در حالی کمپین نخریدن خودرو نو ابعاد وسیعی پیدا کرده که خودروسازان و وزارت صنعت، معدن و تجارت مشغول برنامه‌ریزی برای شکست تحریم خرید از سوی مشتریان هستند.

واکنش دولت و خودروسازان به "کمپین عدم خرید خودرو صفر"

دنیای اقتصاد نوشت:در همین راستا معرفی برخی محصولات آینده خودروسازان با اعلام قیمت و زمان عرضه و همچنین فروش ویژه و اقساطی برای شفافیت و تحریک بازار از سوی تولید‌کنندگان اجرایی شده است. ازسوی دیگر دو معاون وزیر صنعت نیز طی هفته اخیر از برنامه‌ریزی این وزارتخانه برای خروج بازار از رکود خبر داده بودند.
 

این موضوع در شرایطی صورت گرفته که تداوم رکود در بازار خودرو، موجب کاهش عرضه محصولات خودروسازان نیز شده و از سوی دیگر واکنش عجیب مدیران صنعتی را نیز به‌دنبال داشته است، به‌طوری‌که آنها بی‌توجه به خواست مشتریان از افزایش قیمت محصولات خود در هفته‌های آتی خبر می‌دهند. برهمین اساس، احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان سه‌شنبه گذشته ضمن تاکید بر افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان از برگزاری جلسات مختلف خودروسازان با شورای رقابت و نهایی شدن قیمت خودروهاخبر داده و اینکه قیمت‌ جدید خودروها با افزایش 10 تا 12 درصدی ظرف دو هفته آینده اعلام می‌شود. در عین حال، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز درهفته جاری با دفاع تمام قد از خودروسازان، این روزها را بهترین زمان برای قیمت‌گذاری خودرو در حاشیه بازار دانسته و تاکید کرده است که اگر خودروسازان قيمت خودرو را افزايش ندهند در اصل يعنى قيمت را كاهش داده‌اند. موضع وزیر در دفاع از خودروسازان در شرایطی است که نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت معتقدند که اظهارنظرهای صورت گرفته از سوی خودروسازان و مسوولان نه تنها موجب خروج بازار از رکود نشده است بلکه باعث شده تا مشتریان روی دنده لج بیفتند و هر گونه خریدی را به آینده موکول کنند. تداوم رکود بازار خودرو بنا به گفته کارشناسان دلایل مشخصی دارد که یکی از مهم‌ترین علت‌های آن عملکرد نامناسب شرکت‌های خودروساز داخلی در سال‌های گذشته بوده است و اینکه آنها توجهی به خواسته‌ها و نیازهای مشتریان نداشتند. در همین راستا، کمپین موسوم به «نخریدن خودروی صفر» که در هفته‌های گذشته تشکیل شد نیز باعث موضع‌گیری وزیر صنعت و برخی مسوولان دیگر در خصوص تاثیرات این کمپین در آینده خودروسازان شده است.

در حالی که مدیرعامل ایران خودرو فعالیت این کمپین را بدون تاثیر در کاهش قیمت و تولید خودرو در کشور دانسته، اما خبرهای منتشر شده در هفته جاری نشان‌دهنده آن است که رکود بازار در روند تقاضا تاثیرگذار بوده است؛ به‌طوری‌که یکی از شرکت‌های خودروساز تیراژ تولید خود را از 2400 دستگاه به 2هزار دستگاه کاهش داده است. رکود بازار خودرو هر چند از اواسط سال گذشته شکل گرفت، اما طی یکی دو ماه اخیر و پس از توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای 1+5 شدت گرفته است و برهمین اساس مشتریان انتظار کاهش قیمت خودرو را دارند. انتظاری که در ماه‌های اخیر موجب کاهش بین یک تا 4 میلیون تومانی برخی از خودروها شده و اینکه در برخی موارد، قیمت بازار با کارخانه برابری می‌کند. به‌دنبال این موضوع در هفته جاری نیز قیمت برخی از خودروهای داخلی با کاهش مواجه بوده، اما این کاهش به اندازه هفته‌های گذشته نبوده است. با نگاهی به بازار خودروی کشور در هفته جاری متوجه خواهیم شد که کاهش قیمت در برخی خودروهای داخلی همچنان ادامه دار است؛ به‌طوری‌که برخی خودروها در هفته جاری کاهشی بین 100 هزار تا یک میلیون تومان را تجربه کرده‌اند.

