قدس آنلاین: عضو شورای عالی فرهنگی کشور با انتقاد شدید از عدم توجه به اخلاق پزشکی در بیمارستان های کشور تاکید کرد: متاسفانه تجارت پزشکی برای جامعه پزشک ایران بدون توجه به مفاهیم قرآنی انجام می شود.

توجه به تجارت پزشکی، جای اخلاق پزشکی را در بیمارستان های کشور گرفته است

به گزارش قدس آنلاین، حسن رحیم پور ازغدی شب گذشته در مراسم افتتاحیه همایش فعالان کانون های قرآن و عترت دانشجویی دانشگاه های کشور که در دانشکده دندانپزشکی مشهد برگزار شد، رعایت مفاهیم قرآنی در کادر پزشکی بیمارستان ها و دانشگاه های علوم پزشکی را مهم دانست و افزود: برخی از پزشک ها به جای توجه به معالجه بیمار، به منافع شخصی خود نگاه می کنند در حالی که حقوق بیمار در راس آموزه های دینی قرار دارد.

او که از امام علی (ع) به عنوان اولین شخص در جهان که نظام پزشکی اخلاق مدار و اسلامی را تشکیل داد یاد کرد افزود:  نسبت علم با اسلام مانند نسبت علم با اخلاق  است و اگر بر اساس علم سکولاریسم (بی دینی) به آن توجه شود مانند رویکرد حیوانی به علم بوده که کاملا اشتباه است.

عضو شورای عالی فرهنگی کشور، دانشگاه های پزشکی را مکانی برای توجه به نکات اخلاقی، عدالت محوری و پایبندی به اصول دانست و افزود: اهمیت بالای نقش دانشجویان پزشکی در فضای بیمارستانی بر کسی پوشیده نیست بنابراین آنها باید  در گسترش ارزش های اسلامی در فضای بیمارستانی نقش خود را به درستی انجام دهند.

رحیم پور ازغدی تاکید کرد: بیمارستان اسلامی وقتی می تواند نام اسلام را با خود همراه داشته باشد که جامعه پزشکی بر اساس آموزه های دینی و مفاهیم قرآنی نسبت به بیمار رفتار کنند.

به گفته او بسیاری از بیماری های جدید که از کشورهای دیگر منتقل می شود و عناوین جدیدی دارد بر اساس یک نقشه از پیش تعیین شده انجام شده است و در صورت توجه به مفاهیم قرآنی، جامعه پزشکی ایران می تواند از شیوع این بیماری ها به ایران جلوگیری کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.