قدس انلاین - سعید کوشافر: بازشنبه شدتا خدمت شما برسیم وخبرهایی که از گوشه گوشه جهان دستچین کرده ایم تقدیم شما خوانندگان گرامی نماییم . درهفته گذشته خبرهای جهانی همچنان حول محور مذاکرات ایران میچرخیدو دراین میان حملات عربستان به مردم یمن و داعش علیه مردم عراق وسوریه تداوم داشت ... همراه شما مرور میکنیم اخبار بسته این هفته را که برای شما تهیه کردیم ...

ازکاهش  محبوبیت روحانی و پاسخ مطهری به کوچک زاده تا درگیری لفظی اصولگرایان واصلاح طلبان درشورا و خودکشی در مسجد الحرام

*** نباید دوران«بگم بگم»به «تقصیر قبلی‌ها بود» تبدیل شود

شنیده‌شده شهردار تهران در جمع تعدادی از دانش‌آموختگان دانشگاه‌ تهران سخنانی را درباره عملکرد دولت بیان نموده است.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران با انتقاد از برخی رویکردهای کنونی دولت یازدهم گفته است: از امام یاد گرفتیم دستمان را روی زانوی خودمان بگذاریم و بلند شویم. درست است که تحریم‌ها اقتصادمان را تحت فشار قرار داده ولی این فقط به خاطر تحریم‌ها نیست. بی‌برنامگی و ضعف مدیریت در این دولت و دولت پیشین از تحریم‌ها هم مؤثرتر است.آمریکا نباید احساس کند که ما وابسته به تصمیم و اراده او هستیم. انقلاب و جنگ ثابت کرده که ما وابسته به هیچ‌کس نیستیم.

قالیباف در این دیدار با اشاره به گسترش سیاست زدگی در کشور اظهار داشته است: بعضی دلشان می‌خواهد همه‌چیز را دوقطبی کنند. باور کنیم مسائل اصلی کشور دوقطبی نیست. آن‌چنان‌که در زمان انتخابات مسائل کلان نظام را دوقطبی کردند و کاش نمی‌کردند. نباید دوران «بگم بگم» به دوران «تقصیر قبلی‌ها بود» تبدیل شود.

محمدباقر قالیباف ترکیب «هوشمندی مدیریتی» و «وحدت ملی» را رمز عبور کشور از شرایط حساس فعلی دانسته و اظهار داشته است: معتقدم با در پیش گرفتن یک راهبرد صحیح اقتصادی، رسانه‌ای و منطقه‌ای، دولت می‌توانست به یکی از بهترین توافق‌های تاریخ ایران دست یابد اما متأسفانه رویکرد مدیریتی دولت در دو سال گذشته شرایط را به‌گونه‌ای رقم‌زده که جامعه حس می‌کند انرژی مسئولین به‌جای حل مشکلات آن‌ها صرف مسئله‌سازی‌هایی می‌شود که هدف از آن وابسته کردن کشور به مذاکرات هسته‌ای و گریزناپذیر نشان دادن توافق به هر قیمت است. گویی هدف دولت برای دستیابی به توافق، رفع تحریم‌ها نیست بلکه جلب آرای سیاسی برای پیروزی در انتخابات آتی است.

ما باید تاریخ را آیینه عبرت خود کنیم. تاریخی که به ما می‌گوید گره زدن همهٔ امورات کشور به راضی کردن بیگانگان نتیجه‌ای جز سرنگونی دولت ملی دکتر مصدق نداشت. اگر اقتصاد مبتنی بر توان داخلی در دولت دکتر مصدق عملیاتی شده بود و نگاه به خارج از مرزها در کشور حاکم نمی‌شد، ریزش نیروهای اجتماعی به آن حد نمی‌رسید که کودتای انگلیسی علیه دولت ملی موفق شود.

شهردار تهران در ادامه اظهار داشته است: تردیدی در این نیست که قدرت دفاعی و اقتصادی کشور امکان چانه‌زنی و دستیابی به توافقی باعزت را افزایش می‌دهد؛ و امروز تأسف‌انگیز است که دولت با دست خود، خود را در میز مذاکرات خلع سلاح کرده است.

وی در پایان تصریح کرده است: بیشتر از مخالفان و منتقدان، این نحوه مدیریت اقتصادی در داخل کشور است که مذاکره‌کنندگان را تضعیف می‌کند

 

***منافقین خلق و هواداران اجاره‌ای

«آسوشیتد پرس» چندی پیش طی گزارشی نوشت: «غالب حاضران در گردهمایی منافقین در برلین، با سازماندهی این گروه از مدارس لهستان و جمهوری چک به برلین آورده شده بودند تا صندلی های سالن محل برگزاری گردهمایی پر شود.» بر اساس این گزارش برخی از شرکت کنندگان در این گردهمایی نیز به خبرنگار آسوشیتد پرس گفتند که با وعده سفر به برلین و اقامت در هتل به این گردهمایی آمده اند. همچنین فیلمهایی که از این گردهمایی ها منتشر می شود نشان می دهند که افراد غیر ایرانی دارای جمعیتی قابل توجه به نسبت شرکت کنندگان ایرانی اند.

خبرگزاری ها پیش از این فیلمی را منتشر کرده اند که نشان می دهد اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان، ملیتی غیر ایرانی داشته و همانگونه که جدا شده‌های این فرقه می‌گویند، گدایانی هستند که از برخی کشورهای آفریقایی، آسیایی و برخی کشورهای اروپایی جمع آوری شده و به وعده «چند وعده غذای گرم» و «مقداری کمک مالی» به این مراسم آمده‌اند.

حدود دو سال پیش نیز روزنامه فرانسوی لوموند گزارشی منتشر کرد که در آن با چند نفر از شرکت کنندگان در یک همایش منافقین گفتگو شده بود.

یکی از ایرانیانی که در این تجمع حضور داشته به لوموند گفته است: «سالِ اول که به فرانسه آمده بودم با یک ایرانی آشنا شدم که بعضی‌ وقت‌ها تلفنی با هم حرف می‌زدیم و احوال‌پرسی می کردیم، تا اینکه یک روز زنگ زد و گفت یک تجمع ایرانیان در حومهٔ پاریس برگزار می‌شود اگر تونستی بیا هم فال است و هم تماشا. تا لحظه آخر نمی‌دانستم گردهمایی ایرانیان مربوط به مجاهدین است و خلاصه رودربایستی گرفت و رفتیم داخل، از هر ملیتی آنجا بود از کرد‌های عراق گرفته تا ترک‌های ترکیه و از آفریقایی گرفته تا عرب، خلاصه چند دقیقه چرخی زدم و گفتم بپرسم چرا اینجا از همه ملیت‌ها جمع شدند؟»

این مهاجر ایرانی ادامه می دهد: «از کرد‌های عراق پرسیدم که از سوئد آمده بودند، یکیشون گفت که ما از سوئد آمده ایم و گفتند ۴ روز شما رو به پاریس می‌بریم و تنها یک بعدازظهر با ما در یک مراسم هستید و بعد آزاد هستید هرجا می‌خواهید بروید و رفت و برگشت و هتل و غذا و سایر امکانات از طرف ما.»

«آلینا آلیمکووا» یک دختر قرقیزستانی است که در یکی از همایش های منافقین در پاریس شرکت کرده است. این فرد هم می‌گوید که حتی یک کلمه فارسی هم نمی‌داند و چیز زیادی هم درباره مسائل مربوط به ایران نمی‌داند، اما تصمیم می‌گیرد با یک پیشنهاد خوب به پاریس سفر کند تا برای چند روز اقامت در پاریس، در یک همایش هم شرکت کند. او می گوید همه مسافرانی که با هشت دستگاه اتوبوس از پراگ همراه او به پاریس می‌روند جوان‌اند و اغلب دانشجو و همه از طریق اینترنت به گفته او به نوعی استخدام شده‌اند. چنان که این دختر دانشجوی اهل قرقیزستان می‌گوید هیچ کس به درستی از هدف این سفر اطلاعی نداشته است.

گفته می شود این روش برای برگزاری همایش اگرچه برای سازمان منافقین بسیار هزینه زاست اما آنها برای جلب اعتماد مقامات غربی و ضرورت های فعالیتشان در اروپا و آمریکا ناگزیر از همکاری با سازمانهایی هستند که تورهای ارزان یا رایگان با حامیان مالی اعم از موسسات سیاسی و فرهنگی، برگزار می کنند. این قبیل موسسات که بیشتر دارای کارویژه تبلیغاتی هستند، برای مراسم های مختلف مانند، جشن ها و عزاداری ها و کمپین های انتخاباتی، سیاهی لشگر تامین می کنند.

وجود این موسسات به طور ویژه در اروپا با مخالفت هایی مواجه است و منتقدان این تجارت معتقد اند، این کار باعث فریب ناظران و مقامات مسئول و حتی عامه مردم می شود و از این جهت غیر اخلاقی است و باید با آن مقابله شود. این موسسات استدلال می کنند که از همایشهای اینچنینی برای کمک به فقرا و توسعه گردشگری استفاده می کنند.

 

***کپی کاری جدید صداوسیمایی‌ها

مخاطبان تلویزیون یکشنبه شب وقتی مشغول دیدن سریال «جاده قدیم» به کارگردانی «بهرام بهرامیان» بودند با یک کاراکتر جدید آشنا شدند. با ورود این کاراکتر جدید احتمالا بسیاری از علاقه مندان و دنبال کنندگان سریال های خارجی متوجه شباهت چهره و گریم این کاراکتر با شخصیت اول سریال «برکینگ بد» یعنی «والتر وایت» با بازی «برایان کرنستون» شدند.

اگرچه در سالهای اخیر کپی کاری موبه مو در سینمای تجاری به امری عادی تبدیل شده است اما گویا تلویزیونی ها نیز موافقت خود را با این موضوع اعلام کرده اند. ماه رمضان سال گذشته نیز سریال «هفت سنگ» در همان قسمت اول شگفتی مخاطبانش را از لحاظ شباهت به سریال «modern Family» برانگیخت. بعد از واکنش منفی رسانه ها درباره این سریال مناسبتی دست اندرکاران این سریال اعلام کردند که قصه سریال در قسمت های بعد متفاوت خواهد شد.

عوامل سریال «جاده قدیم» نیز که از قبل منتظر واکنش مردم و رسانه ها بودند در مصاحبه های خود گفتند که از روی عمد خواستند با شخصیت اصلی این فیلم در سریالشان شوخی کنند.

 

***از ایران انکار از عربستان اجرا

روزنامه الوطن عربستان سعودی به نقل از یک منبع قضایی سعودی نوشته است: «دادگاه بدوی در استان جده، روز چهارشنبه (20 خردادماه) دو متهم متعرض به دو نوجوان ایرانی را به چهار سال زندان و هزار ضربه شلاق محکوم کرد.»

در ادامه مطلب این روزنامه که پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری منتشر کرده، آمده است: «دایره تحقیق قضایی و دادستانی، پرونده دو متهم را که در فرودگاه ملک عبدالعزیز جده فعالیت می کردند و دو ماه پیش به دو جوان ایرانی در این فرودگاه تعرض کرده بودند، دریافت کرد.» این درحالی است که . وزارت کشور عربستان پیشتر اعلام کرده بود؛ مسئولیت بررسی تعرض جنسی دو پلیس عربستانی به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده را به هیات تحقیقات و دادستانی کل برای تحقیق و تکمیل تدابیر قانونی ارجاع داده است.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس روز چهارشنبه پس از برگزاری دومین جلسه دادگاه در حالی این خبر را منتشر کرد که با واکنش ایران مواجه شد. یک مقام آگاه ایرانی که خواست نام­اش فاش نشود، با تکذیب این خبر گفته است: «هنوز گزارش رسمی از نتیجه دادگاه دریافت نشده است.»

دولت ایران در پی تعرض آن دو مامور فرودگاه به دو نوجوان ایرانی، عمره را به حالت تعلیق درآورد و از دولت عربستان اجرای اشد مجازات را برای آن دو مامور درخواست کرد.

سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان نیز پس از آن اعلام کرد: «نهادهای ذی‌ربط عربستان طبق قانون مسئول هستند تا متهمان این حادثه را به اشد مجازات برسانند و تمام اقشار جامعه مسلمان عربستان نیز چنین جنایات شنیعی را محکوم می‌کنند.»

حسن قشقاوی معاون کنسولی و پارلمانی و امور ایرانیان وزارت خارجه با اشاره به حضور سرکنسول ایران در جده در دو دادگاهی که برای آن دو مامور برگزار شده است، گفته بود: «دادستان در نخستین دادگاهی که برگزار شده است، با توجه به نوع جرم اتفاق افتاده درخواست مجازات اعدام برای خاطیان کرده است. این رأی باید در دادگاه بعدی مورد تصمیم قرار بگیرد.» اما ظاهرا تصمیم دادگاه روز چهارشنبه برخلاف خواسته و تاکید دولت ایران بوده است.

دولت ایران شرط از سرگیری عمره و اعزام زائران ایرانی به عربستان را عذرخواهی رسمی دولت این کشور و همچنین اجرای حکم اشد مجازات برای آن دو مامور پلیس اعلام کرده بود.