براساس گفته فعالان بازار پژو 206 تیپ 5 کاهش قیمت 100 هزار تومانی را تجربه کرد و در حال حاضر با قیمتی برابر با 36 میلیون و 200 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین پژو 206 صندوقدار در مدل V8 با کاهشی 100 هزار تومانی روبه‌رو شده و هم‌اکنون 36 میلیون و 700 هزار تومان قیمت دارد، اما از بازار پژو 405 نیز خبر می‌رسد که این محصول پرتیراژ ایران خودرو نیز با کاهش 200 هزار تومانی در هفته‌جاری مواجه بوده و در حال حاضر 28 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین پژو پارس نیز که افت قیمتی 100 هزار تومانی را تجربه کرده، در حال حاضر 35 میلیون و 300 هزار تومان است. به گفته فعالان بازار، رانا نیز با افت 500 هزار تومانی در حال حاضر 31 میلیون و 700 هزار تومان قیمت دارد. دنا نیز 42 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

سری هم به بازار تیبا و پراید بزنیم، خودروهایی که در بین آنها تنها مدل 111 با افت قیمت روبه‌رو شده و باقی‌شان ثبات را در هفته جاری تجربه کرده‌اند. در حال حاضر پراید 111 قیمتی برابر با 20 میلیون و 100 هزار تومان دارد که این موضوع از کاهش 100 هزارتومانی قیمت خودروی موردنظر در هفته‌جاری حکایت می‌کند. تیبا نیز هم‌اکنون 24 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از ثبات قیمتی آن خبر می‌دهد. پراید مدل 131 نیز با ثبات قیمت در هفته جاری هم‌اکنون 20 میلیون تومان به فروش می‌رسد. برای خرید مدل 132 پراید هم در حال حاضر باید 20 میلیون و 500 هزار تومان هزینه کرد که این موضوع از ثبات قیمت خودروی موردنظر حکایت می‌کند.

ادامه کاهش تندر

فعالان بازار اما از تداوم افت قیمت تندر-90 صحبت به میان می‌آورند. به گفته آنها، مدل E2 این خودرو با کاهشی 300 هزار تومانی در حال حاضر 39 میلیون و 400 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین پارس تندر با افت 300 هزار تومانی هم‌اکنون در بازار به قیمت 39 میلیون و 700 هزار تومان به فروش می‌رسد. تندر اتومات نیز هم‌اکنون 47 میلیون تومان قیمت دارد که این موضوع از ثبات قیمتی این خودرو در بازار حکایت دارد.

افت وارداتی‌ها

آن‌طور که فعالان بازار می‌گویند، بازار خودروهای وارداتی در هفته جاری کاهش قیمت بین 500 هزار تا 2 میلیون تومان را تجربه کرده است. این افت قیمت در شرایطی است که واردات خودرو به کشور کاهش بیش از 50 درصدی در سال‌جاری داشته است. به گفته برخی از نمایشگاه‌داران پایتخت، کاهش قیمت خودروهای وارداتی به‌دلیل کاهش تقاضایی است که در بازار خودرو کشور وجود دارد. با این حال در هفته جاری انتشار خبر ورود خودروهای 2016 به بازار ایران، واردکنندگان خودرو را بر آن داشته تا حاشیه سود زیاد خود را کاهش دهند. اما قیمت خودروهای خارجی در بازار نیز با افت‌و‌خیز روبه‌رو بوده است؛ به‌طوری‌که هم‌اکنون هیوندایی سوناتا کاهش 2 میلیون تومانی را تجربه کرده است و قیمتی برابر با 161 میلیون تومان دارد. توسان نیز با کاهش یک میلیون تومانی هم‌اکنون 147 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. مدل النترا نیز نیم میلیون تومان افت قیمت داشته، در حال حاضر 112 میلیون و500 هزار تومان به فروش می‌رسد. از بازار خودروهای کیا نیز خبر می‌رسد مدل اسپورتیج قیمتی برابر با 150 میلیون تومان دارد که این موضوع از کاهش یک میلیون تومانی این خودرو حکایت دارد. همچنین سراتو نیز با کاهش نیم میلیون تومانی در حال حاضر با قیمتی معادل 114 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. بین دیگر محصولات تویوتا، یاریس هاچ‌بک بدون تغییر قیمت هم‌اکنون 105 میلیون تومان به فروش می‌رسد و مدل RAW4 نیز 208 میلیون تومان قیمت دارد. همچنین برای خرید لکسوس مدل RX نیز به‌عنوان یکی از گران قیمت‌های بازار، در حال حاضر باید 590 میلیون تومان هزینه کرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 73
