دبیرکل و عضو خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: ایران جزو امن ترین و کم بدهی ترین کشورهای جهان است و موقعیت ممتازی برای سرمایه گذاری دارد.

 ایران موقعیت ممتازی برای سرمایه گذاری دارد

سید محمدرضا مرتضوی شامگاه شنبه در آیین تجلیل از صنعتگران نمونه استان بااشاره به اینکه دریافت یارانه در شان ملت ایران نیست و باید این رویه را تغییر داد، اظهارکرد: ایران می تواند از راه سرمایه گذاری و تولید ثروت به نقطه ای برسد که هیچ ایرانی نیازی به دریافت یارانه نداشته باشد.
وی با ذکر اینکه ایران جزو 17 اقتصاد بزرگ جهان است گفت: ملت ایران می توانند با همدلی و همزبانی و اقتدا به رهبر فرزانه انقلاب این رتبه را هر روز بهبود بخشیده و کشور را از مسیر توسعه پایدار به ثروت برساند. 
دبیرکل و عضو خانه صنعت معدن و تجارت ایران گفت: ایران از نظر امنیت، ثبات و پتانسیل سرمایه گذاری جزو امن ترین کشورهای جهان است.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری سال جاری را به سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری کرده اند لذا تفسیرهای سطحی و دلواپسی بی خودی نمی تواند گرهی از مشکلات کشور بگشاید.
دبیرکل خانه صنعت معدن و تجارت ایران افزود: دولت منتخب مردم و مورد حمایت رهبر معظم انقلاب این غیرت را دارد که از این مذاکرات همانند جنگ تحمیلی موفق و سربلند بیرون بیاید.
مرتضوی اظهار کرد: ایران اسلامی محکم و استوار گام های خود را در مسیر توسعه برمی دارد و هم اکنون رشد منفی سال های 90 و 91 تبدیل به یک رشد مثبت شده است. 
وی یادآوری کرد: ایران از نظر تجمیع نفت و گاز رتبه نخست جهان را دارد بنابراین تضمین امنیت تامین انرژی دنیا به طور مستقیم به تعاملات کشورها با ایران در حوزه انرژی بستگی دارد.
***همدان رتبه دوم اشتغال در کشور
دبیرکل خانه صنعت معدن و تجارت ایران گفت: همدان با توجه به ظرفیت های موجود دومین استان کشور با نرخ بیکاری کم است.
مرتضوی توضیح داد: نرخ بیکاری در همدان با توجه به زراعی بودن و فصلی بودن اشتغال در این استان بین 7.2 تا 6.8 درصد متغیر است در حالیکه میانگین نرخ بیکاری در کشور 10.8 درصد گزارش شده است.
وی گفت: استان همدان مزیت های نسبی فراوانی همچون معادن غنی از جمله معادن گرانیت، سنگ آهن، سنگ ساختمانی، سرب، روی، نقره، سیلیس و دولومیت دارد ولی آن گونه که شایسته است از این مزیت ها استفاده نمی شود.
در این آیین که به مناسبت روز جهانی صنعت و معدن در شرکت بتون بریس همدان برگزار شد از صنعتگران نمونه این استان تقدیر شد.
10 تیر روز جهانی صنعت و معدن نامیده شده است.

ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.