سینا حسینی : سه هفته پیش گروه ورزش قدس از ارسال نامه محرمانه وزارت ورزش و جوانان به مدیران سازمان لیگ فدراسیون فوتبال خبر داد ...

از قـرارداد یک میلیونی تا هزینه های ۲۰ میلیاردی

 که از آنها خواست هرچه سریعتر ارقام قراردادهای منعقد شده میان بازیکنان و مربیان با باشگاه های لیگ برتری را به صورت رسمی اعلام کنند تا افکارعمومی در جریان ریز هزینه کرد فوتبالی ها در لیگ پانزدهم قرار گیرند.مسوولان سازمان لیگ که سال گذشته هم چنین حرکتی را انجام داده بودند پس از وقفه ای نه چندان طولانی رقم قراردادهای بازیکنان و کادر فنی تیم های لیگ برتری را اعلام کردند تا مشخص شود باشگاه ها برای موفقیت خود در لیگ جدید به چه میزانی پول  پرداخت کردند.مقایسه هزینه کرد تیم های حاضر در لیگ پانزدهم با دیگر تیم ها نشان می دهد در فصل جاری بازهم استقلال و پرسپولیس در ردیف نخست تیم های پرهزینه قرار دارند و با رقمی نزدیک به 20 میلیارد اقدام به بستن تیم کرده اند تا شاید به واسطه این ریخت و پاش ها در پایان لیگ بر سکوی قهرمانی تکیه زدنند.

 

سیاه جامگان اقتصادی

تیم تازه وارد سیاه جامگان هزینه زیادی برای حضور در لیگ پانزدهم انجام نداده است.

مدیران این باشگاه خصوصی برای فهرست 28 نفره خود که در اختیار سازمان لیگ فدراسیون فوتبال قرار داده اند 5 میلیارد و 867 میلیون تومان هزینه کرده اند.

در این فهرست بالاترین قرارداد با محسن فروزان منعقد شده است، دروازه بان فصل گذشته استقلال با قرارداد 700 میلیون تومانی به عضویت این باشگاه در آمده است. پس از فروزان، احمد امیر کامدار با قرارداد 600 میلیون تومانی در ردیف دوم گران ترین بازیکنان این باشگاه قرار دارد، میثم حسینی نیز با قرارداد 400 میلیون تومانی سومین بازیکن گران این باشگاه به شمار می رود.

این باشگاه برای استخدام کادرفنی و سرپرستی خود رقمی نزدیک به 829 میلیون تومان هزینه کرده اند که بالاترین رقم قراردادها ، به رسول خطیبی اختصاص داشت که پس از جدایی به نظر می آید حالا این رقم به سعید رمضانی سرمربی پدید این باشگاه تعلق بگیرد. ارزان ترین بازیکن تیم فوتبال سیاه جامگان نیز رضا شربتی با قرارداد 30 میلیون تومانی است.

 

پرسپولیس و گران ترین سرمربی

سرخپوشان پایتخت به نسبت استقلال هزینه بیشتری را برای حضور در لیگ پانزدهم انجام داده اند. مدیران این باشگاه لیگ برتری برای فهرست 25 نفره خود 16 میلیارد و 43 میلیون تومان هزینه کرده اند.

 البته نام بازیکنان زیر 23 سال و جوانان باشگاه پرسپولیس در فهرست ارسالی به سازمان لیگ دیده نمی شود که با احتساب قرارداد این بازیکنان رقم پرداختی به بازیکنان از مرز 16 میلیارد و 200 میلیون تومان عبور خواهد کرد اما آنها با توجه به این مساله نسبت به استقلالی ها هزینه کمتری برای خرید بازیکن صرف کرده اند.

اما سرخپوشان پایتخت برای استخدام کادر فنی هزینه بیشتری نسبت به استقلالی ها انجام داده اند . آنها 3 میلیارد و 92 میلیون تومان برای نیمکت خود هزینه کرده اند که بیشترین مبلغ کادر فنی به برانکو با یک میلیارد و 820 میلیون تومان اختصاص دارد. قرارداد کریم باقری با پرسپولیس در فصل پانزدهم 600 میلیون تومان است .

نکته مهم دیگر این که در فهرست مذکور مبلغ سه نفر از جمله سرپرست باشگاه قید نشده که قطعا با اضافه شدن این مبالغ هزینه کرد پرسپولیس برای کادر فنی و سرپرستی از مرز 4 میلیارد عبور خواهد کرد.

رقم پرداختی به مصطفی قنبرپور در کمال تعجب 400 میلیون تومان است. بیشترین پرداختی به بازیکنان هم به مایکل اومانا با دریافت یک میلیارد و 150 میلیون تومان تعلق دارد. محسن بنگر و رامین رضائیان هم با رقم 950 میلیون تومان در ردیف دوم بازیکنان گرانقیمت پرسپولیس قرار دارند.اما ارزان ترین بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس محمد رحمتی و مرتضی قدیمی پور با 35 میلیون تومان هستند.

 

 

سپاهان در حوالی 20 میلیارد

مدافع عنوان قهرمانی برای حضوری قدرتمندانه در مسابقات لیگ پانزدهم حدود 16 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه کرده است. این باشگاه اصفهانی برای خرید فهرست24 نفره خود 14 میلیارد و 127 میلیون تومان هزینه کرده است. البته رقم یک بازیکن در این فهرست 24 نفره قید نشده است که با احتساب این مبلغ ممکن است تغییر جزیی در هزینه کرد سپاهانی ها برای خرید بازیکن در رقم نهایی به وجود بیاید.