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    190 2
    دم ملت ایران گرم به فکر جان خود هستند
  • ناشناس IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    184 2
    كمپين عدم خريد خودرو بايد تا اقدام جدي در تأمين نظر خريداران از طرف خودروسازان صورت نگرفته ادامه يابد
  • مجید IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    176 2
    در کجای دنیا سراغ دارید که تولید کننده کالای بی کیفیت عرضه بکند و مصرف کنندگان به خاطر آن کالاهای بی کیفیت از تولید کننده تشکر کنند. اقایان الان سال 2015 است .بیدارشوید ....
  • جواد IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    175 2
    پرشیا خشک شو بنگاه معامله کردن 31تومان مردم بازم صبر داشته باشن نخرن
  • نیما IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    160 3
    فرار روبه جلو مدیران صنعت خودروسازی با افزایش قیمت اما جواب ما ملت نخریدن است نه داخلی نه خارجی قیمتها باید سال 89 مثبت تورم یعنی پراید پانزده ملیون تیبا 17 ملیون 405پژه 20ملیون 206به مقدار 22ملیون مگان 2000پنجاه ملیون پژه پارس 23ملیون خدا اجرتان بدهد اگر به فکر ملت هستید بگو یا علی بسمه الله حالا مابقیه رو لازم دونستید قیمتهاشو براتون میگویم
  • ,mnv IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    163 2
    هموطنان عزیز کسی که داره همه چیزش رو (ورشکستگی)از دست میده زیاد این پا و اون پا میزنه شعار (زر) اضافی میزنه
  • 110 IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    182 2
    آقای عزیز نخریدن خودرو خیانت نیست . خریدن خودرو نا امن و بی کیفیت خیانت به یک ملت است . چرا خودتان را اصلاح نمیکنید همش هرچی بنجل چینی و قطعات مانده و خراب آنها باید نصیب ملت شود . یادتان باشد که روزی بود که کره ای ها آرزوی داشتن پیکان را داشتن حالا بر عکس شده بروید خودتان فکر کنید. ما کجایم و دیگران کجا و ایرانی واقعی هیچوقت خیانت نخواهد کرد
  • يه ايروني مثه خودت IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    3 0
    آخ چه حالي ميده وقتي وردم دستشون ميدن به همديگه اونم بي هيچ شك و ترديدي " قدس آنلاين " از شما هم به دليل پوشش و توجه ويژه سپاسگذاريم
  • احمد IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    2 0
    اقايون مسولان چرا بجاي رسيدگى به خواست بحق مردم ،از در عناد در امده اند جاى سوال و تعجب دارد ونشان دهنده بى تفاوتى وهيچ انگاشتن قدرت ملت است و ميدانيم كه اين راهى كه انتخاب كرده اند نتيجه اى بجز شكست وحقارت ندارد زيرا ملت فهيم ما بارها ثابت كرده اند از خوسته هاى بحق خود كوتاه نمى ايند و با ادامه اين روند خودرو سازان داخلى و وزير محترم صنعت گور خود را مى كنند و مسبب اصلى ورشكستگى خودرو سازان داخلى خواهند بود.
  • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    2 0
    ما منتظر حماسه دیگری از ملت بزرگ ایران هستیم یا علی مدد
  • sorush IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    3 0
    هموطن ، به کمپین « تحریم خرید خودرو » تا اعمال نظر خریدار و نیز کاهش قیمت ، خوش آمدید . من هم به کمپین پیوستم .