سازمان حج و زیارت ایران که از طریق وزارت حج عربستان و همچنی کنسولگری ایران در جده پیگیر این موضوع است، تا کنون به حکم صادر شده در دادگاه عربستان برای آن دو مامور که فاسد می‌خواند، واکنشی نشان نداده است.

 

***بانک ملی از مشتریانش عذرخواهی کرد

بانک ملی ایران درباره برداشت 5000 تومانی از حساب برخی از مشتریان که در طی چند روزگذشته اتفاق افتاد به ارائه توضیحاتی پرداخت.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

1. اعتماد خیل عظیم مشتریان، بزرگترین سرمایه بانک ملی ایران است و مسئولین بانک ملی ایران همواره سعی داشته و دارند که صندوق امین منابع و اطلاعات مشتریان خود باشند . رشد 24 درصدی منابع بانک ملی ایران در سال 1393 بهترین دلیل اعتماد روز افزون مردم شریف ایران به بزرگترین بانک کشورشان است لذا مسئولان این بانک به هیچ وجه اجازه نخواهند داد خدشه ای به این اعتماد روز افزون ملت ایران وارد شود.

2. در مورد تامین هزینه های سرویس ویژه پیامکی اپراتورها در تاریخ 27 فروردین 1394 از طریق اپراتورهای همراه اول ، ایرانسل، رایتل، تالیا و کیش تلکام تعداد 14 میلیون و 256 هزار و 658 پیامک برای هفت میلیون و 128 هزار و 329 تن از مشتریان بانک که از سرویس پیامک استفاده می کنند ارسال شد. طبق گزارش واصله از میان پیامک های ارسالی شش میلیون و 92 هزار و 368 نفر از مشتریان پیامک را دریافت کرده اند که رسید تحویل آن ها نزد اپراتورها موجود است اما بر اساس همین گزارش متاسفانه یک میلیون و 36 هزار و 12 تن از مشتریان پیامک را دریافت نکرده اند. از بین دریافت کنندگان 49 هزار و 600 نفر اعلام کردند که تمایلی به استفاده از سرویس ویژه ندارند و لذا بر اساس گزارش بخش IT بانک شماره حساب هایی که جواب رد نداده بودند مشمول کسر 5000 تومان شدند و فایل مربوط حدود 10 روز پیش جهت اعمال در حساب ها، تحویل شرکت پیمانکار ارائه دهنده خدمات IT شد که بر حسب تصادف بدون اینکه بانک ملی ایران نقشی در آن داشته باشد در روز تعطیل عملیاتی شد. بنابراین بانک ملی ایران به هیچ وجه تصور برداشت از حساب مشتریان بدون موافقت قبلی آن ها نداشته است.

3. بلافاصله بعد از برداشت مبلغ یاد شده از حساب ها و اطلاع مسئولین بانک ملی طی روز گذشته مجدداً به تمامی دارندگان حساب های بانک ملی که از سرویس پیامک استفاده می کنند در دو مرحله پیامک زده شد و در مورد کسانی که جواب منفی برای استفاده از سرویس ویژه پیامک داده بودند به تدریج مبالغ برداشتی به حساب آن ها عودت داده شد که خوشبختانه نتیجه تاکنون نشان می دهد که بیش از 95 درصد مشتریان بانک از پیشنهاد همراهی با بانک برای تامین هزینه اپراتورها استقبال کرده اند . البته مشتریان عزیزی که سرویس ویژه را نخواسته اند نیز از طریق سرویس عمومی و پایه پیامک برداشت از حساب همچنان پشتیبانی خواهند شد.

4. بر خود لازم می دانیم از بابت تکدر خاطر برخی از مشتریان عزیز صمیمانه پوزش بطلبیم و قطعاً در ادامه خدمات خود جبران مافات را خواهیم کرد. از رسانه های مختلف صوتی ، تصویری ، نوشتاری و شبکه های اجتماعی نیز که حساسیت لازم را نشان داده و به تنویر افکار عمومی کمک کرده اند و خصوصاً بانک ملی ایران این پشتوانه قوی اقتصاد کشور را همراهی کردند صمیمانه قدردانی می کنیم.

 

***سکوت پایداری در برابر بازداشت بقایی

روز دوشنبه حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود از بازداشت حمید بقایی خبر داد. اکنون چند روز از انتشار این خبر گذشته اما اعضای شاخص جبهه پایداری همچون مرتضی آقاتهرانی، روح‌الله حسینیان، مسعود میرکاظمی و بیژن نوباوه هنوز هیچگونه اظهارنظری در این‌باره نکرده‌اند.

بازار اخبار درباره دستگیری بقایی هم داغ است؛ نظیر اینکه نوبخت اتهام بقایی را غیرقابل بیان خواند یا دفتر احمدی‌نژاد به حمایت از او پرداخت.

کارشناسان و سیاستمداران نیز در حال موضع‌گیری درباره این بازداشت هستند اما رسانه‌های نزدیک به جبهه پایداری به این خط خبری نمی‌پردازند و در برابر آن سکوت کرده‌اند.

به نظر می‌رسد جبهه پایداری که گهگاه به انتقاداتی از دولت احمدی‌نژاد و شخص او می‌پرداخت، دوباره به رویکرد حامیانه و پشتیبانی مطلق، عقبگرد کرده است.

جبهه پایداری با سکوت در برابر بازداشت بقایی، عملا پشتیبان تخلفات گسترده دولت مدعی پاکدستی است. این دولت فقط در یکی از اقدامات خود حدود 18 میلیارد تومان برای دانشگاه خصوصی احمدی‌نژاد از بیت‌المال برداشت کرد که به دنبال پیگیری‌های دستگاه‌های نظارتی، حمید بقایی اعلام کرد این مبلغ را به بیت‌المال بازمی‌گرداند.

 

***تنها فرزند دکتر فاطمی درگذشت

سیدسیروس فاطمی 65 ساله بود و در لندن به وکالت اشتغال داشت. از وی دو فرزند به نام‌های سیدحسین و ناتالی‌سادات بر جای مانده است.

بر اساس تصمیم خانواده فاطمی، آن مرحوم در ایران دفن خواهد شد.

 

***پست متفاوت شهاب حسینی در اینستاگرام

سیدشهاب‌الدین حسینی در جدیدترین پست اینستاگرامش تصویری از یکی از 175 شهید غواص را منتشر کرد.

این بازیگر جوان با انتشار تصویر زیر، نوشت: آقایان نه چندان محترم عرصه اختلاس، با دیدن این تصاویر اگر در دم از شرم بمیرید بر شما حرجی نیست.

خدا فرمود می‌پندارید کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند، مرده‌اند. بلکه آنان زنده به حیات ابدی شدند و نزد پروردگارشان متنعم خواهند بود.

 

***پیشنهادات ضرغامی درباره مدیریت حرم امام(ره)

عزت الله ضرغامی رئیس سابق رسانه ملی مطلبی را درباره ساخت حرم جدید امام راحل(ره) منتشر کرد.

بعد از سال ها انتظار، پروژه ی حرم مطهر امام خمینی (ره) به پایان رسید و چشم مردم و زائران آن عزیز سفر کرده به بنای با عظمت، زیبا و خیره کننده آن روشن شد.

از مهندسان، پیمانکاران، و عوامل فنی و اجرایی تشکر می کنم. خسته نباشند.

اینکه معماری حرم و هزینه های انجام گرفته تا چه اندازه با ساده زیستی حصرت امام و توصیه های مکرر ایشان به آیندگان همخوانی دارد، مسأله ای است که فعلاً فضای رسانه ای کشور به آن می پردازد. شبکه های معاند ماهواره ای هم مثل همیشه!!

پیشنهاد می شود، حال که این بنا با این اوصاف ساخته شده، تولیت محترم حرم تمام همت خود را صرف ارائه خدمات درخور شأن به مردم نماید.

از مسیرهای دسترسی و پارکینگ ها و سرویس های بهداشتی گرفته تا مدیریت انواع سرویس های ضروری داخل حرم، با جامعیت تدوین شده و با حساسیت بالا نظارت و کنترل شود.

پیشنهاد بعدی این است که بناهای جنبی مثل پاویون و فضاهای تشریفاتی را تا جایی که امکان دارد به رواق ها اضافه کنند تا همه مردم از آن استفاده نمایند.

پیشنهاد سوم آنکه مهمانان خارجی و حتی علاقمندان فراوان داخل کشور به ویژه نسل های جدید، در اولویت به جماران برده شوند تا به درستی با سیره امام (ره) و نحوه زندگی آن یگانه ی دوران، آشنا شوند.

مدیریت این پروژه، به مراتب از پروژه بنای حرم مطهر، مهمتر و حساس تر است.

 

***بهنوش بختیاری: سعی می‌کنم دقت بیشتری در پوششم داشته باشم

بهنوش بختیاری در پاسخ به درخواست یکی از کاربران اینترنتی خود قول داد تا دقت بیشتری در انتخاب حجابش داشته باشد.

در یکی از کامنت‌های پست بهنوش بختیاری یکی از کاربران با نام سارا از این بازیگر خواست تا نسبت به حجابش اهتمام بیشتری داشته باشد. این کاربر در این باره نوشت: شما با این همه مهربونی و آرامش زبان و صورت، کسی که به نزدیکی با خدای مهربونمون تو نظر میاد چرا حجاب را از دید من حقیر البته حفظ نمی کنید، حیف نیست دل به این قشنگی با این همه محبت چهره با این لبخندای شیرین دل آقای ما صاحب الزمان شاد نشه!

بختیاری با استقبال از این کامنت چنین نوشت: من همیشه رنگی میپوشم چون معتقدم رنگ شاد به انسان نیروی مثبت میده..با زننده پوشی مخالفم..اما حجابم یک حجاب معمولیه..مسلمانم ومثل خیلی از شما اعتقادم تو یه چیزایی قوی وتو یه چیزایی معمولیه..البته دلایل خودمو دارم که بنا به عرف جامعه گفتنش درین فضا غیر منطقیه..نه ازروی ترس..چون من فقط از خدا میترسم وبس..درین مدت خیلیا فاز گشت ارشاد درین محیط گرفتن..به بهانه امربه معروف بی ادبی ها کردن..به اندازه عقده ها آزار کلامی رساندن..وچون من دختر بختیاریم اصولا وقتی کسی ازبالا نگام میکنه لج میکنم و امکان نداره به نصیحت توخالیش گوش بدم..اما وقتی این کامنت رو دیدم با تمام وجود به این فکر کردم که حتماً مشکل از من بوده که شخصی با این حجم ادب و شخصیت ازم درخواست کردن که حجاب بهتری داشته باشم..آدمی که اگه ببینمش به دلیل شعورش..ایمان واقعیش..تربیت واصالتش..نه به دلیل تعریفش از من..بلکه به دلیل لحن پراز ادبشون..که اگه میخوای انتقادی راز شخصی بکنی انقدرنرم ودرست بگی که اون فرد تحت تاثیر قرار بگیره..سرتاپاشو گل بارون میکنم..وبه احترام این شخص که زیباترین کامنتو راجع به حجاب من گذاشته وبه حرمت خدای عزیزی که این شخص میپرسته..سعی میکنم دقت بیشتری بر پوششم داشته باشم..وبا جان ودل دست ایشونو میبوسم. .نوکرشم هستم..این یعنی مومن واقعی..خیلی ممنونتم عزیزم ? چشم قربان..وبرای هزارمین بار بنده هیچ جا نگفتم من الگوامممممممم. ..من خودم دنبال الگو میگردم.من الگوی دختر خانمایی هستم که تو خیابون میبینیم؟ ؟ماشالله که همه این روزا خودشون یه پا الگو هستن که صدتا مث من وشما بایدبریم درس پس بدیم?خلاصه که دمت گرمممممممم. .گارد منو شکستی..ارزوی ایرانی پر از ایمان راس راسکی...یاعلی

 

 ***قطعا «تشریفات مجلس» مقصر بوده است

علی مطهری در جوابیه‌ای که در صفحه اینستاگرام خود خطاب به مهدی کوچک‌زاده نوشته، آورده است:

جناب آقای کوچک‌زاده

نماینده محترم مجلس

با اهداء سلام، اعتراض اینستاگرامی جناب‌عالی به ملاقات رییس مجلس و رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با هیاتی از پارلمان اروپا که یکی از اعضای زن آن پوشش مناسب را رعایت نکرده بود و درخواست‌تان برای اظهارنظر اینجانب را ملاحظه کردم.

اولا از توجه و حساسیت شما نسبت به این گونه موضوعات که پای احکام اسلام و قوانین کشور در میان است و متأسفانه عده‌ای این موضوعات را کوچک جلوه می‌دهند سپاسگزارم. قرآن کریم این مسائل را مهم معرفی می‌کند و در ابتدای سوره نور که بیش‌تر آیات آن درباره مساله عفاف است می‌فرماید: سوره‌ای است که نازل کردیم و آن را فرض و واجب قرار دادیم.

ثانیاً : قطعا در این قضیه تشریفات مجلس مقصر بوده است و بهتر بود روابط عمومی مجلس در اطلاعیه‌ای از مردم عذرخواهی می‌کرد و هنوز هم دیر نشده است.

