قدس آنلاین- تبریز: معاون فرهنگی اجتماعي شهرداری تبريز گفت: در 24 مسجد برای ارائه خدمات به گردشگران از اذان صبح تا ساعت 23 به صورت شبانه روزي باز است.

شبانه روزی کردن 24 مسجد توسط شهرداری تبریزجهت ارائه خدمات به گردشگران

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حجت الاسلام حميدي در نشست ستاد اقامه نماز شهرداری تبریز  با تاکيد بر اين که مديريت شهري خود را در قبال مساجد شهر تبریزبه عنوان يک مديريت کارآمد ديني موظف مي داند، افزود: نیازمهمانان وگردشگران  در شهر به امکانات رفاهی اولیه و اقامه نماز بر کسی پوشیده نیست و شهرداري كلانشهرتبريز با همكاري مناطق، سازمان‌ها و مديريت‌هاي تابعه به دنبال خدمات‌رساني حداكثري به شهروندان، گردشگران و ميهمانان ورودي به اين شهر در تمام  ايام سال می باشد. 

 معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز بسترسازی برای اشاعه نماز و ترویج احکام الهی در بین قشرهای مختلف جامعه را از اهم وظایف فرهنگی و دینی مدیران شهری برشمرد . 
معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز همچنین با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و لزوم بسترسازی برای ترویج و اشاعه فرهنگ نماز در بین قشرهای مختلف مردم افزود:   نماز به عنوان رکن رکین دین و زمینه‌ساز هدایت و اصلاح جامعه به سمت معنویات و حسنات باید در سطح جامعه ترویج گردد. 
حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که شهرداری تبریز طی سال‌های گذشته با تقویت و توسعه فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی ، مذهبی و دینی با محوریت موضوع نماز گام‌های عملی در راستای ترویج فرهنگ نماز برداشته است از عزم جدی این مجموعه برای توسعه این قبیل برنامه‌ها در سال جاری به ویژه ایام پرفیض ماه‌های ، شعبان و رمضان خبر داد. 
 وی  در پایان سخنان خود، برنامه‌ریزی درراستای تبلیغ نماز در سطح جامعه از طریق برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی، پخش اذان از بلندگوی پارک‌ها و بوستان‌های محلی، نصب تابلوهای راهنما در مسیرهای منتهی به نمازخانه‌ها و مساجد، کمک به نوسازی، بازسازی، تعمیر و تجهیز نمازخانه‌ها و مساجد شهر، تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی با موضوع نماز در بین کارکنان شهرداری در راستای توسعه آموزش‌های دینی، هماهنگی برای اعزام ائمه جماعت برای اقامه نماز جماعت در مناطق، سازمان‌ها و معاونت‌های تابعه شهرداری، و ده‌ها برنامه دیگر را از جمله اقدامات مهم شهرداری در این بخش اعلام کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.