  • مهدی IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    3 0
    ملت ایران مردمی فهیم انقلابی و دوست داشتنی هستند ولی برخی از مسئولین قدر این ملت رو نمیدونن و پشت تریبون مردم را با الفاظ زشت خیانکار خطاب میکنن.احسنت به همه مردم ایران زمین. احسنت به غیرت همتون
  • پرشیا IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    3 0
    با سلام.به نظر من یک مورد دیگر هم به اهداف کمپین اضافه شود و آن هم برکناری یا استعفای وزیر صنعت .بخاطر توهین به مردم
  • ایرانی با غیرت IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    3 0
    ما همه باهمیم و این باهم بودن چه زیباست.... نمیخریم بنجل فروشها
  • سعید IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    4 0
    خودروسازا بهتره که با ملت راه بیان و گرنه محکوم به ورشکستگی خواهند شد. تا به کی کم فروشی و گران فروشی؟
  • کاوه IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    3 0
    آقا به کارتون ادامه بدین چیزی نمونده زانوی ایران خودرو و سایپا به زمین بخوره.اینا الکی میگن تاثیر نگذاشته. دوست من ایران خودرو کار میکنه میگه چند روزه که خط تولید خوابیده.
  • سرباز گمنام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    4 0
    مردم همه جا منتشر کنید به همه بفهمونید اینا چه خیانتا که نکردند تو‌را به خدا نخرید نخرید نخرید
  • ملت ایران IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    2 0
    فقط خودرو صفر نخرید شعار ما باشد همه جا در انتهای تمام مکالمات، پیام ها و خلاصه همه جا، فقط خودرو صفر نخرید مطمئنا جواب خواهد داد، فقط مدتی صبر، اینها نمی توانند در مقابل خواسته مردم مقاومت کنند باید شاخ غول را شکست و به همت مردم می شکند خودرو صفر نخرید
  • .محمد IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    4 0
    این بحثها اثری روی اراده ی مردم ندارد.پژو405 دوگانه در بازار هم اکنون 26 و500 معامله می شود .مردم شریف ایران زیر بار زور نروید که همین پژو405 دوگانه به قیمت سابق14و800میلیون برگرده .ثابت قدم باشید که با اخباری دروغین که خودروسازان به راه می اندازند در واقع می خواهند حرف خود را به کرسی بنشانند.فعلا خودرو نخرید
  • ایرانی IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    3 0
    سلام من نه تجارم نه سیاست مدار یه فرغون (پراید)دارم خواهش دارم از هموطنان عزیزم بخاطر مجاب کردن شرکتهای خودروساز به عمل کردن خواستهای بحق ملت شریف ایران وپایبند بودن به تعهدات خود مثل (کیفیت،گارانتی، و قیمتهای منصفانه) تاحداقل پایان سال خودرو صفر نخرید.خدانگهدار
  • نماینده ملت ایران IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    2 0
    به لطف خدای قهار تحریم خودرو تا بازگشت قیمت خودروها به قیمتهای سال ۹۱ یعنی همان زمان که که آهن پاره ای به نام پراید ۷ میلیون تومان بود ادامه پیدا خواهد کرد
  • محمد IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    3 0
    زنده باد به کسانی که میتوانند بخرند ولی نمی خرند تا بلاخره این حباب قیمتی کاذب خالی شود هر وقت قیمت پراید به 4 میلیون تومان رسید بدانید وقت خریدن است
  • احمد IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    2 0
    ملت مواظب ترفندهای جدید خودروسازان باشید میخواهند با فروش لیزینگی یا اقساطی با قیمت بالا خودرو قالب کنند من قبلا اقساطی گرفتم دو برابر قیمت دادم هنوز سند نگرفتم
  • دانشجویان امام زمان (عج) IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    2 0
    وزیری که خریداران را به خاطر خواست قانونی‌شان برای ارزان شدن محصولی خائن می‌داند، جایش در دولت نیست، بلکه باید توسط دولت در معرض بازخواست قرار بگیرد.ولی متاسفانه از بس که پول حروم خورده ملت ومردماست حالیش نیست. که(ستون وپایه ایران عزیز هستند وبا خون خودشان ایران را آبیاری کردندآیااین عزیزان ارزششان همینه. واقعا امام مهربان ما را ناراض کردید.
