قدس آنلاین یزد - فرمانده نيروي انتظامي استان يزد گفت :عامل تجاوزهاي به عنف كه در محله فهادان واقع در بافت تاريخي يزد روي داده و نگراني شديد شهروندان يزدي را به دنبال داشته است در شب گذشته دستگیر شد

عامل تجاوزهای  به عنف  دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سردار "ايرج كاكاوند" در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارداشت :با بيان اين كه آمارهاي منتشر شده در مورد اين تجاوزها كه در شبكه‎‎هاي مجازي نقل شده را تاييد نمي‎كنيم و در اين موارد نيز افرادي دستگير و مجازات شده‎‎اند.

وي افزود: در مورد حوادث اخير محله فهادان نيز خوشبختانه شب گذشته يكي از عوامل اصلي اين ناامنی ها دستگير شده و تحت بازجويي‏‏هاي پليسي قرار دارد و با دستگيري فرد مذكور ناامني اين محله برطرف شده است دستگیری این فرد با همکاری خود مردم انجام گرفته و تحقیقات همچنان ادامه دارد .

اين مقام ارشد انتظامي استان تصریح کرد : ارائه اطلاعات بيشتر در اين زمینه به ادمه بررسي‎‎ها و رسيدگي‎‎هاي پليسي و قضايي بستگی دارد .

کاکاوند خاطرنشان ساخت : مردم باید موارد مشکوک در هر زمینه را برای تامین آسایش و تحقق امنیت و نظم در اسرع وقت به پلیس 110 گزارش دهند که بدون شک با دقت و درایت بررسی و اقدام می شود .

وی افزود : امنیت و احساس آن در بین مردم استان یزد بر اساس آمار موجود و ارزیابی های انجام گرفته خوب است و امیدواریم همچنان شاهد تحقق کامل آن باشیم .

کاکاوند يكي از اقدامات موثر در ارتقاي احساس امنيت در شهرهاي استان را عمليات جمع‎‎آوري معتادان و توزيع كنندگان مواد مخدر در محلات ذكر كرد و افزود: موضوع گسترش كمپ‎‎هاي ترك اعتياد را نيز در سال جاري دنبال مي‎‎كنيم تا اين ظرفيت را با توجه به وعده مسئولان مرتبط در استان افزايش دهيم.

این مسوول در ادامه به ارائه گزارش عملکرد نیروی انتظامی استان یزد در سالجاری در بخش های مختلف و بخصوص موضوع مهم کشف سرقت ها اشاره کرد . كاكاوند در همين رابطه از كاهش 25 درصدي سرقت‏‏هاي استان در دو ماه و 10 روز گذشته از سال جاري خبر داد و افزود: خوشبختانه در سرقت‏‏هايي منزل كاهش 43 درصدي، در سرقت اتومبيل كاهش 28 درصدي و در سرقت‏‏هاي مهم نيز 21 درصد كاهش را در سال جاري شاهد هستيم.

وي همچنین از افزايش 24 درصدي كشفيات وقوع سرقت در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 81 درصد از سرقت‎‎هايي كه در استان به وقوع مي‎‎رسد، منجر به كشف مي‎‎شود.

فرمانده نيروي انتظامي استان با اشاره به قرار گرفتن استان يزد در مسير ترانزيت مواد مخدر از سوي سوداگران مرگ، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه با تلاش‎‎هاي نیروی انتظامی استان در ابتداي سال جاري با كشف هفت هزار و 385 كيلوگرم مواد مخدر در استان شاهد افزايش 133 درصدي اين كشفيات هستيم.

وي ادا مه داد: در همين رابطه نيز از ابتداي سال تاكنون هفت باند قاچاق مواد مخدر متلاشي شده است. كاكاوند با اشاره به رشد 250 درصدي كشفيات پليس فتا در استان يزد، از جايگاه نخست استان در رابطه با كشف جرائم سايبري در سطح كشور طي مدت گذشته از سالجاري خبر داد.

وي در حوزه كشفيات سوخت نيز به كشف 415 هزار و 900 ليتر سوخت قاچاق در استان اشاره کرد وافزود:در اين مدت 178 درصد كشفيات افزايش داشته است کاکاوند تصریح کرد در كشف سلاح و مهمات غيرمجاز نيز از ابتداي سال جاري تاكنون رشد 100 درصدي را شاهد هستيم.

فرمانده نيروي انتظامي استان يزد در مورد تصادفات در استان اظهار داشت : هرچند با اقدامات صورت گرفته در خصوص كاهش تصادفات معابر درون و برون شهري استان، در مدت گذشته كاهش هشت درصدي تصادفات منجر به فوت در راه‎‎هاي برون شهري استان روي داده است ولي در تصادفات دورن شهري افزايش 13 درصدي نسبت به مدت مشابه در استان ثبت شده است.

وي تصريح كرد: در قريب 70 درصد از تصادفات استان موتورسيكلت و راكبان اين وسيله نقليه در وقوع حادثه نقش داشته‎‎اند كه البته در بسياري از موارد نيز راكبان موتورسيكلت مقصر بوده‎‎اند ولي بايد قبول كرد كه در برخي موارد نيز رانندگان خودور حقوق راكبان موتورسيكلت را رعایت نمي‎‎كنند.

فرمانده نيروي انتظامي استان از حضور پليس در پارك‏‏ها و تفرجگاه‏‏هاي استان براي افزايش احساس امنيت شهروندان به وي‍ژه در تعطيلات تابستان، انجام طرح‏‏هاي عملياتي پاكسازي محلات از معتادان و توزيع كنندگان مواد مخدر، برخورد با اتباع بيگانه غيرمجاز، برخورد با موتورسيكلت‎‎هاي فاقد پلاك يا داراي پلاك مخدوش و نيز ساماندهي موتورسيكلت‎‎هاي فاقد تجهيزات ايمني در بربر سرقت با توجه به سهم بيش از 40 درصدي سرقت‎‎هاي استان در اين رابطه به عنوان برنامه‎‎هاي در دستور كار ويژه پليس استان ياد كرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.