مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان گفت که به‌دقت تمام مسائل را بررسی می‌کنند تا منشأ اتفاقات رخ‌داده در جریان دیدار تراکتورسازی و نفت را پیدا کنند.

حسنی‌خو: پسر اولیویرا گفت بازی سپاهان و سایپا مساوی شده است

به گزارش قدس آنلاین،  با توجه به اتفاقات رخ‌داده در تبریز در دیدار دو تیم تراکتورسازی و نفت تهران، محمود گودرزی به حراست وزارت ورزش و جوانان دستور داد تا به‌همراه اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی این موضوع را پیگیری کنند. رضا حسنی‌خو به‌عنوان مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان پیگیری این ماجرا را به‌عهده دارد و می‌گوید به‌دنبال فردی است که در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز اعلام کرده دیدار سپاهان و سایپا با نتیجه مساوی 2 بر 2 خاتمه یافته است.

حسنی‌خو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی تسنیم در خصوص اتفاقات تبریز و دستور ویژه محمود گودرزی، شایعه امنیتی بودن اتفاقات تبریز، مسئله تیم ملی، اختلاف گودرزی و کارلوس کی‌روش و دیگر مسائل  صحبت کرد.

درباره دستور وزیر ورزش و جوانان مبنی بر بررسی اتفاقات بازی تراکتورسازی و نفت تهران صحبت کنید.

در این خصوص پیگیری‌های لازم صورت گرفته است. مسئولان تراکتورسازی تبریز اعتراض‌هایی نسبت به داوری دارند که این اعتراض بابت اخراج آندرانیک تیموریان و نگرفتن پنالتی است و این موضوع را از مراجع ذی‌ربط دنبال خواهیم کرد تا ببینیم به کجا می‌رسیم. این موضوع در استان پیگیری می‌شود و ما هم در تهران پیگیر ماجرا هستیم.

این موضوع که از بلندگوی ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز اعلام شده دیدار سپاهان و سایپا با نتیجه مساوی 2 بر 2 به پایان رسیده هم پیگیری می‌شود؟

هیچ‌کس از بلندگوی ورزشگاه چنین چیزی را اعلام نکرده و فقط شایعه‌ای بوده که بازی سپاهان و سایپا مساوی شده است. این موضوع هم دنبال می‌شود تا ببینیم چه‌کسی چنین شایعه‌ای را به راه انداخته است.

خبرهایی هم به گوش رسیده که گویا این شایعه از سوی خود مسئولان تراکتورسازی به راه افتاده است.

دقیقاً آخرین خبری هم که به دست ما رسیده همین است. اینکه پسر تونی اولیویرا به او اعلام کرده بازی سپاهان و سایپا 2 بر 2 مساوی شده است. بعد از بازی هم تمام نیمکت تراکتورسازی و بازیکنان این تیم در زمین ریختند و به‌گونه‌ای شادی کردند که گویا به پیروزی رسیده و قهرمان شده‌اند.

قرار شده این موضوع پیگیری شود تا منشأ اصلی شایعه را پیدا کنیم و ببینیم چه‌کسی به اعضای تیم تراکتورسازی گفته بازی سپاهان و سایپا مساوی شده است. به این دلیل که بلندگوی ورزشگاه اصلاً چنین چیزی را اعلام نکرده و ما این موضوع را با دقت پیگیری کردیم. فردی هم می‌گفت چنین نتیجه‌ای در رادیو اعلام شده که ما رادیو را هم بررسی کردیم و چنین چیزی نبوده است. حالا اینکه چه‌کسی شایعه کرده و چگونه این اتفاق افتاده، در حال پیگیری است.

فیلم‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد بعد از حضور تماشاگران در زمین و دور افتخار زدن آنها با پرچم تراکتورسازی، بلندگوی ورزشگاه اعلام می‌کند جشن قهرمانی برگزار می‌شود. از هواداران هم می‌خواهد برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم ورزشگاه زمین را ترک کنند و روی سکوها برگردند.

تماشاگران فکر می‌کردند تیم‌شان قهرمان شده و به همین دلیل داخل زمین هجوم بردند. وقتی فضا ورزشگاه به هم ریخته بود، برای اینکه از آسیب دیدگی‌های احتمالی جلوگیری شود و تماشاگران از زمین بیرون بیایند این موضوع از بلندگوی ورزشگاه اعلام شده است. این موضوع نیز پیگیری خواهد شد تا ببینیم دلیل اصلی این کار چه بوده است.

 

یک‌سری صحبت‌ها نیز به میان آمده که می‌گویند این اتفاقات مهندسی شده بود تا به‌دلایل امنیتی تراکتورسازی قهرمان نشود.

این حرف‌ها را برخی افراد برای توجیه باخت‌شان می‌زنند و کسانی که نمی‌توانند بالا بروند، چنین مسائلی را مطرح می‌کنند. تراکتورسازی تا دقیقه 70 با نتیجه 3 بر یک از نفت جلو بوده و اگر کادر فنی این تیم تدبیر می‌کرد و نتیجه حفظ می‌شد، این اتفاقات رخ نمی‌داد. نمی‌دانم کسانی که چنین بحث‌هایی را مطرح می‌کنند برای این موضوع استدلالی دارند یا نه، اگر کسی این حرف‌ها را مطرح کند و سند نداشته باشد، قابل پیگیری قضایی است.

داستان تیم ملی و وزارت ورزش و جوانان به کجا رسید؟

پرونده تیم ملی برای ما مختومه شد و ما این پرونده را بستیم.

فدراسیون فوتبال حمایت وزارت ورزش را می‌خواست. آیا برای اردوهای پیش روی تیم ملی از سوی وزارتخانه کمکی شده است؟

وزارت کار خودش را انجام داده  و سایر مسائل به‌عهده خود فدراسیون فوتبال است. ما بر اساس توافق و تفاهمی که داشتیم عمل می‌کنیم.

اختلاف وزیر ورزش با کی‌روش هم جالب بود و صحبت‌های زیادی در این میان مطرح شد. این موضوع هم از سوی وزارت مختومه است؟

بالاخره اختلاف سلیقه‌ها همیشه بوده، هست و خواهد بود. اینکه بگوییم این اختلاف‌ها تمام شده است، نیست و بعید می‌دانم تمام شده باشد اما کمک می‌کنیم فضا تلطیف و این مشکلات حل شود.

شاید برخی صحبت‌های وزیر ورزش درست باشد، اما آیا صحبتی با او شده که اختلاف‌ها را پایان بدهد؟

طبیعی است که وزیر ورزش نظرات خودش را دارد. ضمن اینکه اگر وزیر اراده نمی‌کرد این اتفاقات هم نمی‌افتاد و اکنون وزارتخانه به تیم ملی کمک کرده است. تمام تلاش‌مان را به کار گرفتیم، منابع مالی داده‌ایم و دستور داده شد بحث ممنوع الخروجی و مالیات کی‌روش هم پیگیری شود. مناف هاشمی هم به‌عنوان معاون وزیر این کارها را پیگیری کرد و مطمئن باشید فضا نیز تلطیف می‌شود و مشکلی نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.