  • ایران IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    2 0
    مردم فهیم ایران فقط به این فکر کنید که در جهان چرا فقط ما ایرانیها نباید حق استفاده از خوردروهای به روز را با قیمت منطقی داشته باشیم؟!!! مرگ بر مافیای صنعت تا منطقی شدن قیمتها نه خودرو داخلی نه چینی نه کره ای و نه هیچکدام را نمی خریم درود بر شما هم وطن فهمیده...حق گرفتنی است...یا علی
  • م IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    2 1
    به قول آقای وزیر صنعت ما به علت نخریدن خودرو خیانتکاریم!!!!
  • عزيز IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    2 0
    باور كنيد اين نخريدن ها كمك به صنعت واقتصاد كشور ومهم تر كمك به نسل آينده هست !چون فشار باعث پيشرفت اين صنعت وهر صنعت ديگري كه از طرف مردم تحريم شده باشد خواهد بودخواهشاادامه مي دهيم
  • مردم IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    2 0
    نخریدن خودرو بی کیفیت خیانت نیست تولید خودرو بیکیفیت و سر کیسه کردن ملت عین خیانت به مردم و اسلام و ایران است.
  • احسان IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    1 0
    ما که خائن هستیم هیچ ولی ماشین نعمت زاده وطن پرست و خانوادش چی هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟پراید که به اب خوردن جون میگیره ؟؟؟؟ خیانت یعنی دست داشتن مستقیم غیرمستقیم تو قتل مردم
  • بینام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    1 0
    من خریدار ترجیح میدهم اتومبیل مدل سالهای قبل را بخرم ویا منتظر ارتقائ کیفیت خود روسازان بمانم
  • رضا IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    2 0
    حمایت از سازندگان خودروهای بی کیفیت تا کی؟
  • خادم IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    1 0
    باسلام و احترام ضمن تقدیر و تشکر از کسانی که حق مردم مظلوم را از ظالمین خونخوار مطالبه میکنند چرا جنس های ایرانی بی کیفیت ترین جنس ها باشه بنده درب رادیاتور را خرییدم که حتی یکماه هم کار نکرد و خراب از کار در آمد و یا لنت ایرانی بدترین لنت ترمز باشه؟؟؟ چرا لاستیک های ایرانی بجای اینکه ضخیم تر بشه ! روز به روز نازکتر و بی کیفیت تر می شود؟؟؟
  • ناصر IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    2 0
    من فکر میکنم مدیران شرکت های خودرو سازی یا سواد ندارد و یا علاقه ایی به مطالعه و تحقیق چون من که روزی یک ساعت به سایت ها سر میزنم میدونم که به غیر از کمپین نخریدن خودرو صفر این خود مردم هستند که دیگه جونشون به لبشون رسیده و به دنبال حق خودشون هستند . من خودم یه ماشین (پراید) مدل 88 دارم ولی وقتی ماشین خودم رو با یه پراید کره ایی و از اون سمت با یه ماشین صفر مقایسه میکنم کاملا متوجه کلاهی که داره سر ملت میره میشم. قیمت رو به بالا کیفیت رو به پایین. امیدوارم این اتحاد و این عدالت خواهی مردم در تمام حوزه ها شکل بگیره تا ایرانی بهتر داشته باشید. لطفا نخرید
  • سجاد IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    1 0
    درود بر شرفتون نخرید خودرو. چرا تو سوریه و عراق پرایدنصف قیمته ایران هم نیست.عراقی که 8 سال شهید کردن و تجاوز کردن.نخرید ملت اینها به وطن و ملت دارن خیانت میکنن.نخرید دمتون گرم
  • مهدی IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    1 0
    با سلام خواستم بگم خواستن توانستن دوستان تا همین الانشم قیمت حدود 5 میلیون تومن کاهش داشته امید دارم مردم مقاومت کنن انشا الله نتیجه بخش خواهد بود ممنون
  • وطن IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    33 0
    در صحبت هاي آقاي وزير نعمت زاده اصلاً حال و هواي تكنولوزي نوين ، شكستن انحصار طلبي ، انگيزه ، شور و شوق جواني و طرح هاي جديد وجود نداشت همچون مديران بي حال ادارات يك سري مسائل را تشريح مي كرد بهتر است رئيس جمهوري اينگونه افراد را در پست وزارت قرار ندهند باعث نااميدي و پس گرد اقتصاد مي شوند
  • مصطفی IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    37 0
    اگه همه مردم ایران متحد باشن به همه چی که نداشتیم میرسیم هر کی خودرو ایرانی بخره به بقیه مردم ظلم کرده
  • رضا IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    47 0
    این سایت ها هم همگی دست نشانده خودشون هستن، به خدا خجالت داره خودرویی که 7 میلیون بود رو کردن 20 میلیون اونوقت وقتی 100 هزار تومان کاهش پیدا می کنه تو بوق و کرنا میکنن که خودرو ارزون شد، خدالعنت کنه همتون رو
  • رضا IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    42 0
    منم موافقم نیازی هم به همه پرسی نیست ما ملت از خودرو بی کیفیت و با قیمت سرسام اور، ناراضی هستیم کسی هم به فکر نیست.
