قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "تضمین وتوی اوباما" و  "زبان درازی آمریکا" تا "گوام شوخی نیست"

روزنامه "قدس" از قول "علی لاریجانی" در گفت و گو با "سی ان ان" می نویسد: "اسراییل یک «تئوری مساله ساز» در منطقه است"

روزنامه "ایران" گزارشی از مذاکرات گسترده رئیس مجلس با طرف های اروپایی دارد. در تیتر این گزارش می خوانیم: "پارلمان ها به یاری دیپلماسی می آیند"

روزنامه "شهروند" هم از قول "علی لاریجانی در گفت و گو با "سی ان ان" نوشت: "احتمال تغییر نگاه ایران به آمریکا وجود دارد"

***

وتوی اوباما تضمین شد

با اعلام پشتیبانی بارابارامیکولسکی و به دست آمدن سی و چهارمین رای موافق در سنا، وتوی اوباما حفظ و اجرای توافق هسته ای با ایران قطعی شد.

روزنامه "قدس" خبر از "اعلام حمایت سی و چهارمین سناتور از توافق هسته ای" داد و تیتری به این شرح داشت: "اوباما آرای کافی را برای اجرای «برجام» به دست آورد"

روزنامه "جمهوری اسلامی" تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داد و نوشت: "مخالفان توافق در کنگره شکست خوردند، اجرای برجام قطعی شد"

روزنامه "ایران" هم با بیان اینکه "سرانجام تندروهای سنای آمریکا اکثریت لازم برای رد توافق را از دست دادند" در تیتر یک خود نوشت: "سد مخالفت هسته ای کنگره فرو ریخت"

مردم سالاری: "شکست مخالفان توافق هسته ای در آمریکا"

قانون: "کنگره آمریکا توان متوقف کردن برجام را از دست داد"

ستاره صبح: "جنبش سناتورها نتیجه داد"

اعتماد: "رای 34"

اسرار: "اوباما آرای کافی برای اجرای برجام را به دست آورد"

آفتاب یزد: "وتوی اوباما تضمین شد"

***

نسخه جدید سعودی آمریکایی

روزنامه "سیاست روز"  از "نسخه جدید سعودی آمریکایی" می نویسد. در این روزنامه می خوانیم: "در چند هفته اخیر و همزمان با سفر وزیر خارجه کشورمان به کشورهای منطقه با هدف توسعه و همگرایی بیشتر با این کشورها، سیاست تبلیغاتی خصمانه ای در منطقه علیه ایران شکل گرفته که تلاش دارد ضمن به تنش کشیدن روابط جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه، موجی از ایران هراسی را نیز علیه کشورمان به راه بیندازد."

مصداق این رفتار را می توان در اتهام زنی دو روز پیش دولت کویت مشاهده کرد، که این دولت 24نفر راه به اتهام ارتباط با جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان و تدارک انجام حملات علیه کشورهای منطقه خلیج فارس دستگیر کرد.

***

گوام شوخی نیست

روزنامه "هفت صبح" تیتر یک خود را به بازی امروز تیم ملی فوتبال ایران و گوام اختصاص داده است. این روزنامه با بیان اینکه "آن 19تا را فراموش کنید"؛ نوشته است: "بازی دشوار با کشوری که نصف جزیره کیش مساحت دارد"؛ این روزنامه همچنین به طرح این پرسش پرداخته است: "بازی با گوام می تواند فرصتی برای میدان دادن به بازیکنان جوان باشد؟"

تیتر روزنامه های ورزشی در این خصوص به این شرح است:

ابرارورزشی: "در انتظار اولین پیروزی"

ایران ورزشی: "گوام، جزیره ناشناخته!"

خبرورزشی: "90دقیقه حمله، 90 دقیقه گل"

گل: "19 نه، 20 بگیرید"

استقلال: "ار رویای آنها تا خاطرات ما"

پیروزی: "19گل را بیخیال، حالا گوام صدرنشین است و ما یک امتیازی"

شوت: "گوام شوخی نیست"

***

12میلیارد دلار کجاست؟!

مسائلی همچون "برداشت غیرقانونی بانک مرکزی"، "زمین خواری"، "رباخواری بانک ها" و  "خرید و فروش زمین با پول مردم توسط خودروسازان" در تیتر روزنامه های امروز خودنمایی می کرد.

روزنامه "وطن امروز" از "ورود مجلس به برداشت غیرقانونی بانک مرکزی از حساب صندوق توسعه ملی" خبر می دهد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "12میلیارد دلار کجاست؟"

روزنامه "شهروند" هم از آستین بالا زدن مردم برای مقابله با یک معضل اقتصادی-اجتماعی نوشت. در روزنامه "شهروند" می خوانیم: "3هزار گزارش زمین خواری در هفته"

این روزنامه همچنین می نویسد: "با تصرف غیرقانونی زمین، یک روستا ناگهان متولد شد"

روزنامه "جوان" هم از "قحطی وام تولیدی های کوچک با رباخواری بانک ها" نوشت. در این روزنامه و از قول "رئیس کارگروه بازنگری قانون عملیات بانکی بدون ربا" می خوانیم: "بانک مرکزی در جلوگیری از رباخواری بانک ها غفلت 30ساله دارد"

روزنامه "عصرایرانیان" پاسخ عضو کمسیون مجلس شورای اسلامی به نعمت زاده را تیتر یک خود کرده است: "خودروسازان با پول مردم زمین خرید و فروش می کنند"

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.