ثالثا : آن طور که من تحقیق کردم خانم مورد نظر در ملاقات هیات با آقای بروجردی روسری داشته و در نتیجه، آن قسمتهایی از بدن او که در ملاقات بعدی آشکار است پوشیده بوده است. بعد از این جلسه به سرویس بهداشتی می‌رود و هنگام خروج، روسری نداشته و کلاه مانندی برسر داشته است. افراد تشریفات باید به او تذکر می‌داده‌اند که این کار را نکرده‌اند. این که کار این خانم خصوصا با توجه به این که اساسا لباس او هم مناسب جلسه ملاقات رسمی نبوده و ساک و کیفی هم بر دوش و دست دارد، عمدی بوده یا سهوی، روشن نیست ولی به هرحال لازم است مسوولان سیاست خارجی کشور تذکر لازم را به هیات مذکور بدهند.

رابعاً آقای لاریجانی، رییس مجلس در مقابل عمل انجام‌شده قرار گرفته و بعد از جلسه هم مسوولان مربوط را توبیخ کرده است. این که می‌فرمایید باید جلسه را ترک می‌کردند، ‌با توجه به تبعات سیاسی آن درست به نظر نمی‌رسد. اصولا ایشان نسبت به مسائل مربوط به عفاف حساس است و الاّ داماد ما نمی‌شد! اگر انتظار دارید که در بازگشت به منزل، از طرف همشیره با کفگیر و لنگه کفش مورد استقبال قرار گیرند، چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

خامسا: مهمانان زن خارجی باید مساله پوشش اسلامی را به عنوان یک قانون در کشور ما رعایت کنند و اتفاقا آن‌ها احترام زیادی برای قانون قائل هستند و از طرف آن‌ها مانعی نیست، فقط برخی مسوولان تشریفات ما که موظف به اجرای پروتکل هستند گاهی روشنفکر یا دچار رودرواسی می‌شوند.

سادسا: همان طور که گفتم این توجه و حساسیت شما قابل ستایش است اما این توجهات و حساسیت‌ها را در زمان دولت پیشین نداشتید و یا بسیار کم داشتید. در آن دولت، مشابه این اتفاق و بدتر از آن رخ داد یا مکتب ایران و بازگشت به ایران باستان را ترویج می‌کردند و امثال شما سکوت می‌کردید ولی امروز به حق انتقاد می‌کنید. این سیره دوگانه و یک بام و دو هوا قابل توجیه نیست.

با تقدیم احترام

«علی مطهری»

 

***سوءاستفاده از عکس نمایه زنان و دختران در تلگرام!

اخیراً برخی افراد با سوءاستفاده از تصاویر نمایه (پروفایل) زنان و دختران و اضافه کردن نوشتارهای مختلف کنار آن اقدام به ساخت برچسب‌‌های (استیکر) غیراخلاقی از این تصاویر می‌کنند.

با تغییر فضای ارتباطی و افزایش شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه برخی نکات نیز باید مورد توجه کاربران در استفاده از این ابزارهای نوین قرار بگیرد. که در ادامه یکی از نکاتی که اخیراً باید بیشتر مورد توجه کاربران شبکه‌ اجتماعی تلگرام باشد می‌آید:

شکلک و برچسب (استیکر) یکی از پرکاربردترین ابزارهای ارتباطی در جذاب ساختن پیام‌های نوشتاری است که بین مخاطبان شبکه‌های اجتماعی تبادل می‌شود؛ اما استفاده از این برچسب‌ها (استیکر) در شبکه‌ اجتماعی تلگرام قابلیت‌های خاصی نیز دارد، یکی از این قابلیت‌ها تبدیل عکس دلخواه فرد به یک برچسب (استیکر) است؛ آنهم فقط در چند ثانیه!

اما این قابلیت برای زنان و دختران عضو شبکه‌ اجتماعی تلگرام که تصویر چهره خود را به عنوان عکس نمایه انتخاب کرده‌اند دردسر ساز شده است.

اخیراً برخی افراد با سوءاستفاده از تصاویر نمایه (پروفایل) زنان و دختران و اضافه کردن نوشتارهای مختلف کنار آن اقدام به ساخت برچسب‌‌های (استیکر) غیراخلاقی از این تصاویر می‌کنند.

برچسب‌هایی که براحتی کپی و بدون توجه به پیامدهای پیشرو برای افراد حقیقی در مدت زمان کوتاهی به تعداد بسیار گسترده بازنشر می‌شود.

وایبر یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای پیام‌رسان‌ رایگان تلفن‌همراه در بین کاربران ایرانی بود که ایجاد اختلال و کندی آن موجب افزایش استفاده و محبوبیت پیام‌رسان تلگرام در ایران شده است.

 

***اقدام ارزشی بازیکن سابق پرسپولیس

بازیکن ذوب‌آهن اصفهان که سابقه بازی برای سر‌خ‌پوشان تهرانی را دارد برای دیدار با جانبازان به آسایشگاه ثارالله رفت.

قاسم دهنوی بازیکن ذوب آهن اصفهان که سابقه بازی برای سرخ پوشان تهرانی را دارد برای دیدار با جانبازان به آسایشگاه ثارالله رفت.

دهنوی با انتشار تصویر یادگاری با موسی سلامت جانباز سرافراز کشورمان که یک پرسپولیسی دو آتیشه است، در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: سلام دو روز پیش رفتم پیش چندتا از جانبازان آسایشگاه ثارالله، وقتی کنارشون میشی وباهات حرف میزنن تمام غم‌هات یادت میره خدایی هیچی نمیخوان ازتون فقط یادشون باشیدو بهشون سر بزنید.

از ٧٦ نفرشون ٢٧ نفر موندن بقیه شهید شدن تو آسایشگاه، بی‌ریاترین آدما اینجان تنهاشون نذارین از هزاربار رفتن کعبه ارزشش بیشتره ،ببخشید، آرزوهاشون شهید شدنه.

 

***افشای اسامی سیاستمداران همدست داعش در عراق      

رئیس شورای عشایر انقلابی عراق اسامی سیاستمداران همدست با تروریست های داعش را افشا کرد.

فیصل عساف در اظهاراتی مطبوعاتی گفت:« آنانکه مسیر را برای ورود داعش به کشور باز کردند افرادی چون احمد العلوانی(نماینده پارلمان سابق و اصلی ترین حامی تحصن ضد دولتی سنی های استان الانبار که به اعدام محکوم شد)، رافع العیساوی( وزیر دارایی سابق عراق)، عدنان الجمیلی المهنا( از عوامل تحصن ضد دولتی در الانبار) و علی حاتم سلیمان( رئیس عشیره دلیم در الانبار) هستند. در واقع منزل العیساوی ، العلوانی و الجمیلی محل بیعت با داعشی ها بوده است.»

وی افزود:«چهره هایی که بیعت آنان با تروریست های داعش از تلویزیون پخش شد از روسا و شخصیت های عشایری نیستند، آنان از بقایای رژیم سابق و برخی از افراد افراطی هستند... دیگر زمان چانه زنی و تحصن به سر آمده است، رهبران آن تحصن یعنی ابوریشه و علی حاتم سلیمان، فتنه گر بودند و نتیجه فتنه آنان نیز مصیب هایی است که این روزها مردم در الانبار با آن مواجه هستند در شرایطی که فتنه گران الانبار را ترک کرده اند و در اربیل، استانبول و امان اقامت دارند.»

وی افزود:«این افراد باید سزای اعمالشان را ببینند، ما آنان را محاکمه خواهیم کرد، عشایر آنان را به دلیل جرایمی که مرتکب شده اند مجازات خواهند کرد.»

 

***امواج موبایل و ماهواره سرطان‌زا نیست      

رئیس انجمن سرطان ایران گفت : بر اساس تحقیقات انجام شده امواج الکترومغناطیسی مانند موبایل ، ماهواره و آنتن های ماهواره ای سرطان زا نیستند.

دکتر محمد اسماعیل اکبری افزود : بر اساس تحقیقات 20 ساله محققان کشور این امواج گرچه باعث عوارض عصبی و جسمی می شود اما نقشی در ایجاد سرطان ندارند.

دکتر اکبری موارد جدید بروز سرطان در کشور را 100 هزار مورد در سال عنوان کرد و ادامه داد: کمتر از یک سوم مبتلایان به سرطان در ایران بر اثر این بیماری جان می بازند .

او گفت: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور وضعیت کمک هزینه مبتلایان به سرطان بهبود یافته اما هنوز هم 50 درصد از هزینه ها از جیب بیمار پرداخت می شود.

رییس انجمن سرطان ایران همچنین  گفت: براساس تحقیقات انجام شده آلودگی هوا در مدت 15 سال سرطان زا است.

وی با اشاره به انجام بزرگترین تحقیقات معنویت درمانی پیرامون سرطان در کشور گفت: این تحقیقات نشان داد که رفتارهای معنوی قابلیت پیشگیری و درمان سرطان را دارند.

 

***تعرض داعش به 200 زن در نینوای عراق

نماینده اقلیت شبک در پارلمان عراق از تعرض داعش به حدود 200 زن شبکی و ترکمان در استان نینوا خبر داد.

"حینین القدو" نماینده اقلیت "شبک "در پارلمان عراق گفت: گروه تروریستی داعش حدود 200 زن شبکی و ترکمانی را در استان نینوا واقع در شمال غربی عراق ربوده و مورد تجاوز قرار داده است.

شبکه سومریه نیوز به نقل از این نماینده پارلمان عراق گزارش داد: حدود 200 زن از اقلیت شبک و همچنین زنان ترکمان در شهر تلعفر از سوی تروریست ها داعش ربوده و مورد تجاوز قرار گرفته اند.

وی افزود: تاکنون از این زنان خبری نیست و به دلایل قومی و اجتماعی اطلاع رسانی دراین باره صورت نگرفته است.

القدو خاطرنشان کرد: در آغاز اشغال استان نینوا به دست گروه تروریستی داعش، شماری از ساکنان این استان با تروریست ها همکاری کردندغ اما در حال حاضر بیش از نیمی از مردم، داعش را به علت وحشیگری و خشونت و جنایت علیه اهالی موصل و اقلیت ها، تایید نمی کنند.

 

***وقتی مدگرایی وارد دنیای سگ ها می شود

با سرایت رقابت های مد و فشن به دنیای سگ ها، بیشتر سگ های شرقی به شکل کره یا مکعب به نظر می رسند. هدف از این رقابت پیدا کردن طرفداران بیشتر در توئیتر و فیس بوک است.

این مد که از تایوان ریشه پیدا کرد اکنون سراسر آسیای شرقی را فرا گرفته است.

آرایشگران که با دریافت 25 پوند در طی دو ساعت موهای سگ ها را به شکل کره و یا مکعب کوتاه می کنند،اکنون وقت سر خاراندن هم ندارند.

صاحبان این سگ ها اعتراف کردند که هدفشان از این کار افزایش طرفداران سگ هایشان در دنیای مجازی مثل فیسبوک و توئیتر است.

این سگ ها برای آنکه از دنیای مد عقب نیافتند اکنون پشت در آرایشگاه های دامادی صف بسته اند.

 

***داعش جهاد نکاح مردان را مباح می‌شمارد

برخی عناصر بازداشت شده داعش در لیبی، اعتراف کرده اند که داعش «جهاد نکاح مردان» را مباح می شمارد.

تکفیری ها از هر حربه ای برای جذب نیرو استفاده می کنند. یکی از این حربه ها «جهاد نکاح» است.

جهاد نکاح اصطلاحی است که حدودا از سال ۲۰۱۳ رایج شد. این اصطلاح اولین بار توسط یک مفتی وهابی از کشور تونس مورد استفاده قرار گرفت. بر اساس این فتوا، آن مفتی سلفی از دختران و زنان عرب برای تأمین نیازهای جنسی جنگجویان مسلح که علیه حکومت سوریه می جنگند،‌ به خاک سوریه بروند.

بسیاری از مفتی های وهابی دیگر کشورهای عربی به وی‍ژه عربستان سعودی نیز بعد از آن در اظهار نظرهای مختلفی از چنین فتوایی حمایت کرده و خواستار افزایش «جهاد نکاح» زنان شدند.

«محمد العریفی» از مفتی های سرشناس وهابیت عربستان نیز با صدور فتوایی، اعلام کرد که حتی زنان شوهردار هم می توانند تن به «جهاد نکاح» بدهند.

چندی پیش نیز شیخ «ناصر العمر»‌ از شیوخ سلفی سعودی با صدور فتوایی جدید، «جهاد نکاح با محارم» را نیز حلال اعلام کرد. بر اساس فتوای او، اگر جنگجویان دختر یا زنی برای نزدیکی با وی پیدا نکردند،‌ می توانند با محارم خود این کار را انجام دهند.

 با ظهور تکفیری‌ها در سوریه و استفاده از حربه «جهاد نکاح» برای جذب نیرو، این بار اخباری از مجاز شمرده شدن عمل شنیع دیگری از تروریست‌های متحد با داعش در لیبی به نام «جهاد نکاح ذکور» به گوش می‌رسد.