  • محمد جعفر IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    33 0
    باسلام به تمام ملت فهیم ایران بنده قبل از کمپین سال ۹۳ اس دی پژو مثل سگ اره درست واقعاً اشغاله تنها رسیدن به حقمان نخریدن
  • 99 IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    4 33
    نباید سطحی فکر کرد تبلیغ علیه تولید داخل یعنی همان چیزی که آقای نعمت زاده میگویند
  • وجدان IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    50 0
    وزیر صنعت باید ادب شود.
  • موسی IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    3 0
    ایول به مردم رنج کشیده عزیزمان ایران وجدانا یه همت جانانه به خرج بدیم و بانخریدن خودرو چندصباحی تحمل کنیم تا این کشورمونو ابلد کنیم ماالان داریم خودمون به خودمون ظلم میکنیم لااقل بانخریدن خودرو ممکنه ظالمان به خودشون بیان و یه فکر درست حسابی بکنن
  • امیرکبیر IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    1 0
    فرار رو بجلوهستش!!هموطنان ایستادگی کنیم
  • اصغر IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    2 0
    کاهش قیمت ۱ الی ۲ میلیونی بدرد ما(ملت)نمی خورد اون چیزی که ما رو ارضا میکنه تنزل قیمت این فرغونا بجای قبلیشونه.یعنی نهایتا ۷ الی ۱۵ میلیون تومان. ضمنا ملت فهیم خودشون دیگه میدونن چطوری با گران فروشی مبارزه کنن.بجزء این کمپین ملت میتونن کمپینای دیگری هم راه بندازن و با دیگر موارد مثل پرداخت نکردن قبوض انرژی که بسیار بیرحمانه طی این چند سال افزایش دادن با اونا هم مبارزه کنند.
  • یوسف IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    4 0
    وزیر صنعت باید به غلط کردن بیفتد و خودرو سازان باید حق و حقوق مردم را بدهند خودرو باید 50 درصد ارزان شود
  • یوسف IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    3 0
    خودرو باید 50 درصد ارزان شود
  • خودمم IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    5 0
    میگن اگه نخرید 170 هزار نفر بیکار میشن.ده آخه بابا اگه بیکار بشن بهتره تا اینکه سالیانه 170 هزار نفر بخاطره این خودرو ها جونشونو از دست بدن.یه موتور گرفتن هی پالونشو عوض میکنن میگن دیگه خوب شد باز میبینی آشغالتر از قبلیشه.نخرید نخرید تا درست بشه اگر هم نشد به درک که نیست و نابود میشن.جون آدما مهمتره
  • زاودات داد بی داد IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    5 0
    وقتی سالانه بیش از 10هزار نفر در تصادفات باخودروهای بی کیفیت از دجان عزیزشان را از دست میدهنداگه این دوکارخانهداخلی تعطیت بش.چند نفر بیکار میشوند جان ادما مهمتر یا دور شکم اقازادها
  • فرهاد اورموی IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    4 0
    بیداری شعور اجتماعی یعنی همین ! آفرین به هموطنان خوبم که در نهایت بهترین راهکار مدنی انتخاب کردند برای احقاق حقوق خودشان و به زانو در آوردن سوء استفاده کنندگان ضداجتماعی و ضد ملی ! در ضمن امثال بعضی آقایان اگر با مردم باشند وزیرند در غیر اینصورت کاه هم نیستند . در ضمن دولت و دولت مردان اگر مردمی هستند و ایران عزیزمان را دوست دارند باید به خاطر این بیداری ملی جشن بگیرند ! چون مردمی که جان و مال شان مورد سوء استفاده چند عدد دنیا پرست وطنی قرار میگیرد و صدایش درنمی آید قطعا زنده و پویا نیست و این بزرگترین مصیبتی است که گریبان گیر یک کشور می شود ! درود بر تحریم کنندگان خودروهای ناامن !
