کاوه اسماعیلی :برانکو ایوانکویچ حالا در باشگاه پرسپولیس با یک چالش دیگر مواجه شد.

 بلا تکلیفم، برنامه نداریم و عقب افتاده‌ایم

 او از پیروزی مقابل فولاد خوشحال بود و سر تمرین رفت تا سرخپوشان را برای سومین روز پشت سر هم تمرین دهد، اما ظهر روز دوشنبه، بازیکنان اعلام کردند تا پیش از دریافت پول، حاضـــر به انجام تمرین نیستند. این بود که تمرین دو جلسه ای سرخپوشان از دست رفت؛ زیرا پس از اتمام جلسه صبح، جلسه تمرینی عصر به طور کلی لغو شد، آن هم در اعتراض به بی‌پولی‌های باشگاه. روزنامه قدس برای نشان دادن بخشی از این ماجرا، به سراغ سرمربی پرسپولیس رفت تا پرسشهای مختلفی را از وی بپرسد. این مصاحبه را از دست ندهید:

* ماجرای اعتصاب بازیکنان و لغو تمرین چه بود؟

- من باید به این نکته اشاره کنم که شرایط مالی بازیکنان ما بسیار بد است و در ادامه این شرایط بد، حال تیم پرسپولیس هم بد است. ما پس از شکست دادن فولاد، ریکاوری ذهنی خوبی شده بودیم و تصورمان این بود که بازیکنان پرسپولیس در بازگشت به تمرینات، شرایط بهتری را خواهند داشت، ولی ببینید که چه مسأله‌ای پیش آمده که بازیکنان دیگر حاضر به انجام تمرین هم نیستند. تأکید می‌کنم تا هواداران بهتر با وضعیت ما آشنا شوند، حال پرسپولیس اصلاً خوب نیست.

* حرف بازیکنان چیست؟

- آنها فقط یک شغل دارند، آن هم فوتبال است. به هر حال همه ما در شغلی که داریم، تلاش می‌کنیم تا در آن پولدار شویم. بازیکنان هم با مشکلات عدیده ای مواجهند. آنها به من گفته‌اند، مسؤولان باشگاه به وعده هایی که دادند، عمل نکرده‌اند و از این رو، همه آنها با بی‌پولی مواجه شده‌اند. من نمی‌دانم باید چه بگویم. حرف بازیکنان این است که می‌خواهند تمام یا بخشی از پولهای شان را بگیرند، اما هیچ کس نیست که به آنها توجهی کند.

* شما با این مدل از اعتراضها موافقید؟

- همان طور که گفتم، نمی‌توانم هیچ نظر مثبت یا منفی بدهم. یک سوی این ماجرا بازیکنان هستند که طبق قرارداد، حق دارند و باید پولشان را بگیرند و از سوی دیگر هم مدیران هستند که تصور می‌کنم بی‌پولی را تجربه می‌کنند. من نمی‌دانم چه کاری می‌توانم انجام بدهم. نمی‌خواهم مسأله را شخصی کنم

*حالا چرا تمرینات دیروز را تعطیل کردید؟

- البته این مسأله به یک روز پیش از بازی با فولاد خوزستان برمی گردد. در آن زمان، من یک برنامه کامل به بازیکنان دادم و روز سه شنبه را تعطیل کردم تا بازیکنان به استراحت و ریکاوری بپردازند، اما وقتی تمرین عصر دوشنبه تعطیل شد، خیلی‌ها تعطیلی روز سه شنبه را نیز به این مسأله ربط دادند که درست نیست. مشکلات حل شدنی است و باید سعی کنیم حاشیه‌ها را از اطراف پرسپولیس کنار بزنیم. ما از اینکه توانستیم پس از 40 روز به هواداران پرسپولیس عیدی بدهیم، بسیار خوشحالیم، اما نمی‌دانستیم پس از اولین برد نیز قرار نیست، بازیکنان به حق شان برسند.

*موضوع از کجا شروع شد؟

- نمی دانم؟ در این‌باره از من نپرسید؛ چون واقعاً در جریانش نیستم، اما می‌خواهم بدانم چرا باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس که رکورددار حضور هوادار در لیگ قهرمانان آسیاست و شرایط بسیار خوبی نیز دارد، نمی‌تواند مشکلات مالی اش را حل کند. چرا باشگاه این قدر بی‌پول است؟ در تمام دنیا، حتی افراد سیاسی وارد عمل می‌شوند تا تیمهای بزرگ کشورها آسیب نبینند، اما انگار اینجا قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد. ما پول نگرفته‌ایم و بازیکنان دیگر انگیزه ای برای کار ندارند. شاید انگیزه‌های من نیز کم کم با این روند کاهش یابد و با چند نتیجه بد دیگر، انگیزه هواداران هم کم می‌شود. آن وقت دیگر نمی‌شود باشگاه را جمع کرد. من از حالا به فکر تیمم هستم.

*حالا گمان می‌کنید چه اتفاقی بیفتد؟ با این مدل اعتصابها، آیا شرایط پرسپولیس درست می‌شود و بازیکنان به پولشان می‌رسند؟

- من فقط می‌دانم که برنامه‌مان را باید تغییر دهیم. از برنامه ابتدایی عقب افتاده‌ایم و از شرایط ایده‌آل مان دور شده‌ایم. نباید در این وضعیت بمانیم. بی‌تکلیفی هم به سایر مشکلاتمان اضافه شده است. امیدواریم برگردیم و خیلی زود کار را شروع کنیم.

*با این مشکلات، باز هم معتقدید پرسپولیس قهرمان لیگ می‌شود؟

- هدف من کسب قهرمانی است. تا به حال هم با تمام این مشکلاتی که می‌بینید، عملکرد بسیار خوبی داشتیم. می‌توانید دوباره فیلم بازی‌های تیم مرا ببینید. ما عالی بودیم و عالی ادامه می‌دهیم؛ چون این تیم متعلق به هواداران است، ولی من می‌گویم بهتر است در یک جو دوستانه، مشکل مالی ما و بازیکنان هم حل شود. بیشتر از این نمی‌توانیم به کارمان ادامه دهیم. من از بازیکنانم ممنونم که تا همین جای کار هم به ما کمک کردند، اما احساس می‌کنم از سوی باشگاه به کمک بیشتری نیاز داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.