روزنامه الجزائری «الشروق» به این موضوع پرداخت و «ناهد زرواطی» خبرنگار آن گفت‌وگوهایی با برخی از اعضای «انصار الشریعه» که توسط نیروهای مبارزه با تروریسم لیبی بازداشت شده‌ و اکنون در زندان هستند، انجام داد.

داعش لیبی یا «انصار الشریعه» اگر چه شاید اختلافاتی با هم داشته باشند اما در چندماه اخیر هماهنگی محکمی با یکدیگر داشته‌اند. سرکردگان بازداشت شده هر دو گروهک ، بیعت خود را (با داعش) در منطقه «سرت» که زادگاه «معمر قذافی» دیکتاتور معدوم لیبی است، اعلام کرده‌اند؛ شهری که سنگر اصلی آنها به شمار می‌رود. داعش روز به روز در حال جذب نیروی بیشتری است و این افراد فقط تابعیت لیبیایی ندارند بلکه از تابعیت‌های الجزائری، تونسی، سوریه، مصری و سودانی نیز هستند.

بیشتر سرکردگان داعش در لیبی دارای تابعیت الجزائری هستند و این سرکردگان در سوریه و عراق آموزش دیده‌اند و روابط محکمی با شاخه داعش در عراق دارند.

الشروق نوشت: مسعود عبدالعظیم الشافعی جوانی ۱۹ ساله است. اتهام او جعل گذرنامه و شرکت در ۹۰ عملیات تروریستی است. الشروق به نقل از او نوشت که سران داعش نوجوانان را مجبور به انجام لواط و همجنسگرایی کرده‌اند.

این جوان در اظهارات خود ضمن شرح یک عملیات بمب‌گذاری در مسجد منطقه «السلام» برای کشتن شیخ سلفی «عبد السلام ضیف الله الحاسی» در خصوص طریقه جذب به گروهک انصار لیبی وابسته به داعش از امر عجیبی پرده برداشت.

مسعود عبدالعظیم گفت، به من و بسیاری از نوجوانان هم سن من گفته شد که برای خواندن قرآن به یکی از مساجد برویم اما هنگامی که داخل مسجد شدم دیدم که امام جماعت مسجد و تعداد زیادی دیگر سرکردگان داعش در یک خلوت اقدام به انجام عمل زشت جنسی یک نوجوان کم سن و سال می‌کنند.

مسعود گفت: «آنها به این کار عقیده دارند. این اقدام شنیع را با ما انجام می‌دهند و آن را مباح می‌دانند. در خصوص خودم، من یک روز عصر از طریق رفتن به یکی از مساجد "منطقه شرقیه" به این ورطه کشیده شدم. از من خواستند که به یک مسجد بروم. همراه من چند نفر از جوانان هم‌قطار خودم برای قرائت قرآن به مسجد رفتیم. غافلگیر شدیم وقتی وارد شدیم، دیدیم که امام جماعت خلوتی کرده و به همراه چند تن از "امیران" خودش با نوجوانی عمل خلاف عفت را می‌کنند. امام مسجد در همان جلسه به من تجاوز کرد و تنها من نبودم. برخی افراد نیز از ما تصویر می‌گرفتند و بعد از اتمام جلسه به ما گفتند که ما الان در جهاد نکاح تابع آنها شده‌ایم».

این جوان لیبیایی گفت: «به ما گفتند که هر چه دستور داده شد باید انجام دهیم و در غیر این صورت آنچه از ما ضبط کرده‌اند، در اینترنت منتشر می‌کنند. طبیعی بود که ما از ترس چنین چیزی با آنان ماندیم و من عملیات حذف فیزیکی را از طریق بمب‌های چسبنده یا تیراندازی و گلوله انجام می‌دادم تا اینکه بازداشت شدم».

 

***ناظم متعرض به دانش آموز از آموزش و پرورش اخراج شد

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته حکم ناظم متعرض صادر و از آموزش و پرورش اخراج شد.

کودک آزاری ناظم مدرسه به پسران کم سن و سال دبستانی در تهران حسابی خبرساز شد.

در سال ۹۳ – ۹۲ حدود ۱۲ میلیون و ۳۰۰ دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه در ۱۰۵ هزار مدرسه و بیش از ۷۵۰ منطقه آموزش تحصیل می‌کردند که از این تعداد ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر در مقطع ابتدایی ، ۲ میلیون و ۲۱۲ هزار نفر در مقطع متوسطه اول و ۳ میلیون و ۲۷۰ هزار نفر در مقطع متوسطه دوم حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر تمام این مطالب ۵.۸ درصد از دانش‌آموزان در مدارس غیر دولتی و بقیه در مدارس دولتی تحصیل می‌کردند یعنی ۱۱ میلیون و ۲۳۷ هزار نفر از دانش‌آموزان در مدارس دولتی و یک میلیون در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کردند.

بنابراین با این تعداد جمعیت دانش‌آموزی و البته اتفاقاتی که در خصوص تعرض به برخی از دانش آموزان رخ داده، نیازمند بررسی جدی تر در این زمینه است.به همین علت به سراغ سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران رفتیم تا از آخرین وضعیت بررسی تعرض به دانش‌آموزان مطلع شویم.

ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در رابطه با اقدامات به عمل آمده باید بگویم که بلافاصله بعد از اطلاع از این موضوع هیئتی از سوی آموزش و پرورش متشکل از بازرسی، حراست و مشاوره و روابط عمومی به مدرسه مورد نظر جهت رسیدگی مراجعه کردیم و پس از بررسی های اولیه بلافاصله ابلاغ معاون مدرسه لغو و مدیر مدرسه نیز به دلیل بی‌توجهی به گزارشات واصله برکنار و فرد دیگری به عنوان مدیر مدرسه منصوب شد.

وی افزود: با توجه به آثار سوء اجتماعی و اداری و قبح عمل ارتکابی و در راستای ماده ۱۳ تخلفات اداری و البته موافقت وزیر، لغو حکم آماده به خدمت  نامبرده صادر شد.

ثقفی تصریح کرد: در تاریخ ۴ تیرماه ۹۳ هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان رای اخراج فرد مورد نظر را صادر کرد که این رای در تاریخ ۲۳ مهر ماه ۹۳ توسط هیئت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات اداری قطعی شد.

وی در ادامه گفت: البته متعاقب آن، حکم اخراج فرد مورد نظر در تاریخ ۲۴ آبان ۹۳ صادر گردید و در آن زمان شکواییه هایی علیه معاون مذکور به صورت جداگانه از سوی آموزش و پرورش تنظیم و در شعبه رسیدگی‌کننده به پرونده الحاق گردید.

 

***نیاز  کشور به جذب ۹ هزار قاضی

هم اکنون ۹ هزار قاضی در قوه قضاییه فعالیت می کنند که برای تسریع در رسیدگی و کاهش حجم بالای فعالیت قضات باید تعداد قضات به ۱۸ هزار نفر برسد.

حجت الاسلام  محمد مهدی احمدی میانجی، معاون رییس قوه قضاییه و رئیس شوراهای حل اختلاف کشور در همایش تخصصی و کاربری ارتقای سطح فعالیت شوراهای حل اختلاف استان اصفهان اظهارداشت: در حال حاضر 9 نفر قاضی در قوه قضاییه در حال فعالیت اند که برای برای تسریع در رسیدگی و کاهش حجم بالای فعالیت قضات باید 9 نفر قاضی دیگر به این تعداد قاضی افزوده شود.

وی افزود: سالیانه بیش از 400 نفر از قضات کشور به دلیل بازنشستگی و مواردی از این قبیل از قضاوت جدا می شوند که نیاز به جذب قاضی نیز نیازمند تامین اعتبار است.

حجت الاسلام احمدی میانجی با اشاره به فعالیت اثر گذار شوراهای حل اختلاف، تصریح کرد: کمبود نیروهای قوه قضاییه با این حجم ورود پرونده توسط نیروهای مردمی عضو شوراها حل اختلاف تا بخشی جبران شده و فعالیت این نهاد مردمی قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: سالیانه 20 درصد به مجموعه پرونده های ورودی قوه قضاییه افزوده می شود که با این رشد پرونده و کمبود نیرو، اگر شوراهای حل اختلاف نبود اطاله دادرسی و مشکلات ناشی از این موضوع را در کل کشور شاهد بودیم.

 

***درگیری لفظی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان

ماجرا از آنجا شروع شد که محمد سالاری، رئیس هیئت اجرایی انتخابات شورایاری‌های شهر تهران در نطق خارج از دستوری از تغییرات در نحوه فعالیت و اختیارات شورایاری‌ها بدون در نظرگرفتن نظر شورای شهر تهران انتقاد کرد. به گفته این عضو شورای شهر تهران طبق قانون باید تمام موارد مربوط به آیین‌نامه شورایاری‌ها در صحن شورای شهر مطرح شود.

 بر اساس این تغییرات قرار است 6 نفر از طرف شهرداری به 7 نفر اعضای شورایاری به عنوان هیات امنا اضافه شوند. به اعتقاد سالاری هیات رئیسه مناطق شورایاری‌ها حلقه انتقال نظرات به شورای شهر تهران‌اند و اگر آن‌ها حذف شوند، شورایاری‌ها به هیچ جا نمی‌رسند. سالاری به ستاد هماهنگی شورایاری‌ها یادآوری کرد که اختیار انجام چنین تغییراتی ندارد و باید تمامی آیین‌نامه‌ها به تصویب شورای شهر برسد.

در اینجا مرتضی طلایی، رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها به صحبت‌های سالاری واکنش نشان داد و این تذکر را «قابل درک» ندانست. او درباره شرط داشتن مدرک کارشناسی برای دبیر شورایاری محله گفت که این موضوع بر اساس نظرسنجی در چند منطقه ملاک قرار گرفته است. طلایی از رئیس شورا خواست تا وقت یک ساعته به او داده شود تا مشروح اقدامات در انتخابات شورایاری‌ها را به افکار عمومی توضیح دهد. طلایی همچنین از سالاری خواست اگر سندی برای اثبات گفته‌هایش دارد ارائه کند که سالاری پاسخ داد برای صحت ادعاهایش سند و مدرک دارد.

 اما عصبانیت برخی اعضای اصولگرای شورای شهر درباره گفته‌های سالاری با واکنش اسماعیل دوستی، عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان شورا قرار گرفت. دوستی به کنایه برخی همکاران‌اش را «عصبانی» دانست که علت آن روشن نیست. او در ادامه رو به اعضای اصولگرای شورا کرد و گفت: «ما در این‌باره صبوری می‌کنیم اما نمی‌دانم چرا دوستان در شهرداری و شورای شهر عصبانی‌اند، مگر چه اتفاقی افتاده؟ به ما می گویند توهم زده‌ایم، اما ما توهم نزدیم و حتی دلواپس هم نیستیم». دوستی طرح موضوع هیات امنای شورایاری‌ها را از نظر روانی و اجتماعی «خطرناک» دانست.

 صحبت‌های دوستی، رضا تقی‌پور عضو فراکسیون اصولگرایان شورای شهر را به صورت واقعی عصبانی کرد. تقی‌پور که سخنگوی شورای شهر تهران هم هست صحبت‌های دوستی را «چرت و پرت» دانست که باعث عصبانیت می‌شود. سخنگوی شورای شهر تهران رو همکاران‌ اصلاح‌طلب‌اش گفت: «اگر لات‌بازی در بیاورید 10 شما را حریف هستیم».

 در همین احوال احمد حکیمی‌پور، رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان و محسن سرخو از دیگر اعضای همین فراکسیون درخواست تذکر آیین‌نامه‌ای کردند که مهدی چمران، رئیس شورای شهر به آنها اجازه صحبت‌کردن نداد. همین موضوع باعث ناراحتی سرخو و خروج او از صحن شورای شهر شد. این کشمکش بین دو فراکسیون شورای شهر تهران در نهایت با وساطت برخی اعضا به پایان رسید و آرامش به جو شورا بازگشت

 

***اطلاعیه «حضور خونین» جعلی است

اخیرا تصویری از یک اطلاعیه در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده منتشر شده است که از مردم می‌خواهد «حضور خونین» مقابل ورزشگاه آزادی داشته‌ باشند.

نشر گسترده این اطلاعیه در روزهای اخیر، دستمایه جنجال سازی برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب و ضدانقلاب برای تخریب امت حزب‌الله شده است؛ در حالی که صحت و سقم این اطلاعیه و ماهیت منتشرکنندگان آن اصلا مشخص نیست و هیچ جریان و گروه خاصی مسئولیت انتشار این اطلاعیه «عجیب» را بر عهده نگرفته است.

البته با مرور کوتاه بر جمله‌بندی و واژه‌های اغراق شده این اطلاعیه، جعلی بودن آن محرز می‌شود.

به نظر می‌رسد قوه قضائیه و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی باید با منتشرکنندگان این گونه اطلاعیه‌های مشکوک برخورد جدی کنند تا مشخص شود چه کسانی درصدد تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی هستند.

