دبیرکل خانه پرستار با بیان این مطلب که دغدغه اصلی اعضای هیئت مدیره های جدید نظام پرستاری باید پیگیری مشکلات پرستاران باشد، بر دوری جستن شورای عالی نظام پرستاری از مباحث سیاسی تاکید کرد.

دغدغه اصلی پرستاران/ نگرانی از نفوذ جریان پزشک سالار
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری مهر، محمد شریفی مقدم در واکنش به اظهارات اخیر رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی که گفته بود برخی گروه ها مشکلات اصلی پرستاران را به حاشیه می برند، به خبرنگار مهر گفت: خواسته های جامعه پرستاری مبرهن و آشکار است و آنچه دنبال می کند، تحقق عدالت در نظام سلامت و حرکت در راستای سیاست های کلان سلامت کشور است که مقام معظم رهبری ابلاغ فرموده اند.

وی با عنوان این مطلب که خواسته های جامعه پرستاری قانونی است، تاکید کرد: قاطبه پرستاران کشور به دنبال تحقق برنامه های کلان نظام سلامت هستند که عادلانه شدن پرداخت ها نیز در این مقوله قرار دارد.

شریفی مقدم با بیان این مطلب که جامعه پرستاری به دنبال سیاسی کردن مسائل و مشکلات پرستاری نیست، افزود: برعکس، این سیستم پزشک سالار است که همواره سعی دارد مسائل پرستاری را به حاشیه ببرد.

وی با اشاره به انتخابات اخیر نظام پرستاری که ۲۹ خرداد برگزار شد، گفت: این انتخابات یک انتخابات کاملا صنفی بود که سرنوشت جامعه پرستاری می بایست توسط خود پرستاران مشخص شود.

دبیرکل خانه پرستار با انتقاد از حذف طیف کثیری از منتقدان برنامه های نظام سلامت از حضور در انتخابات نظام پرستاری، افزود: جامعه پرستاری معتقد است که دریافت های چند ده میلیونی و حتی چند صد میلیونی برخی پزشکان از محل صرفه جویی در یارانه ها تامین می شود و این عادلانه نیست که شاهد تبعیض در پرداختی های نظام سلامت باشیم.

شریفی مقدم با اشاره به موضع گیری رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی که نوعی دخالت آشکار در انتخابات شورای عالی نظام پرستاری است، گفت: پرستاران همه راه های قانونی را برای رسیدن به خواسته های صنفی و منطقی خود رفته اند، ولی وزارت بهداشت باب گفتگو را بسته است. لذا، چاره ای جز اعتراض باقی نمی گذارند.

دبیرکل خانه پرستاری در ادامه عامل بروز تشنج و التهاب در بین جامعه پرستاری را جریانی دانست که اصرار به اجرای طرحی دارند که نه تنها کارشناسی نیست، بلکه برعکس با سیاست های بالادستی نظام سلامت نیز در تضاد است.

وی، اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد را مورد اشاره قرار داد و افزود: اجرای این طرح در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی، با اعتراض جامعه پرستاری مواجه شده و علت آن نیز تشدید تبعیض در پرداختی های کادر بیمارستانی است.

شریفی مقدم با عنوان این مطلب که بدنه بسیج جامعه پزشکی را پرستاران تشکیل می دهند، تاکید کرد: نگرانی ما از این است که تفکر پزشک سالار در این نهاد مردمی نفوذ کرده باشد.

محمد رئیس زاده رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی اخیرا گفته است که «افرادی که به دنبال بحث‌های سیاسی و حاشیه درست کردن هستند باعث افزایش مشکلات جامعه پرستاری می‌شوند و سلامت جامعه را نیز به مخاطره می‌اندازند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    سلام من ازکادرپرستاری بیمارستان دولتی خلیج فارس بوشهرهستم بنده کارانه واضافه کاری که 6ماهه پارسال دریافت نمودم نصف اون چیزی هست که درپرداختی به بانک بوده بانک ملت نیز پرینت واریزی نمیدهدیه دستی توکاره که قشراداری ومترون وبقيه پاداش 20 تا70 میلیونی گرفته واضافه کاری کارانه ماصفرخواحشادست این مافیایی بریده بشه که مشخص بشه بودجه حقوقی کجاصرف باتشکرنیازبودخودم هم هستم یک جانبازجنگ تحمیلی ازطرف تمام پرسنل زحمت کش بیمارستان خلیج فارس به استثنایی کادراطاق عمل
  • حسین IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    در سیتستمهای درمانی دنیا برای خدمترسانی به بیماران تقسیم بندی های شغلی انجام گرفته است تا دستورات درمانی از راس هرم درمانی که طبیب معالج میباشد تا برستار که مجری اصلی دستورات طبی میباشد بدون کو چکترین اهمالی بانجام رسانده شود.سیستم درمانی در صورتی موفق است که مثل نظام ارتش سلسله مراتب اجرا گردد و برستار جایگاه خود را بشناسد و در اجرای دستورات و احترام به مافوق کوچکترین اهمالی نداشته باشد.متاسفانه برخی همکاران برستار با فراموش کردن رسالت بزرگی که به گردن دارند فکر میکنند اجرای دستورات طبیبان قبول طبیب سالاری است. هرچند میدانند در درمان اول واخر همه چیز و مسئولیتهای حرفه ای بر عهده طبیبان میباشد. بنابر این انتظار همبستگی و همدلی بین طبیبان و برستاران زحمتکش میرود.در خصوص حقوق و دریافتی های برستاران از سیستم های مدیریتی بیمارستانها لازم است دولت و وزارتخانه اقدام جدی در جهت بهبود بانجام رسان