  • م IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    4 0
    نخرید
  • نیما IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    6 0
    این خودرو سازان مردم را چی فرض کرده بودند که کارشان بجایی رسیده بود خودرو دست دوم به مردم میدادند.علنا نعمت زاده به مردم توهین میکند .وزیر صنعت و معاونش معلومه که نمیخواهند قیمت ها رو کاهش دهند چو سهامدار هستند
  • رنجبر IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    1 0
    کنترل کیفیت اصلی ترین بخش یک شرکت ویا واحد تولیدیست که حافظ منافع مشتریان است واز طرفی با ایجاد رضایت مندی در مشتریان موجبات جلب خریداران را فراهم می اورد وازاین رو حافظ منافع تولید هم هست .البته کنترل کیفیت از لایحه های متعددی تشکیل میشود که اگر در صنعتی مانند خودرو سازی یکی از این لایحه ها عمدا ویا سهوا به مسئولیت خوددرست عمل نکند این عیب در کل سیستم خود نمایی کرده وکل محصول را ناقص منماید .در شعار کنترل کیفی این جمله که مشتری ولینعمت ماست .همیشه حق با مشتریست .مشتری برگردد ولی محصول برنگردد .اصل است حال اگر با هر استدلالی بخواهند از حق مشتری که همان انتخاب ودریافت بهترین محصول با نرخ روز است را صلب نمایند .این مشتریست که دیگر سراغ ان تولید کننده نمیاید .هیچ قدرتی توان اعمال زور برای خریدن چیزی که دلچسب مشتری نیست را ندارد .کیفیت بالا .مشوق . فروش اقساطی دراز مدت .تنوع = تسخیر بازار
  • پیمان IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    2 1
    الکی نگو برادر.چرت و پرت نگو.کجا قیمت کارخانه با بازار برابری میکنه؟قیمت بازار زیر قیمت کارخانس .از چیزی که خبر نداری تف نده
  • محسن IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    7 0
    ادامه بدید مردم . پیروزی نزدیک است . واقعا اگه نخرید هیچ کاری از دستشون بر نمیاد . تسلیم محض میشن . الانم فقط دست و پا میزنن . جالبه پرروها ملت رو تهدید میکنن بخرید
  • پیاده IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    8 0
    مردم عزیز خودرو ساز مثل روز روشن معلومه به التماس افتاده حتی وزیر صنعت که جز سهامداران است که مردم را خاین می دونه نخرید به خدا سزای گرانفروشی وجنس بنجل نخریدنه سالانه چقدر از عزیزانتان به خاطر بی کیفیتی همین ارابه های مرگ ازبین میرن اگر راضی هستید عزیزانتان جلو چشمتان پرپر بشن خودرو بخرید
  • م IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    13 0
    سلام سال هاست که خودروی بی کیفیت و انحصاری رو به خورد مردم می دن و تازه طلبکار هم هستند آقای وزیر اگه یه کم بهتر فکر کنی می بینی اونهایی که خودروی بی کیفیت به ملتشون می فروشند وباعث عزای خونواده ها می شن ضد انقلابند و این رویه اصلاح نمی شه مگر با همراهی مردمی که به حقوق خودشون واقف شدندو اینکه حق این ملت هست که خودروی با کیفیت سوار بشه
  • سردار IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    14 0
    من هم باتمام وجود از شماحمایت میکنمو وارد کمپین میشم دم همتونگرم باید به این سلاخا بفهمونیم که ما دیگه لگن ایرونی نمی خوایم زنده باد کمپین
  • رها IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    15 0
    سلام مرسی از مردمم بدونید که هرچی خواسته باشید با اتحاد میتونید بهش برسید بالاخره روزی میرسه که اتحاد مردم مسئولین خیانتکارو به زانو در میاره
  • سامان IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    5 0
    این روش بهترین روش برای کنترل بازار در بقیه اقلام است زیرا در بازار مشتری حامی ندارد چه از لحاظ قیمت چه از لحاظ کیفیت
  • حسين IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    10 0
    خودرو ايراني بايد 50% ارزون بشه.اگه نمي تونن بساطشونو جمع كنن.وارداتو ازاد كنن.