 

***افزایش قیمت‌ها شتابزده بود

اسدالله عسگراولادی طی یادداشتی نوشت: اقتصاد مشکلات بسیاری دارد و از آنجا که افزایش قیمت حامل‌های انرژی به‌ویژه بنزین بر گران شدن کالاها و خدمات دیگر تاثیر مستقیم دارد شاید بهتر بود دولت برای اتخاذ چنین تصمیمی قدری تامل به خرج می‌داد.

به عبارت دیگر سوخت و نان از کالاهای پایه‌ای محسوب می‌شوند و از آن جهت وقتی که این دو با افزایش قیمت مواجه می‌شوند سطح قیمت اقلام دیگر نیز افزایش می‌یابد. این اقدامات درحالی صورت می‌پذیرد که به دنبال این افزایش قیمت خدمات دولتی مانند تعرفه‌های آب، برق، تلفن و... نیز افزایش پیدا می‌کند و از سوی دیگر از بخش خصوصی هم خواسته می‌شود تعرفه‌های خود را تغییر ندهد. این رفتار به نظر تبعاتی را در پی خواهد داشت که اگر آنها مورد توجه قرار گیرند نتیجه می‌گیریم که افزایش قیمت بنزین در شرایط کنونی مصلحت نبوده است. مسلم است این اقدام باری بر دوش مردم خواهد گذاشت که قطعا زندگی را دشوارتر می‌سازد.

توجیه دولت برای اقدام اخیرش یعنی گران کردن بنزین قابل درک است چرا که مهمترین چالش پیش روی دولت کمبود بودجه است که برای تامین آن باید راهکارهایی را در دستور کار خود قرار دهد. هرچند گران کردن قیمت بنزین و حرکت به سمت تک‌نرخی شدن آن یکی از راه‌های جبران کسری بودجه است اما این اقدام به نظر کمی شتابزده می‌رسد چراکه دولت می‌توانست با توجه به ابعاد و تبعات مختلف آن در گام نخست اصلاح طرح هدفمندی یارانه‌ها را مدنظر قرار دهد.

به معنای دیگر لازم بود ابتدا افرادی غیرنیازمند از ردیف یارانه‌بگیرها حذف شوند. بر کسی پوشیده نیست عمده فشار بر دوش دولت از جانب پرداخت یارانه‌هاست بنابراین اگر باز هم مروری بر مشکلات دولت داشته باشیم نتیجه می‌گیریم دولت باید ابتدا طرح اصلاح یارانه را مدنظر قرار می‌داد. نکته‌ای که لازم است بر آن تاکید شود اینکه بسیاری توصیه به تک‌نرخی شدن بنزین داشتند و حتی صداهایی نیز در این راستا از مجلس به گوش می‌رسید. لازم است اشاره شود قیمت بنزین از 700 به هزار تومان رسید که افزایشی 40درصدی را نشان می‌دهد حتی اگر نظری هم در رابطه با افزایش قیمت بنزین وجود داشته است افزایش 40درصدی چندان به صلاح نبوده است و بهتر آن بود که این تغییر به صورت پلکانی صورت می‌گرفت. بنابراین دولت در گام‌های بعدی خود باید با دقت بیشتری قدم بردارد چراکه با توجه به شرایط اقتصادی کشور و محدودیت‌هایی که مردم با آنها مواجه هستند، چنین سیاست‌هایی فشار را بر مردم و بنگاه‌های خصوصی بیشتر خواهد کرد و از این‌رو نه‌تنها تولید با مشکلاتی مواجه خواهد شد بلکه میزان نارضایتی نیز افزایش خواهد یافت و این امر می‌تواند از بدنه حامی دولت بکاهد.

 

***۲۰۰۰ کیلو گوشت سگ تبدیل به سوسیس شد؟

اخیراً خبری با مبنی بر استفاده از گوشت سگ در یک کارخانه‌ تولید سوسیس در شهر مشهد از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، نقل کنندگان همچنین مدعی شدند مسئولان متخلف این کارخانه دستگیر شدند!

آیا خبر استفاده از گوشت سگ در سوسیس و کالباس در شهر مشهد صحت دارد؟ در پاسخ باید گفت این خبر صحیح است اما این موضوع مربوط می‌شود به دو سال گذشته، فرد متخلف نیز یک نفر بوده که در حاشیه شهر حیوانات را کشته و گوشت آن را در رستوران‌ها به فروش می‌رسانده، نه یک کارخانه‌دار! بنا به گفته سعید کافی دبیر انجمن صنایع غذایی خراسان رضوی این فرد نیز دستگیر شده است.

همچنین سعید کافی خبر استفاده از گوشت‌های غیر مجاز در تولید سوسیس و کالباس در مشهد که اخیراً در فضای مجازی منتشر شده را تکذیب کرده است.

‌کافی هدف از انتشار عکس‌ها و خبر این مطلب در فضای مجازی را تخریب دانسته و گفته است: یکی از وظایف انجمن حمایت قانونی از واحدهای صنفی است که طبق وظیفه خود خواستار پیگیری قانونی این مطلب از طریق مراجع قضایی شده است.

 

***بانوی ووشوکار مدال طلایش را برای تجهیز یک بیمارستان فروخت

قهرمان ووشوی ایران و دارنده چندین مدال مسابقات جهانی در اقدامی ارزشی، مدال طلای مسابقات جهانی ترکیه را برای تجهیز بیمارستان شهرستان سمیرم اصفهان به این بیمارستان تقدیم کرد.

سایت تابش‌کوثر نوشت: شهربانو منصوریان، قهرمان ووشوی ایران و دارنده چندین مدال مسابقات جهانی در اقدامی ارزشی، مدال طلای مسابقات جهانی ترکیه را برای ارتقاء تجهیزات و امکانات بیمارستان سید الشهدا شهرستان سمیرم اصفهان به این بیمارستان تقدیم کرد.

وی در این باره خبرنگار ما گفت: بیمارستان سید الشهدا شهرستان محروم سمیرم فاقد امکاناتی همچون ICU ٬ سونوگرافی و ... است که باعث می شود بیمار برای استفاده از این خدمات به شهر اصفهان مراجعه کند.

منصوریان افزود: تصمیم گرفتم که مدال طلای خود را برای تجهیز بیمارستان به فروش برسانم که خدا را شکر استقبال خوبی برای خرید مدال از سوی پزشکان صورت گرفت و  قرار است پزشکان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مدال را خریداری و هزینه آن را صرف تجهیز بیمارستان سید الشهدا سمیرم کنند.

دارنده مدال طلای جام جهانی اندونزی در ادامه تصریح کرد: مدال ورزشکاران برایشان بسیار با ارزش است چرا که آنها با تلاش های بی وقفه و به نوعی با چنگ و دندان این مدال را کسب می کنند اما به نظرم رسید شاید با فروش مدالم بتوانم کاری برای شهرستانم کرده باشم.

وی با ابراز خوشحالی از این که توانسته در این عمل خداپسندانه شرکت کند، گفت: پیش از این جشنی به منظور تقدیر از خیرین در بیمارستان برگزار شد که در آن جا تصمیم گرفتم مدالم را به این امر اختصاص دهم.

 

***وقتی سرود ملی در مهد کودک‌ها دستخوش تغییر می‌شود

اخیراً در برخی مهدکودک‌ها و کلاس‌های آموزشی خصوصی، به جای آموزش «سرود ملی جمهوری اسلامی»، بر یادگیری و حفظ «سرود ای ایران» تاکید می‌شود.

شنیده شده اخیراً در برخی مهدکودک‌ها و کلاس های آموزشی خصوصی، به کودکان به جای آموزش "سرود ملی جمهوری اسلامی"، بر یادگیری و حفظ "سرود ای ایران" تاکید می‌کنند و از سوی دیگر حتی در مراسم های خاص این مراکز آموزشی، سرود مذکور پخش شده و به احترام آن بر می‌خیزند!

هرچند که شک و شبهه ای در زیبایی و حس غرور آفرین سرود «ای ایران» نیست اما این قطعه نه تنها سرود رسمی هیچ یک از دولت‌های ایران نبوده، بلکه تنها یک سرود میهنی مانند بسیاری از سرودهای زیبای میهنی دیگر محسوب می‌شود.

تاکید بر مضامین ارزشی سرود ملی جمهوری اسلامی که در سرود رسمی «سر زد از افق» متجلی و نمایان شده است، قطعاً اولویت اول برای انتقال مضامین انقلابی و وطن دوستانه سرود ملی اصلی کشورمان است و ترویج سایر سرودها، هرچند زیبا، یک بدعت محسوب می‌شود که متاسفانه در اثر سهل انگاری برخی مسئولان در حال تبدیل شدن به رویه است.

 

***کلکسیونی از گاف‌های صدای آمریکا؛ از نشناختن مداحان کشور تا اشتباه گرفتن سرداران ایرانی

اواخر اردیبهشت ماه پایگاه اینترنتی صدای آمریکا اعلام کرد که به دلیل کاهش چشمگیر مخاطبان، فعالیت رادیوی فارسی صدای آمریکا از بیست و نهم اردیبهشت متوقف خواهد شد؛ رادیویی که از آذر ماه 1358 با روزانه نیم ساعت پخش با حضور عناصر ضد انقلاب و سلطنت طلب فعالیت خود را آغاز کرده بود.

 طرح تعطیلی شبکه تلویزیونی صدای آمریکا نیز از سال گذشته از سوی برخی از نمایندگان کنگره آمریکا به جریان افتاد بود اما در ماه‌های اخیر انتقادات عناصر رسانه‌ای ضدانقلاب به عملکرد ضعیف این شبکه شدت یافت.

برای نمونه، «مجید محمدی» ضدانقلاب فراری ساکن آمریکا، طی مقاله‌ای با انتقاد از عملکرد شبکه صدای آمریکا خواستار تعطیلی این رسانه دولتی آمریکا شد و نوشته بود: بخش دولتی رسانه‌های خارج از آمریکا (VOA) با اتلاف، خویشاوندسالاری، افت مخاطب و سیاست‌های متناقض با ارزش‌های حاکم بر جامعه آمریکا و دیگر جوامع غربی درگیر بوده است.

اوج انتقادات به این اردوگاه رسانه ای آمریکا در اخراج «سیامک دهقان‌پور» مجری بهائی برنامه افق شبکه «صدای آمریکا» (VOA) متبلور شد؛ فریبا داودی مهاجر، با انتقاد از دیکتاتوری و عدم تحمل حتی یک انتقاد ساده در حذف کامنت ساده اش در فیس بوک معترض شد و حتی از رویا ملکی، دیگر مجری اخراجی این شبکه خواست که به اخراج دهقانپور اعتراض کند. اما ملکی در جواب به دعوت مهاجر برای اعتراض به اخراج سیامک دهقانپور، پاسخ داد: ...یک نکته ای اشاره کردی در نوشته ات "شرافت روزنامه نگاری" می خوام بدونم چند نفر روزنامه نگار در صدای امریکا فعال هستند؟؟؟ که از شرافت و داشت و نداشت روزنامه نگاری حرف سر در بیارن؟ بیشترشون یا فروشنده بودن یا خانه دار و فأمیل دور حضرات... انگشت شمار روزنامه نگارند .

 در همین رابطه جمشید چالنگی یکی دیگر از کارمندان اخراجی این شبکه، فضای صدای آمریکا را با ادارات مخوف شوروی سابق مقایسه کرده بود! پیش از این نیز "نیک آهنگ کوثر" کاریکاتوریست ضدانقلاب با حضور در شبکه اندیشه با اشاره به اینکه اغلب افرادی که سابقه حضور در صدای آمریکا را دارند خاطره خوبی از دوران حضور در آنجا را ندارند، گفت: «مساله زیرآب زنی در رسانه ای مانند صدای آمریکا به شدت در میان کارمندان و مدیران این شبکه جا افتاده است؛ یعنی تا زمانی که فرد، مورد پذیرش همکاران خود می باشد تلاش می گردد بر روی کارهای وی سرپوش گذاشته شود، اما به محض ایجاد کوچکترین مشکلی، به سرعت به پرونده آن شخص مراجعه و با پیدا کردن کوچکترین ایرادی به سرعت آن ایراد بزرگنمایی شده و علیه او استفاده می شود.»

 گفتنی است پیش از این نیز تعدادی دیگری از اپوزیسیون نیز با انتشار مطالبی علت اصلی اخراج سیامک دهقانپور از این شبکه را رشوه گیری وی از مهمانان برنامه "افق" برای شرکت در این برنامه اعلام کردند.

در مورد عملکرد صدای آمریکا باید گفت که این رسانه همواره در ابتدا با آغوش باز از پناهندگان ایرانی پذیرایی می کنند اما پس از بهره برداری، آنان را به باد فراموشی می سپارند؛ به طور نمونه فریبا داودی مهاجر مشاور دولت اصلاحات به خواست مجری این شبکه در برنامه کشف حجاب کرد و یا برای نخستین بار مینالاکانی بدون حجاب در این شبکه حاضر شد.

این شبکه در  اتفاقات سال 88 برای تشدید اوضاع و نیز فاصله انداختن میان ملت و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی‌ایران تلاش‌های مذبوحانه بسیاری کرد و حتی برای رسیدن به هدفش با عبدالمالک ریگی، قاتل ده ها تن از هموطنان مصاحبه کرد.

