را وسط زمين مي ديد، اعلام كرد لطفاً به سكوها برگرديد مي خواهيم برنامه اهداي جام قهرماني را انجام دهيم!  حتي نفتي ها هم ازنتيجه اي كه دراصفهان رقم خورده بود، اطلاعي نداشتند. جريان تلفني هم كه ازحوالي دقيقه 45بازي قطع شده بود و تنها معدود افرادي كه راديو داشتند، مي دانستند دراصفهان چه رخ داده است. آن جوي كه به پا شد، تماشاگران خشمگين تراكتوررا كه ازنحوه قضاوت فغاني بشدت ناراحت بودند و آن عده اي كه نيمي ازصندلي ها را خرد كرده بودند، آرام كرد. يك ترفند كاملاً برنامه ريزي شده درراستاي آرام كردن تماشاگران معترض؛ آنها كه فغاني را به سبب اخراج تيموريان عامل اصلي اين شكست مي دانستند.

عجب شبي بود! تا يك ساعت پس ازبازي هم تلفنهای همراه آنتن نمي داد وترديد ها ادامه داشت. عده اي هم غافل ازهمه جا تا پاسي ازشب در خيابانهاي تبريزخوشحالي مي كردند! هيچ كس جز خبرنگاران اطلاعات واقعي دردست نداشتند تا اينكه تماشاگران دروضعيت آرام تر از قبل به بيرون مجموعه هدايت شدند. اما تراكتور قهرمان نشده بود و حبابهاي شادي ساعاتي پس ازبازي وقتي همه به خانه هاي خود رسيدند، درآسمان تبريز تركيد...

 

      نقش پسر الیویرا

کاظم شهریاری مدیر روابط عمومی باشگاه تراکتورسازی درباره اتفاقات بازی تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام، گفت: من و آنتونیو از نیمکت تیم اخراج شده بودیم و ادامه بازی را از روی سکو‌ها ورزشگاه یادگار امام تماشا می‌کردیم. شایعه تساوی بازی سپاهان و سایپا از بین سکو‌ها بیرون آمد. آنتونیو هم بلند شد تا خبر را به نیمکت تیم برساند؛ به او گفتم صبر کند تا من صحت این خبر را پی‌گیری کنم اما آنتن موبایل‌ها قطع شده بود.

وی ادامه داد: با یکی از دوستانم هماهنگ کرده بودم که نتیجه بازی سپاهان را لحظه به لحظه به من بگوید که برای هر گل که این تیم زد یک بار تماس گرفت و اعلام کرد. در هنگام اعلام خبر تساوی نتوانستم با او ارتباط بگیرم.

مدیر روابط عمومی تراکتورسازی با اشاره به اخراجش از سوی فغانی، گفت: مگر من چه چیزی به او گفتم که مرا اخراج کرد؟ فقط گفتم آندو را برای چه اخراج کردی؟ او چه چیزی گفته است! بعد از این سوال، او من را اخراج کرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    26 1
    خیلییییییییییییی نامردی کردن به خدا سپردیم
  • سجاد IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    8 22
    خخخخ عجب داستان زیبا و باور نکردنی یعنی انتن و اینترنت و پخش تلویزیونی همه و همه قطع شد که کسی نفهمه تراکتور قهرمان نشده، بعد تا تماشاگرا اروم بشن و از ورزشگاه خارج بشن و اسیبی به داهل استادیوم نرسه ،، اونموقع بفهمن و‌ شوکه بشن و جلوی ملیون ها بیننده تلویزیونی که‌ مات مونده بودن دلیل خوشالی قهرمان نشدن اینا چیه، عابروشون بره اشکالی نداشت،نه؟ خیلی باحالین خدایی حیف وقت که ما گذاشتیم و فوتبال مسخره رو تماشا کردیم
  • وحید IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    6 1
    عابروی فوتبال کثیف ایران رفت تو دنیا هی بگن فوتبال ما پاکه همه چیز مشخصه که زیر سر سپاهانی ها و فدراسیون و فغانی بوده و بینشون میلیون ها رد و بدل شده
  • من IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    6 1
    فغانی تقاص پس میدی به خدا میسپاریمت به خدا .
  • سعید IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    2 4
    کسایی هم که زود قضاوت میکنن و تهمت میزنندا ما بخدا سپردیم
  • بی طرف IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    2 3
    عزیزان چرا اینقد الکی به دیگران برچسب میزنید. من که طرفدار هیچکدوم از این تیم ها نبودم ولی بخاطر این طرفدارهای متعصب تبریزی خیلی بهم چسبید که قهرمان نشدند. در ضمن آقای وحید عابرو غلطه آبرو درسته. خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ خیلی لذت داشت وقتی شادی تبریزیها رو داشتم از تلویزیون میدیدم . خخخخخخخخخخخخخخخخخ دلم خنک شد.
  • سینا IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    2 1
    سپاهان حال بهم زن بازم قهرمان شد.. آخه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