در این فهرست بیشترین پرداختی به احسان حاج صفی با رقم یک میلیارد و 350 میلیون تومان تعلق دارد. هادی عقیلی با دریافت یک میلیارد و 200 میلیون تومان و محمدرضا خلعتبری با قرارداد یک میلیارد و 200 میلیون تومانی بعد از حاج صفی بیشترین دریافتی را از باشگاه سپاهان خواهند داشت.

کادر فنی این تیم گران تر از کادر استقلال اما ارزان تر از کادر فنی تیم فوتبال پرسپولیس است. سپاهان برای استخدام این نفرات 2 میلیارد و 362 میلیون تومان هزینه کرده است که بیشترین قرارداد متعلق به حسین فرکی سرمربی فصل گذشته سپاهان است. فرکی با یک میلیارد و 200 میلیون تومان بیشترین دریافتی را در میان اعضای کادر فنی خواهد داشت. اما ارزان ترین بازیکن سپاهان رضا میرزایی با قرارداد 20 میلیون تومانی است.

نکته مهم دیگر درباره سپاهانی ها اینجاست که در فهرست کادر فنی و سرپرستی باشگاه نام رضا فتاحی و باقریان به عنوان مدیران قید شده اما هیچ اشاره ای به مبلغ دریافتی این دو نفر نشده است.

 

پدیده  ارزان قیمت

باشگاه پدیده خراسان که ایام سخت و طاقت فرسایی را در لیگ چهاردهم تجربه کرده بود، برای فصل جدید خود رقم متعادلی را جهت خرید بازیکن هزینه کرد تا با 6 میلیارد و 685 میلیون تومان فهرست 25 نفره بازیکنان خود را به سازمان لیگ ارائه کند. مدیران این باشگاه خصوصی با خرید بازیکنان جوان و کم ادعا ترجیح دادند هزینه زیادی را به این مجموعه وارد نکنند به همین دلیل در میان نفرات حاضر در این فهرست بازیکن گرانقیمت دیده نمی شود.در فهرست باشگاه پدیده میلاد غریبی با قرارداد 575 میلیونی گران قیمت ترین بازیکن است. بعد از غریبی ، میثم نقی زاده و محسن یوسفی با قرارداد 500 میلیون تومان در ردیف گران قیمت ترین بازیکنان قرار دارند. رضا ناصحی نیز با دریافت 400 میلیون تومان از دیگر بازیکنان گران قیمت این باشگاه به شمار می رود.

این باشگاه برای استخدام کادر فنی خود نیز هزینه زیادی انجام نداده است. مسوولان این باشگاه 956 میلیون تومان بابت استخدام کادر فنی و سرپرستی باشگاه هزینه کرده است.

پدیده بالاترین قرارداد را به رضا مهاجری پرداخت خواهد کرد، سرمربی پدیده با قرارداد 350 میلیون تومانی بالاترین قرارداد را در این مجموعه دارد. پس از او مجتبی سرآسیابی با 150 میلیون تومان و علی نظرزاده با 100 میلیون بالاترین قراردادها را دارند. ارزان ترین بازیکن تیم فوتبال پدیده هم حسن زارعی است که این بازیکن با قرارداد 20 میلیون تومانی به عضویت این باشگاه در آمده است. نکته مهم در فهرست قراردادهای باشگاه پدیده جای خالی رقم قرارداد مدیرعامل این باشگاه است، هنوز معلوم نیست قرارداد جواد وطن خواه بابت همکاری با پدیده خراسان چقدر است؟

 

استقلال و قراردادی یک میلیونی!

آبی پوشان پایتخت نزدیک به 20 میلیارد در لیگ پانزدهم هزینه کرده اند، آنها برای فصل پانزدهم نام 29 بازیکن را به سازمان لیگ ارائه کردند که بایت این فهرست 16 میلیارد و 669 میلیون تومان هزینه کرده اند، البته در این فهرست رقم قرارداد سه بازیکن قید نشده است که در صورت اعلام این ارقام ممکن است رقم هزینه استقلال برای خرید بازیکن به 17 میلیارد تومان نزدیک شود. مدیریت باشگاه استقلال برای کادر فنی خود نیز رقمی حدود 2 میلیارد و صد میلیون تومان هزینه کرد که در این میان رقم قرارداد بهرام افشارزاده، علی نظری جویباری و بهرام امیری قید نشده است که با احتساب قرارداد این نفرات، استقلالی ها احتمالا مبلغی نزدیک به دو میلیارد و پانصد میلیون تومان در این بخش هزینه کردند.

استقلالی ها بیشترین مبلغ قرارداد بازیکنان را به چهار بازیکن پرداخت کرده اند، جاسم کرار، سید مهدی رحمتی، خسرو حیدری و امید ابراهیمی هر کدام با دریافت یک میلیارد و 200 میلیون تومان بالاترین دریافتی را نسبت به سایر بازیکنان از باشگاه داشته اند. در کادر فنی نیز پرویز مظلومی با دریافت 750 میلیون تومان بیشترین دریافتی را داشته است. مجید صالح با 350 میلیون تومان و منصور پورحیدری با 200 میلیون تومان در ردیف دوم و سوم دریافتی ها قرار دارند.

 اما نکته جالب توجه در فهرست قراردادهای بازیکنان و کادر فنی تیم فوتبال استقلال رقم قرارداد سید مجید حسینی است، این بازیکن متولد 1375 با دریافت یک میلیون تومان ارزان ترین بازیکن فهرست 29 نفره استقلال لقب گرفته است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا مختارزاده IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    من یک بازیکن 15 ساله هستم می خواهم با استقلال تهران قرداد ببندم جوابتان را منتظرم