از سوی دیگر مجریان شبکه صدای آمریکا اغلب خود را افرادی مطلع از پشت پرده جریانات داخل ایران می دانند اما نگاهی کوتاه به برنامه ها و اظهارات مجریان این برنامه نشان می دهد اطلاعات آن ها در بسیاری از موارد حتی از یک جستجوی اینترنتی هم کمتر است.

* مفسر سیاسی که امام جمعه اصفهان را نمی شناسد

مسعود سفیری، مفسر سیاسی سابق شبکه صدای آمریکا که با تنزل رتبه، اجرای برنامه «روی خط» را عهدهدار شده است، در تصحیح اظهارات بینندهای که از "آیت الله طاهری" بهعنوان امام جمعه اصفهان نام برده بود، گفت: «امام جمعه اصفهان، آیت الله مظاهری است.»

این درحالی است که آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد امام جمعه اصفهان است و آیت الله مظاهری از مراجع عظام تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان است ولی نماز جمعه اصفهان را اقامه نمیکند.

 * گاف مجری مدعی در اختیار داشتن اخبار پشت پرده نظام

مهدی فلاحتی، مجری برنامه صفحه آخر صدای آمریکا که ادعا دارد از اطلاع و اسرار نظام جمهری اسلامی با خبر است در یکی از برنامه ها با انتشار تصویر تعدادی از مسئولان جمهوری اسلامی‌نام سردار «سید محمد حجازی» معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح را «محسن حجازی» خطاب کرد!

* وقتی مجری نمی داند آیت‌الله موحدی کرمانی در قید حیاتند

درحالی که آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران است و ماهانه نمازگزاران تهرانی نماز جمعه را به اقامت ایشان برگزار می کنند، این مجری ارگان سیا در یک برنامه عنوان کرد که آیت الله موحدی کرمانی از دنیا رفته است!

وی با بی اطلاعی تمام در همین برنامه حجت الاسلام سالک، نماینده فعلی مردم اصفهان و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی را نیز جزء نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی معرفی کرد!

* چون من ندیدم پس رحیمی به زندان برنگشته

مجری صدای آمریکا که نشان داده نه تنها از اخبار پشت پرده با خبر نیست، بلکه از اخبار و موضوعات روز ایران نیز اطلاع چندانی ندارد، مرخصی استعلاجی محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس دولت دهم را بهانه ای برای حمله به دستگاه های قضایی قرار داد و ادعا کرد که " خبری مبنی بر بازگشت محمدرضا رحیمی به زندان پس از مرخصی استعلاجی وی منتشر نگردیده است! پس وی به زندان بازنگشته است.

اما رسانه های داخلی در تاریخ 18 اسفندماه سال گذشته با انتشار خبر بازگشت محمدرضا رحیمی به زندان، از پایان مرخصی که وی جهت رسیدگی به امورات خانوادگی از قوه قضائیه خبر داده بودند

وی همچنین در برنامه ای که در قامت یک فقیه درخصوص موسیقی و مداحی حلال صحبت می کرد، نشان داد که حتی قادر نیست صدای یک مداح پنجاه ساله را با مداح 30 ساله تشخیص دهد؛ وی نوایی از یکی از مداحان نسبتا جوان کشور را در برنامه اش پخش کرد و با هجمه علیه سعید حدادیان مدعی شد که این صدای حدادیان است که به تقلید از یکی از خوانندگان فراری مداحی کرده است.

* یوسف صانعی زنده نیست

فلاحتی در یکی دیگر از برنامه های صفحه آخر در اظهاراتی عجیب در ابتدا شیخ یوسف صانعی را از قید حیات خارج کرد و گفت: «آقای یوسف صانعی زنده نیست» و در ادامه با گافی عجیب تر اعلام کرد: آقای یوسف صانعی، مسؤول "بنیاد پانزده خرداد" و برادر آیت الله "یونس صانعی" است.

این اشتباه در حالی رخ داد که شیخ یوسف صانعی در قید حیات است و در قم زندگی می کند. رئیس بنیاد پانزده خرداد نیز برادر وی حجت الاسلام حسن صانعی است و مشخص نیست مجری کهنه کار صدای آمریکا آیت الله یونس صانعی را از کجا درآورده است.

وی سلسه گاف هایش را این گونه توجیه کرد: «واقعا من نمی دانم، از بس من می نشینم و این افراد را می خوانم و دنبال می کنم، نمی دانم آقای یوسف صانعی زنده است یا به رحمت ایزدی پیوسته است»

* وقتی شهلا جاهد کشته شده حوادث سال  88 معرفی می شود

از دیگر گاف های برنامه های این شبکه مربوط به برنامه پارازیت با اجرای کامبیز حسینی است؛ این رسانه در اقدامی ناشیانه که حاکی از بی‌اطلاعی از مسائل داخلی ایران است، عکس شهلا جاهد که به اتهام قتل همسر ناصر محمد خانی سالها در زندان بوده را به عنوان یکی از کشته شدگان حوادث بعد از انتخابات سال 88 معرفی کرد.

 

 

***فرار دسته‌جمعی سعودی‌ها در پی شلیک اولین موشک اسکاد یمن

 

سعودی‌ها به دنبال شلیک اولین موشک اسکاد از یمن به عربستان، برای فرار از کشور صف کشیدند.

سایت خبری "صعده پرس" یمن با انتشار عکسی در این‌باره گزارش داد، عربستانی‌های ساکن شهر خمیس مشیط به دنبال هدف قرار گرفتن شهرشان توسط موشک‌های اسکاد یمن، برای فرار به بحرین و قطر صف‌های طولانی تشکیل داده‌اند.

سایت خبری "احرار الحجاز" عربستان نیز به نقل از شبکه "المنار" لبنان نوشت: بسیاری از شاهزاده‌های سعودی نیز به دنبال شکست‌های پی‌درپی ملک سلمان، مخالفت با اقدامات پادشاه کشور برای حمله به یمن و از ترس محاکمه و مجازات به کشورهای غربی به ویژه فرانسه و انگلیس فرار کرده‌اند.

بنابر‌اعلام برخی منابع این امکان وجود دارد که برخی از شاهزادگان سعودی با تشکیل گروهک‌های مسلح و ایجاد ناامنی در کشور، ملک سلمان را به برکناری مجبور کنند.

 

***قبل از عقد صیغه نکنید

حجت­ الاسلام شهاب مرادی، کارشناس رسانه ملی به بیان نکاتی درباره خواستگاری و شناخت صداقت سخنان خواستگار پرداخت و خاطرنشان کرد: برخی از خانواده ­ها صحبت کردن دختر و پسر درباره ازدواج را خوب نمی ­دانند که منشأ برخی از طلاق ­ها همین مسأله است.

حجت­ الاسلام شهاب مرادی اظهار داشت: گفت و گو و ارتباط دختر و پسر با هم قبل از مراسم خواستگاری و خارج از فضای خانواده مناسب نیست؛ چرا که لذت جویی بوده و فضای دلبری است و مسؤولیت پذیری در پس این رابطه­ ها نیست.

 کارشناس رسانه ملی با بیان مناسب نبودن گفت و گو و ارتباط دختر و پسر قبل از ازدواج گفت: توصیه می­شود که در جلسات گفت و گوی خواستگاری طرفین نظر خود را به صورت واضح بیان کنند و نسبت به اظهارات طرف مقابل هیجان نشان ندهند.

کارشناس رسانه ملی گفت: قرار است که در صحبت دختر و پسر مسائل مختلف مربوط به دین، سیاست، اقتصاد، علم و خانواده مطرح شود و گفت و گو کنند و این گفت و گو باید هدفمند و با نظارت خانواده و دارای زمانبندی باشد.

 وی درباره مکان جلسه خواستگاری یادآور شد: جلسه خواستگاری هم در خانه و هم بیرون از خانه برگزار شود و در خواستگاری بیرون از خانه والدین نیز همراه دختر و پسر باشند که در طول مسیر می­توانند رفتار پسر در هنگام رانندگی و برخورد او در بیرون از منزل را مورد بررسی قرار دهند.

 حجت­ الاسلام مرادی درباره جلسه خواستگاری خاطرنشان کرد: بیرون رفتن دختر و پسر با هم قبل از عقد و بدون حضور والدین مناسب نیست و اثرات بدی را در بر خواهد داشت؛ خارج از موضوع صحبت کردن دختر و پسرها در جلسات خواستگاری اثرات بد خود را دارد و از اشتباهات رایج دختر و پسرها این است که فکر می­کنند مسؤولیتی در قبال خواستگار دارند و اسیر مشکل طرف مقابل می­شوند؛ خارج از موضوع صحبت­کردن دختر و پسرها در جلسات خواستگاری آشنایی نیست، بلکه معاشرت است.

به گزارش رسا، کارشناس رسانه ملی اظهار داشت: در جلسات خواستگاری باید سؤالات را به درستی مطرح کنند؛ در مطرح­کردن سؤالات باید و نباید وجود ندارد و باید به صورت عادی مطرح کرد؛ به عنوان مثال درباره شرکت در انتخابات باید این طور بگویند که آیا در انتخابات شرکت می­کنی؟ در این نوع مطرح­کردن نکته­ای است که هر نوع پاسخی داده شود، طرف مقابل متوجه نوع افکار او خواهد شد.

 وی به بیان دو نکته مهم درباره جلسه خواستگاری پرداخت و تصریح کرد: جایی که مثلا مسائل دینی در خانواده برای دختر یا پسر مهم است، باید حتما مسائل مهم مطرح شود؛ توصیه می­شود که در جلسات گفت و گوی خواستگاری طرفین نظر خود را به صورت واضح بیان کنند و نسبت به اظهارات طرف مقابل هیجان نشان ندهند.

 

***سرنوشت دردناکی که داعش برای دختر 15ساله عراقی رقم زد

زینب بنجورا در گزارشی که به سازمان ملل ارائه کرده زنان و دختران ایزدی را وسیله ای برای جبران مخارج روز مره داعش عنوان کرده است.

"زینب بنجورا" نماینده ویژه سازمان ملل در مناطق بحران طی گزارش اخیر خود به داد‌وستد زنان و دختران ایزدی توسط داعش اشاره کرده است.

بر پایه این گزارش، زینب بنجورا در گزارشی که به سازمان ملل ارائه کرده زنان و دختران ایزدی را وسیله ای برای جبران مخارج روز مره داعش عنوان کرده است. این گروهک تکفیری زنان و دختران را حتی میان نیروهایشان هم داد‌وستد می کنند.

در این میان بنجورا از جریانی دردناک پرده برداشت که از زبان ایزدی ها در گزارش خود به آن اشاره کرده است. داعشی ها دختر 15ساله عراقی را به بازار برده فروش ها آورده بوده بودند که میان خود داد‌وستد کنند.

در این میان یکی از داعشی ها وی را می پسندد و به قیمت ناچیزی خرید. آن دختر مقاومت از خود نشان می دهد و در همان جا این تروریست اسلحه کمری با یک عصا بر می دارد و از او می خواهد تا یکی را انتخاب کند.

این دختر اسلحه را انتخاب می کند و از تروریست خواست تا او را بکشد ولی حاضر نشد تا کتک زدن با عصا را به جان بخورد.

در این میان تروریست به دختر گفت من تو را خریده ام و حاضر نیستم تا تو را به قتل برسانم. در آخر هم این دختر به ازدواج با این تروریست مجبور می شود.

 

***گاف فاحش خبرگزاری فرانسه در پی حکم مهدی هاشمی

خبرگزاری فرانسه (AFP) که یکی از معتبرترین خبرگزاری های بین المللی جهان محسوب می شود، در خبری به حکم مهدی هاشمی پرداخت و نوشت: معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه حکم بدوی پرونده مهدی هاشمی تأیید شده است، گفت: بالاترین حکم مجازات که 10 سال حبس است، اجرا خواهد شد.

این خبرگزاری در پایان در اشتباهی فاحش انتخابات ریاست جمهوری گذشته ایران را با اختلاف ده سال اعلام کرد و سال 2013 را با سال 2003 اشتباه کرد و  نوشت: هاشمی رفسنجانی از سال 1989 تا سال 1997 رئیس جمهور ایران بوده است و این کهنه کار سیاسی ایران در سال 2003 به خاطر بالا بودن سنش از کاندیداتوری در انتخابات منع شد، و او حمایت خود را در آن انتخابات از حسن روحانی اعلام کرد.

این در حالی است که هاشمی رفسنجانی در سال 2013 به خاطر بالا بودن سن نتوانست نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود. نکته مهم این است که بسیاری از سایت ها و خبرگزاری های معتبر دیگر نیز این اشتباه را تکرار کرده اند که می توان به یاهو نیوز، بیزینس اینسایدر اشاره کرد.