  • مشتری انصراف داده IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    3 0
    هموطن دمت گرم . خوب به پیسی افتادن و دازن دست وپا میزنن ادامه بدید دارن چرت و پرت تحویل ملت میدن تا وزیر از ملت عذر خواهی نکرده و قیمت این لگنها به قیمت سال 91 برنگشته به کمپین ادامه میدیم .
  • جج IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    6 0
    مردم شریف ایران دیگر از این لگن ها نخرید اینها به جان شما رحم نمی کنن دلشون به جیبشون می سوزه
  • رضا IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    6 0
    این ها مردم راابله فرض کردن تازه خبردارشدم که خودروسازها طی روزهای آینده نشستی باوزارت صنعت ومعدن گذاشتن که قیمت خودروها راافزایش بدن-خواهشن اطلاع رسانی کنید کسی لگن هاشون نخره
  • م.ه IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    4 0
    ملت شریف ایران با اتحاد می تونیم جلوی زیاده خواهی خودروسازان رو بگیریم .چقدر باید با این ماشین های بی کیفیت کشته بدهیم.کمی صبر سحر نزدیک است
  • ج ح IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    5 0
    مردم شریف ایران همیشه جلوی زیاده خواهی پیروز می شن . شک نکنید
  • محمد رضا IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    1 0
    سلام دوستان.من ساکن کاشان هستم.قیمت ماشین کارکرده خیلی پایین آمده.نمیدونم بخرم یا بازم پایین تر میاد.مثلا دیروز نمایشگاه وحدتی کاشان پراید 92تک ایربگ سفید بی رنگ قیمت زده بود 13400000 یا 405 نقره ای بی رنگ دوگانه فابریک مدل 89 قیمت زده بود 15000000 بنظرتون چیکار کنم؟ صبر کنم یا بخرم؟؟
  • پارسا IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    1 0
    آفرین به این همت بلند...طلوع جدید نزدیکه
  • مسعود IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    هم میهنان بامقاومت منفی ونخریدن خودروصفرتوانایی خودرادربرابرامثال نعمتزاده نشان دهند وخواستاراستعفای اوشوند
  • حسین IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    اینکه ماشین ایرانی را ۳۰ و۴۰ میلیون بخرید همانقدر عاقلانه است که سیب معمولی را کیلیویی ۶۰ و۷۰ هزارتومان بخرید ؟؟؟! اصلا وابدا نمی ارزد و با عقل جور در نمی آید نه قیافه ونه کیفیتش !!!
  • بیچاره IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    هموطنان گول وام 25میلیونی را نخورید حق ما این نیست خودرو باید ارزون و کیفیت ارتقا یابد به کمپین ادامه میدیم
  • 1365 IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    اگه نخرین مجبور میشن باز از مواضعشون عقب نشینی کنن با حقه 7 ساله میخوان مردم رو خرید خودرو ترغیب کنن اگر چند وقت دیگه نخرین قیمت یا کاهش پیدا میکنه یا خودروهای بی کیفیت پیکان که هنوز از رده خارج نشده رو مجبور میشن از رده خارج کنن
  • بابک1344 IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
    0 0
    دارن میگن 5هزار نفر خودرو خریدن مردم گولشونو نخورین دروغه نخیرین بگن تمام قسطی وکیفیت رو ارتقا دهند