معاون فرهنگی و پژوهشی مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: شاهکار امام خمینی (ره) ، پیاده سازی دین در زندگی اجتماعی، سیاسی و کنونی مردم ایران بود که امروزه ملت های جهان از آن الگو سازی می کنند.

 شاهکار امام (ره) حضور دین در زندگی مردم است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام صادق گلزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا افزود: امام راحل با محور قرار دادن اهل بیت (ع) و دو جریان بزرگ عاشورا و مهدویت، فداکاری در راه دین و حرکت به سوی جامعه جهانی مهدی (عج) را فراهم کرد به گونه ای که انتظار فعال و حرکت دهنده جایگزین انتظار ساکت و بی نقش در عرصه اجتماع شده است.

وی اظهار داشت: در این راستا، دین را که در نگاه سرمایه داری غرب و برده داری شرق مخرب جامعه بود، به عنوان محرک جامعه و نجات بخش جوامع بشری به اوج اهتمام و توجه جهانیان رساندند تا جایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی گرایشات دینی یه یک باره به عنوان حرف نخست تغییر و تحولات در اقدامات فرهنگی جوامع بشری مطرح شد.

گلزاده با بیان اینکه تجربه بی نظیر امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین الگوی رهبری دینی منجر به مقاومت و پایداری در برابر استکبار جهانی شد، ادامه داد: مقاومت و پایداری امام و امت در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، امکان تحقق مقاومت در مقابل مستکبران را فراهم کرد و ثمره آن بیداری اسلامی در جهان اسلام و عرب است.

معاون فرهنگی و پژوهشی مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: اندیشه های دینی و نوین امام خمینی (ره) باعث شد که امروزه ایران اسلامی بزرگ ترین قدرت منطقه ای مطرح باشد.

گلزاده اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از مسلمانان و پیروان سایر ادیان ایران اسلامی را الگوی خود می دانند و در واقع مردم سالاری دینی امام خمینی (ره) باعث شده که ما مقتدرترین کشور جهان در ساحت معنویت و مدنیت باشیم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.