 

***«سالومه سیدنیا»؛ از طلاق تا همخوابگی با مجری BBC !

«سالومه سیدنیا» یکی از مجریان تلویزیون ماهواره‌ای «من و تو» است که پس از اجرای برنامه «سالی تاک» و برنامه بی‌محتوا و خسته‌کننده «سمت نو»، از سوی مدیریت شبکه مأموریت یافت تا با تولید برنامه‌ای تازه جلوی ریزش مخاطبان را بگیرد. وی با تغییر قالب و دکور برنامه تکراری «جواب با سالومه» کوشید مشکل را رفع کند، اما همان‌طور که انتظار می‌رفت، در جلب نظر بینندگان شکست خورد و موفق نشد آنان را با خود همراه کند.

 این عدم موفقیت تا آن جایی پیش رفت که مدیریت تلویزیون «من و تو» حدود ۲ ماه است که آنتن را از وی گرفته تا بیش از این «من و تو» ضرر نبیند. شکست پی در پی «سالومه سیدنیا» در شبکه «من و تو» او را بر خلاف دیگر مجریان، تبدیل به مهره‌ای سوخته در این تلویزیون لندنی کرده است.

اما این پایان شکست و سرخوردگی سالومه نیست. سیدنیا که پس از برگزاری سری نخست برنامه «آکادمی‌گوگوش» با برنده این مسابقه یعنی سروش تهرانی ازدواج کرده بود، چندی پیش از وی جدا شد. سروش تهرانی که از روابط خارج از عرف همسرش (سالومه سیدنیا) با دیگر مجریان و عوامل مرد شبکه به ستوه آمده بود، پس از مدت کوتاهی او را طلاق داد. این مسأله‌ای است که بیش از نیمی‌از مخاطبان شبکه «من و تو» آن را تأیید می‌کنند و به آن اذعان می‌نمایند.

روابط جنون‌آمیز «سالومه سیدنیا» با دیگر مردان تلویزیون «من و تو» به حدی زننده بود که واکنش و اعتراض‌های گسترده مردمی‌را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت. به دنبال برقراری روابط خارج از عرف «سالومه سیدنیا» چه پیش از طلاق وی و چه بعد از آن، گویا اکنون «علی همدانی» یکی دیگر از مجریان مرد تلویزیون «بی‌بی‌سی فارسی» را برای همخوابگی خود انتخاب کرده است.

 گفتنی‌است، بدنامی‌های «سالومه سیدنیا» و شکست‌های پی در پی وی در اجرا و برنامه‌سازی سبب شد تا وی نسبت به دیگر عوامل شبکه «من و تو»، کمتر حق برنامه‌سازی و اجرا داشته باشد.

 

***مؤسسه آمریکایی: کاهش محبوبیت دکتر روحانی

یک موسسه آمریکایی در جدیدترین نظرسنجی خود گزارش داده که میزان محبوبیت رئیس جمهور ایران، در خرداد 94 نسبت به بهمن 93 یک درصد کاهش پیدا کرده است.

نمره ای که شرکت کنندگان در این نظرسنجی به عملکرد دکتر حسن روحانی دادند ۱۳.۸ درصد بود که در مقایسه با نظرسنجی بهمن ماه ۱۳۹۳ با کاهشی یک درصدی مواجه شده است.

آی‌پُز (Information and Public Opinion Solutions LLC) خودش را اینطور معرفی کرده است:  موسسه‌ای خصوصی که در ایالات متحده آمریکا تاسیس شده است و خدمات پژوهشی و مشاوره‌ای و بازاریابی ارائه می‌دهد.

نمره عملکرد آقای روحانی در حوزه های جنسیتی، سنی، میزان تحصیلات و محل اقامت متفاوت است. بعنوان مثال میزان نارضایتی از عملکرد رئیس جمهوری ایران در افراد بالای ۵۹ سال نزدیک به ۷۰ درصد و به‌مراتب بیشتر از گروه های سنی دیگر است. افرادی که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند بیشتر از افرادی که تحصیلات دانشگاهی ندارند از عملکرد حسن روحانی راضی اند.

به نوشته آی‌پُز، در ماه خرداد 94، 48درصد از عملکرد آقای روحانی راضی و 33درصد ناراض بوده‌اند.

میانگین نمره رئیس‌جمهور با یک صدم کاهش نسبت به بهمن ماه به ۱۳/۸ رسید. میانه نمره رئیس‌جمهور (نمره وسط) همانند بهمن ماه ۱۵ است. «نما» (بیشترین فراوانی) نمره رئیس جمهور برابر با ۱۵ است. بیشترین فراوانی نمره رئیس جمهور در بهمن ماه، عدد ۱۰ بود.

 

***تا امضای توافق هسته ای پرونده سوریه در دست سردار سلیمانی است

سایت خبری "عربی21" به نقل از خبرگزاری "آکی" ایتالیا گزارش داد: «منابع آگاه در حزب الله لبنان گفتند سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس تا زمانی که توافق هسته ای با غربی ها امضا نشود، همچنان پرونده سوریه را مدیریت خواهد کرد.»

بر  پایه این گزارش؛ این منابع حزب الله به خبرگزاری ایتالیایی "آکی" گفتند اخبار منتشر شده از رسانه های حامی معارضان سوریه در مورد عقب کشیدن سردار سلیمانی از پرونده سوریه صحت ندارد.

این سایت مصری در ادامه به نقل از روزنامه "تایمز" اداعا کرده است: «سردار سلیمانی در پایدار ماندن نظام سوریه بسیار تلاش کرد و همین تلاش های او در کنار مستشاران ایرانی مانع تجزیه سوریه شده است.

سردار سلیمانی ماه اخیر در شهر لاذقیه سوریه برای بررسی اوضاع جبهه ها حضور پیدا کرده بود. شهر لاذقیه محل سکونت طائفه علوی هاست که بشار اسد به این طائفه منسوب است.»

 

***داعش به منفجرکردن اهرام مصر و مجسمه ابوالهول تهدید کرد

سایت مصری "اخبارک" گزارش داد: «گروهک تروریستی داعش طی پیامی در توییتر مقامات مصر را به ویران کردن اهرام سه گانه و مجسمه ابوالهول تهدید کرد.

بر پایه این گزارش؛ اعضای داعش در مصر با بیان اینکه عملیات امروز در نزدیکی معابد "کرنک"چند کشته داشت تهدید کردند این آخرین عملیات ضد مناطق مهم مصری نخواهد بود و دفعه بعد اهرام سه گانه و مجسمه ابوالهول را هدف قرار خواهد داد.

در ادامه این پیام آمده نیروهای داعش در عملیات امروز سر چند تن را بریده اند ولی مقامات مصر از ترس به خطر انداختن صنعت گردشگری حقیقت ماجرا را کتمان می کنند.

لازم به ذکر است انفجار انتحاری امروز در نزدیکی معابد "کرنک"، یکی از مهمترین مراکز گردشگری مصر در شهر "اقصر"، به مرگ یک داعشی و زخمی شدن یک پلیس انجامید.

 

***رفتار ناشایست سوپر مدل زن در هواپیما

رفتارهای زننده و ناشایست دیگر به بخشی از زندگی چهره های مشهور تبدیل شده است.

این بار سوپر مدل انگلیسی جنجال ساز شد. سایت دویچه له در این باره نوشت: کیت موس، سوپرمدل مشهور بریتانیایی، به دلیل رفتار ناشایست و ایجاد "اختلال" در هنگام پرواز بلافاصله پس از پیاده شدن از هواپیمای شرکت هوایی "ایزی جت" با پلیس روبرو شد.

کیت موس تعطیلات خود را در بدروم ترکیه سپری کرده و به لندن بازگشته بود. به گفته پلیس هیچ شکایت رسمی علیه کیت موس ارائه نشده و برای همین نیز نیروهای امنیتی وی را تنها اسکورت کرده‌اند و او بازداشت نشده است.

 

***رسوایی اخلاقی ماموران سازمان ملل

بر اساس گزارشی از سازمان ملل، نیروهای حافظ صلح این سازمان در هائیتی ۲۰۰ زن را مورد سوء استفاده جنسی قرار داده‌اند. قربانیان این رویداد می‌گویند آن‌ها برای به‌دست آوردن غذا و دارو مجبور به این کار شده‌اند.

در حال حاضر حدود ۱۲۵ هزار نیروی حافظ صلح سازمان ملل در جهان در مأموریت‌ به‌سر می‌برند  و در یک سال گذشته با ۲۳۱ نفر مصاحبه شده که گفته‌اند با کلاه آبی‌های سازمان ملل رابطه جنسی داشته‌اند.

آسوشیتدپرس که این گزارش درونی سازمان ملل را به‌دست آورده می‌نویسد این نشان‌دهنده آن است که سوء استفاده از زنان توسط کلاه آبی‌های سازمان به‌ندرت درز می‌کند.

پیش‌نویس این گزارش به این پرسش می‌پردازد که چگونه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل با موضوع سوء استفاده از زنان روبه‌رو شوند. نسخه نهایی گزارش سازمان ملل قرار است در همین ماه ژوئن منتشر شود.

بنابر پیش نویس یک گزارش سازمان ملل متحد صلح بانان این سازمان به طور منظم اجناس را در کشورهای نیازمند به شرط برقراری ارتباط جنسی از سوی آن ها مبادله می کرده اند.

این سند که توسط دفتر خدمات نظارت داخلی سازمان ملل تهیه شده می گوید که دریافته صدها زن در هائیتی و لیبریا به خاطر گرسنگی و فقط مجبور به تن فروشی به صلح بانان شده اند. آن ها در ازای این کار پول نقد، جوهرات، تلفن های موبایل و اجناس دیگر می گیرند.

در میان داده‌های این گزارش آمده است که یک‌سوم این سوء استفاده‌های جنسی با دختران زیر سن قانونی صورت گرفته که امکان دفاع از خود آن‌ها نیز کم بوده است. این‌که این اعمال جنسی مبتنی بر رضایت طرفین انجام شده و یا به‌زور بوده روشن نیست.

گزارش سازمان ملل می‌افزاید در یک سال گذشته با ۲۳۱ نفر مصاحبه شده که گفته‌اند با کلاه آبی‌های سازمان ملل رابطه جنسی داشته‌اند.

این گزارش همچنین می‌گوید برای زنان روستایی، گرسنگی، فقدان مسکن، کمبود وسایل مراقبت از کودک، دارو و محصولات خانگی به‌طور منظم انگیزه این اقدامات بوده است.

برای زنان شهرنشین و حومه شهرها نداشتن موبایل، لپ‌تاپ، عطر و ادوکلن و پول دلیل چنین اعمالی بوده است.

«در مواردی که چیزی به زنان پرداخت نمی شد، بعضی ها نشان صلح بانان را گرفتند و آن ها را تهدید به آشکار کردن روابط نامشروع شان در شبکه های اجتماعی کردند.»

 

***درخواست ۴۰ بازیگر انگلیسی برای تحریم یک فستیوال فیلم صهیونیستی؛

بیش از 40 هنرمند و فیلم‌ساز از انجمن سینماهای بریتانیا (BAFTA) درخواست کردند یک فستیوال فیلم و برنامه تلویزیونی اسرائیلی که قرار است روز پنج‌شنبه در لندن آغاز شود را تحریم کند.

 هاآرتص نوشت: در نامه‌ای که در اختیار گاردین قرار گرفته است، هنرمندان و فیلم‌سازانی مانند کن لوچ، مایک لی و پیتر کوسمینسکی از سینمای کورزون و اودئون و همچنین آکادمی فیلم و هنرهای تلویزیونی بریتانیا درخواست کردند تا مانع از برگزاری فستیوال  seret 2015 شوند. به اعتقاد معترضان این فستیوال تحت حمایت مالی رژیم صهیونیستی قرار دارد.

 بر اساس مطالب مطرح شده در این نامه سینماها با میزبانی از این فستیوال درخواست انجمن مدنی فلسطین در سال 2004 مبنی بر تحریم اسرائیل تا پایان جنایات این رژیم علیه فلسطینیان نادیده گرفته خواهد شد.

کن لوچ در این‌ باره گفت: کمپین تحریم فیلم‌ساز مشخصی را هدف تحریم قرار نخواهد داد. این کمپین درخواستی برای بایکوت در زمانی است که اسرائیل از یک رویداد حمایت مالی کرده و یا اقدام به تبلیغ آن می‌کند. از سوی دیگر برگزار کنندگان این فستیوال با صدور بیانیه‌ای از حمایت رژیم صهیونیستی قدردانی کردند.

سال گذشته فستیوال فیلم یهود بریتانیا پس از امتناع سالن "تریسایکل" برای میزبانی از این رویداد سالیانه، توجه رسانه‌های دنیا را به خود جلب کرد. هر چند این سالن سالها شاهد برگزاری این مراسم بود اما پس از عملیات نظامی ارتش اسرائیل به غزه در تابستان و حمایت مالی رژیم صهیونیستی از این فستیوال با برگزاری آن مخالفت کرد.

 

***خودکشی در مسجد الحرام

یک مرد 39ساله هنگام مراسم طواف از صحن فوقانی ویژه طواف اقدام به خودکشی کرد.

بر پایه این گزارش؛ این مرد خود را از صحن فوقانی طواف به پایین پرتاب کرد که این امر به کشته شدن وی انجامید.

