رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به فارس و اعلام این خبر که نرخ سود تسهیلات باز هم کاهش پیدا خواهد کرد، گفت:‌ با مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز به طور جدی برخورد خواهد شد.

سود تسهیلات بانکی باز هم کاهش می‌یابد/برخورد جدی با مؤسسات اعتباری غیرمجاز
 
خبرگزاری فارس: سود تسهیلات بانکی باز هم کاهش می‌یابد/برخورد جدی با مؤسسات اعتباری غیرمجاز
  •  

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ولی‌الله سیف امروز در پایان بیست و پنجمین همایش سالانه پولی و ارزی با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر لزوم برخورد با مؤسسات مالی اعتباری غیرمجاز اظهار داشت:‌ یکی از دلایلی که موجب شده تا این اقدام کند پیش برود مؤسساتی هستند که در شرف سامان‌دهی هستند و در این باره مراقبت کنیم تا تداخلی در روند فعالیت آنان ایجاد نکنیم و اجازه دهیم در فضای مناسب برخورد با مؤسسات غیرمجاز صورت پذیرد.

وی افزود: در کنار مسئله نظارت بر مؤسسات غیرمجاز و شناسایی آنها، سایر دستگاه‌ها باید همکاری لازم را انجام دهند؛ این نوع همکاری با تشکیل کارگروهی در بانک مرکزی در حال انجام است و تمام دستگاه‌های حاضر مکلف شدند، از حداکثر ظرفیت قانونی برای ساماندهی مؤسسات اعتباری استفاده کنند.

سیف با بیان اینکه هم اکنون در حال شناسایی هستیم، تصریح کرد: یک سری از اطلاعات از طریق نیروی انتظامی و بخشی هم از طریق اطلاعات مردمی کسب شده است. این مؤسسات غیرمجاز مورد به مورد در حال شناسایی هستند و یکی دیگر از اقدامات ممنوعیت بانک‌ها در ارائه خدمات به این مؤسسات است که عرصه بر فعالیت این مؤسسات تنگ‌تر شود.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه عدم استقبال مردم از این مؤسسات عاملی برای کاهش تعداد آنان است، گفت: این مؤسسات با ارائه سودهای کلان وسوسه‌هایی ایجاد می‌کنند و با نرخ‌های بالاتر باعث آشفتگی بازار پولی می‌شوند؛ این رویه خطر زیادی دارد که امکان از بین رفتن کل سرمایه افراد وجود دارد.

سیف گفت: امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با هماهنگی‌ بین دستگاه‌ها تا پایان سال 94 وضعیت قابل قبول و با انضباطی در کشور شاهد باشیم، اما همواره باید نسبت به عدم شکل‌گیری این نوع مؤسسات مراقب باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    13 0
    بنزین از 700 به 1000! تقریبا 28درصد! نان از 800به 1300!60 درصد! کرایه از 1500 به 2000! 33 درصد! اتوبوس ( مسیر من) از 150 به 425! تقریبا" 115 درصد! ثبت نام پسرم ! به فرموده !20 درصد از 5400000 به 6480000!; کاهش سود بانکی 2 درصد یعنی با 50 میلیون تومان سرمایه من یعنی! ماهی 80 هزار تومان کاهش درامد!هزینه دختر دانشجوی من از 200 تومان ماهانه به 350 تومان یعنی 75 درصد!پوشاک وخوراک ودکتر ومسافرت و... هم بماند!افزایش اب وبرق وگاز هم بماند!لطفعا" به مشاورین اقتصادی دولت وجناب اقای دکتر نوبخت بفرمائید تورم 14 درصدی چه جوری محاسبه شه است! مثل اینکه من خوب درس نخوانده ام! مدرکم قلابی است !!تو را به امام زمان که امشب شب تولدش است این کامنت را منتشر نمائید!
  • علی IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    0 0
    به خدا بی انصافیست . بعضی مردم که دل ریسک تجارت ندارند با چندر غاز پس اندازشان ماهی چند تومنی درآمد دارند که اینهم هر روز دولت سر آن بازی در می آورد . فکر میکنم راحتترین کار برای دولت کاهش سود بانکیست. چرا اجناس ارزان نمیشود و تورم پایین میآید ؟؟ کدام را باور کنیم؟؟؟ چرا دروغ میگویید؟؟