مرتضی روشنی:  قدس ویژه خراسان - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در نشست مطبوعاتی خود درباره روز جهانی قدس اظهار داشت: ...

تجمعی برای دفاع از مظلومان

 65 سال است که قبله نخست مسلمانان در اشغال رژیم صهیونیستی است، اما مردم مظلوم فلسطین با امکانات ناچیز خود تاکنون موفق شده‌اند در جنگهای مختلف از جمله 33 روزه، 22 روزه، 9 روزه و... به خوبی مقابل جنایتکاران اشغالگر مقاومت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سلطانی ادامه داد: روزهای ابتدایی مقاومت، مردم بی دفاع فلسطین با سنگ به جنگ صهیونیستها می‌رفتند، اما با انقلاب اسلامی و حمایتها و تدابیر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، به تدریج این مردم به سلاح و موشک مجهز شدند تا لرزه بر اندام صهیونیستها بیندازند.

وی با اشاره به فرمایش صریح مقام معظم رهبری درباره حمایت از فلسطین اظهار داشت: امروز ایران در منطقه حرف نخست مبارزه با صهیونیستها را می‌زند و به فرمایش رهبری ما از هر گروه یا دولتی که در خط مقدم مبارزه با این رژیم جنایتکار باشد، حمایت می‌کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به تقارن روز جهانی قدس و شب آخر قدر نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع سبب می‌شود تا اهمیت این همایش جهانی به عنوان یک رفتار عبادی و سیاسی بیش از پیش شود، ضمن اینکه با توجه به شرایط خاص منطقه و جنایتهای آل سعود علیه مردم مظلوم یمن، امسال مردم باید به این موضوع نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند تا به دنیا نشان دهند که ما با هرگونه ظلم علیه مسلمانان مبارزه می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سلطانی همچنین به برنامه‌های ویژه روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: شروع مراسم از ساعت 10 صبح در میدان 15 خرداد (ضد) خواهد بود که پس از تلاوت آیات قرآن و سرود جمهوری اسلامی، برنامه‌های متنوعی در این میدان برگزار می‌شود و سپس مردم به سمت حرم مطهر رضوی حرکت خواهند کرد.

وی افزود: از جمله این برنامه‌ها برپایی ایستگاه نقاشی برای کودکان در عرصه میدان پانزده خرداد، اجرای نمایش، مسابقات فرهنگی در قالب شعر و خاطره و توزیع اقلام فرهنگی در چهار ایستگاه میدان 15 خرداد و دو ایستگاه میدان بسیج (برق) است.

وی تصریح کرد: راهپیمایان همچنین در محکوم کردن جنایتهای رژیم غاصب صهیونیستی و رژیم آل سعود وهابی، حمایت از مردم آواره فلسطین و امت مظلوم یمن و بحرین، تقبیح کشتار مردم بی‌گناه غزه و فراموشی فلسطین، محکوم کردن جنایتهای گروه تکفیری داعش و تجلیل از طراحی امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک به نام روز جهانی قدس، شعارهایی را سر خواهند داد.

وی ادامه داد: راهپیمایی از خیابان امام رضا(ع) به سمت حرم مطهر ادامه دارد که ورودی برادران به حرم از باب الرضا(ع) و خواهران از باب الجواد(ع) پیش‌بینی شده است.

رئیس ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس در خراسان رضوی درباره سخنران مراسم پایانی نیز گفت: حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی سخنران مراسم پایانی هستند که پس از آن قطعنامه راهپیمایان قرائت می‌شود و در ادامه، مراسم پرفیض نماز جمعه به امامت آیت ا... علم الهدی در رواقهای مسقف حرم مطهر اقامه خواهد شد.

وی با قدردانی از همکاری سازمانها و نهادهایی همچون آستان قدس رضوی، شهرداری، لشکر 77 پیروز خراسان و سپاه امام رضا(ع)، از سازمان اتوبوسرانی تقاضا کرد، تمهیدات لازم برای ارایه سرویس رایگان رفت و برگشت به مردم خداجوی مشهد در ساعات 8 تا 10 و 13 تا 15 روز نوزدهم تیرماه را پیش‌بینی کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.