محلی که این مرد در آن سقوط کرده در حال بازسازی و توسعه بود و خوشبختانه کسی از نمازگراران در آنجا حضور نداشته است.

پلیس هم جسد را به مراجع قانونی تحویل داده و در حال بررسی و تحقیق در مورد حادثه است.

 

***پرسپولیس به دنبال 3 بمب نقل و انتقالات

 

محمدحسین نژادفلاح این روزها کار نقل و انتقالات پرسپولیس را استارت زده است و به گفته خودش، حتی با بازیکنانی که مد نظر کادر فنی این تیم بوده‌اند مذاکراتی داشته است!

او درباره مذاكره‌اش با بازيكناني مثل خلعتبري، رحمتي و حسيني گفت: حسيني و خلعتبري كه سابقه بازي در پرسپوليس را دارند، درباره رحمتي هم بايد بگويم يك بار حرفي زدم كه او اشتباه برداشت كرد. من رحمتي را دوست دارم و اميدوارم ايشان نگويد كه من يك روز دنبال عكس گرفتن با او بوده‌ام!

هيچ‌ كس بدش نمي‌آيد اين بازيكنان را داشته باشد، با اين حال انتظار من از كساني كه دوست دارند به پرسپوليس بيايند اين است كه با «رقم‌هاي پرسپوليسي» صحبت كنند. در ايران سقف قرارداد حدود يك ميليارد است. اگر رحمتي، حسيني و خلعتبري بخواهند با يك ميليارد به پرسپوليس بيايند، چرا من نخواهم؟ اگر اين بازيكنان افتخار بدهند و در پرسپوليس باشند مي‌توانيم به بودن در اين تيم افتخار كنيم! ما به خاطر هواداران پايمان را جلو مي‌گذاريم و دست نياز به سمت اين بازيكنان دراز مي‌كنيم!

نكته: قرارداد رحمتي با پيكان حدود 5/2 برابر اين چيزي بود كه آقاي نژادفلاح مي‌گويد و سيدجلال هم 2 سال قبل با پرسپوليس 4/1 ميليارد قرارداد داشت؛ حالا چطور با يك ميليارد پرسپوليسي شود؟! خلعتبري هم حداقل براي سال آخر 7/1 ميليارد از سپاهان گرفت.

گفتنی است سیدجلال حسینی، مدافع تیم ملی ایران که فصل گذشته در تیم الاهلی قطر توپ زد پس از مذاکرات موفقیت‌آمیز با مسئولان پرسپولیس با این تیم به توافق رسید تا از فصل آینده بار دیگر پیراهن قرمزهای پایتخت را بر تن کند.

 

 ****فرهاد مجیدی:استقلال بزرگ مدیریت بزرگ می خواهد

فرهاد مجیدی درباره اوضاع این روزهای استقلال اظهار داشت: آنچه از هر چیز مهم تر است ترمیم زیر ساخت هایی است که در سال های اخیر آسیب دیده است.متاسفانه در چند سال اخیر استقلال زیر ساخت نیروی انسانی خود را از دست داده که برای بازسازی این وضعیت و تربیت نیروی انسانی مناسب،حداقل به سه سال کار و برنامه ریزی نیاز داریم.من فکر می کنم برای آنکه اثرات روانی که نتایج دو فصل اخیر برای هواداران ایجاد کرده از بین برود یا کاهش پیدا کند  و هواداران استقلال بزرگ به روزها و نتایج خوب برسند نیاز داریم که زیرساخت های نیروی انسانی را ترمیم کنیم.

مجیدی افزود:در حال حاضر مهم ترین مساله برای باشگاه استقلال تشکیلات منسجم،مدیریت کارآمد و قدرتمند و یک برنامه ریزی خوب برای رسیدن به روزهای زیباست.من امیدوارم همراه با هواداران روزهای خوبی را ببینیم.البته همه باید دست به دست هم بدهیم و از منافع استقلال دفاع کنیم.

 

***تجاوز به دختر جوان در مترو

مردی که به اتهام تعرض جنسی در یکی از ایستگاه های متروی شهری لندن دستگیر شده بود، تبرئه شد.

آنتونی راجر 58 ساله مسئول یکی از ایستگاه‌های متروی لندن یک ماه گذشته اواخر عصر یکی از مسافران را بی‌شرمانه مورد تعرض جنسی قرار دارد.

بنابراین گزارش این مسئول ایستگاه‌ با سوء استفاده از خلوت بودن ایستگاه دختر جوان را بی‌شرمانه مورد تجاوز جنسی قرار داد.

آنتونی راجر 58 ساله توانست با کمک وکیل مدافع خود و همچنین معدوم کردن مدارک و شواهد در دادگاهی که روز گذشته برگزار شد تبرئه شود.

تحقیقات کارآگان برای دست‌یابی به مدارک و شواهد بیشتر ادامه داد. مسئول ایستگاه آمبرشام در متروی لندن در حال حاضر به اتهام غیر فعال کردن دوربین‌های حفاظتی در بازداشت‌ موقت به سر می برد.

به اعتقاد پلیس غیر فعال کردن دوربین‌ها از روی عمد انجام شده می‌تواند دلیلی برای ثابت کردن جرم آنتونی رابرز 58 ساله باشد.

عوامل شبکه حمل و نقل ریلی متروی لندن نیز پیگیر این موضوع شده‌اند. یک منبع خبری نیز یک شکایت دیگر در ارتباط با تعرض راجر به دو زن جوان دیگر در همین ایستگاه مترو که در هفته‌ها پیش رخ داده، فاش کرده است.

پلیس حمل و نقل بریتانیا (BTP) طی بیانیه‌ای گفت: با وجود اظهارات تنها شاکی پرونده از دستگیری قربانیان که توسط وی مورد تعرض قرار گرفته‌اند درخواست کرد تا با شکایت خود عامل این جنایت را دوباره پای میز محاکمه قرار دهند.

در بخش دیگری از این بیاینه آمده است که "ایمنی مسافران و کارکنان در شبکه راه‌آهن در اولویت ما قرار دارد و هیچ‌گونه رفتار توهین‌آمیز و یا مرتبط با جرایم جنسی برای ما قابل قبول نیست و ما با عاملان آن برخورد خواهیم کرد.

 

****راز دردناک زن شایسته آمریکایی

خانم "مود گورمن"، برنده عنوان (زن شایسته) ماساچوست آمریکا راز دردناکی را فاش می‌کند.

 خانم "مودگورمن" که در سن 13 سالگی مورد تجاوز قرار گرفت، بدلیل شرمسار بودن از اینکه دیگران چه فکری در مورد او خواهند کرد این راز را در سینه خود نگه داشت.

این زن شایسته دو ماه بعد از مراسم تاج گذاری اش در سن 21سالگی در مصاحبه با یک روزنامه نگار درباره بدترین روز زندیگش می‌گوید:در یک شب تابستان وقتی با دوستم برای بازی کردن به پارک رفتیم با سه مرد که مست بودند مواجه شدیم و در حالی که فرار بی فایده بود، مورد حمله وحشیانه و تجاوز آنها قرار گرفتم.

وی ادامه داد: در حالی که در نزاع با آنها(مردان شیطان صفت) فریاد می زدم، در سر آرزو می کردم که ای کاش بمیرم. بعد از رهایی از چنگال متجاوزان درحال دویدن به سمت خانه اشک می‌ریختم.

خانم "گورمن" بر اثر شوک این اتفاق شوم تصمیم می گیرد در مورد آن شب با کسی صحبت نکند و بارها دست به خود کشی ناموفق زد.

او که سه سال از بهترین سال‌های نوجوانی اش را با این افکار که مردم چه فکری در مورد او خواهند کرد و یا چه اتفاقی برای زندگی آینده اش خواهد افتاد سپری کرد، در نهایت تصمیم می‌گیرد این راز را با مادرش در میان بگذارد سپس با کمک مادرش با وکیلی صحبت میکند و گزارشی برای این حمله وتجاوز بی رحمانه تنظیم کرد، اما هیچوقت متجاوزان این دختر بی‌گناه دستگیر نشدند.

او درپایان صحبت هایش افزود: من مغلوب نشدم، من یک نجات یافته هستم. "گورمن" باز مانده از یک تجاوز بی رحمانه افتخار می‌کند که حالا بعداز 8 سال با استفاده از قدرتش که به تازگی پس از تاجگذاری به عنوان زن شایسته به او رسیده است می‌تواند به همه قربانی های آزار اذیت جنسی وتجاوز در کشورش کمک کند.

"گورمن" احتمالا پیام زندگی اش را نه تنها در ماسا‌چوست بلکه به همه ملیت هایی که در رقابت برای انتخاب زن شایسته  شرکت می‌کنند خواهند رساند.

 

***عشق باربی شدن، باز هم قربانی گرفت

استفاده از دستگاه لاغری غیراستاندارد، جان زن جوان را گرفت.

23 مرداد سال گذشته زن 23 ساله ای در یکی از بیمارستان های شهر ساری فوت کرد.

مسئولان بیمارستان با توجه به این که مرگ او را مشکوک تشخیص داده بودند، در تماس با پلیس موضوع را گزارش دادند. همزمان با شروع تحقیقات از خانواده زن فوت شده، معلوم شد او روز حادثه به یک آرایشگاه زنانه رفته بود که در تماس مسئول آنجا متوجه شده اند وی بد حال شده است. بلافاصله به آنجا رفته و دخترشان را به بیمارستان منتقل کردند، اما او با وجود تلاش پزشکان فوت کرده است.

در ادامه تحقیقات، زن آرایشگر به پلیس آگاهی احضارو بازجویی شد و به پلیس گفت: این زن مشتری ام بود. روز حادثه زمانی که به آرایشگاه آمد حالش بد بود و دقایقی بعد بی هوش شد. خانواده اش را در جریان گذاشتم و وی به بیمارستان منتقل شد.

تحقیقات برای رازگشایی از علت مرگ این زن جوان ادامه داشت تا این که با گذشت ده ماه از وقوع حادثه پزشکی قانونی نظر داد که مرگ او طبیعی نبوده و احتمال این که او به قتل رسیده باشد، وجود دارد. با کشف این سرنخ روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

در این مرحله ماموران به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد زن کشته شده برای کاهش وزن خود به آرایشگاه زنانه می رفته است. بنابراین احتمال دادند زن آرایشگر پیش از این دروغ گفته و او در مرگ زن جوان نقش داشته باشد. بنابراین دو روز پیش او با هماهنگی قضایی بازداشت و برای تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد.

زن آرایشگر همچنان مدعی بود در مرگ زن 23 ساله نقش ندارد و بی گناه است. در ادامه ماموران زمانی که آرایشگاه وی را بازرسی کردند، متوجه شدند آنجا مجهز به دستگاه های لاغری است.

متهم با افشای این موضوع گفت: زن کشته شده مشتری ام بود. زمانی که متوجه شدم او اضافه وزن دارد و می خواهد لاغر شود به وی پیشنهاد دادم که برای کاهش وزن خود از دستگاه لاغری که در آرایشگاه دارم، استفاده کند تا پس از چند هفته وزنش کم شود. آن روز پس از وصل کردن دستگاه به زن مشتری دچار مشکل تنفسی شده و بی هوش کف آرایشگاه افتاد. ترسیده بودم.

بنابراین او را همراه خانواده اش به بیمارستان رساندیم، اما او فوت کرد. گمان نمی بردم دستگاه لاغری ای که خریده بودم، غیراستاندارد باشد و جان فردی را بگیرد. با اعتراف زن آرایشگر، برای او قرار قانونی صادر و وی روانه زندان شد.

 

 ***رضا عطاران درباره دلیل بچه‌دار نشدنش می گوید!

رضا عطاران بازیگری که در سالهای اخیر به وزنه ای مهم در کمک به فروش آثار سینمایی بدل شده است سالها بعد از ازدواجش هنوز بچه دار نشده است.

او که بعد از ممنوع الکاری که گریبان او و چند تن از همکارانش در "ساعت خوش” را گرفته بود با فریده فرامرزی ازدواج کرده و در سالهای بعد همراه با همسرش در آثاری چون "صندلی خالی” و "استراحت مطلق” ایفای نقش کرد در همه این سالها بچه دار نشد.

درباره فرزنددار نشدن وی صحبتهای زیادی طرح شده بود و از جمله عدم علاقه عطاران به سروصدای کودکان خردسال. عطاران اما در گفتگویی در این باره می گوید: نبودن بهتر از بودن است. شما وقتی هستید درگیر مسائل و اختلافات می شوید. وقتی نباشید خب دیگر نیستید.

وی ادامه می دهد: من بچه خیلی دوست دارم و وقتی بچه های مردم را می بینم حسودی ام میشود که اینقدر دوست داشتنی، باحال و زیباترین موجودات روی زمین هستند. اگر قرار را بر بودن یا نبودن بگذارید به نظرم نبودن بهتر است.

عطاران خاطرنشان می سازد: از ابتدا هم با همسرم هم عقیده بودیم و از قبل از ازدواج هم به صورت جدی بر{فرزنددار نشدن} توافق کردیم.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    2 0
    واقعا که نظرم ازت برگشت.اخه به تو میگن مسلمون؟