قدس آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: عظمت این ملت به مردان و زنانی است که اراده هجرت داشتند و در خطوط مقدم نبرد برای از دست‌دادن‌ جان خویش، از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و شهدا در مسیر تحقق عزت و استقلال و آزادی و آبرو و شرف ملت ایران کهکشانی پر از ستاره برای ما ساختند.

 شهدا در مسیر تحقق عزت و استقلال و آزادی و آبرو و شرف ملت ایران  کهکشانی پر از ستاره ساختند

به گزارش قدس آنلاین، مراسم بزرگداشت سالروز شهادت سردار شهید اسلام، شهید محمود کاوه  عصر امروز در محل حسینیه بهشت رضا(ع) مشهد برگزار شد.

در این مراسم سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه امام راحل منشاء اقتدار، آبرو، استقلال و آزادی ملت ایران و احیای مکتب اسلام در عصر جدید بودند، اظهار داشت: خداوند متعال را سپاسگزاریم که در این مکان معنوی و در جوار شهیدان والامقام انقلاب اسلامی و در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم در جمع خانواده بزرگوار شهیدان شرف حضور داریم. بنده حقیقتاً برای خود این حضور را یک عنایت الهی و یک توفیق می‌دانم.

وی افزود: خداوند در قرآن چشمان ما را به روی حقایق باز می‌کند و جنبه ملکوتی حقایق را نشان می‌دهد، خداوند در قرآن شهیدان را زنده می‌داند و این یک حقیقت مسلم است که آنها زنده هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: هر کشوری و ملتی بدون داشتن مردان و زنان بزرگ به شکوه نمی‌رسد، رمز و راز بزرگی ملت ایران در نظام جهانی، ستاره‌های درخشانی‌اند که در دوران انقلاب و دفاع مقدس در جهادی نابرابر و عاشورایی توانستند سیاست‌های بزرگترین امپراتوری تاریخ بشر را دفن کنند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: عظمت این ملت به مردان و زنانی است که اراده هجرت داشتند و در خطوط مقدم نبرد برای از دست‌دادن‌ جان خویش، از یکدیگر سبقت می‌گرفتند، شهدا برای ما کهکشانی پر از ستاره ساختند که مسیر عزت و استقلال و آزادی و آبرو و شرف ما را در جهان امروز نشان می‌داد و همچنان نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بدون داشتن شهیدانی این‌چنین والامقام، نمی‌توانستیم نیروی مقاومت و ثبات‌قدم را برای مقابله با دشمنان اسلام و ایران در پیکره اجتماعی و ملی خود متبلور کنیم، گفت: بدون آن‌ها نمی‌شد برابر این قدرت‌های زورگو و نیروی نظامی قدرتمند ایستاد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: تاریخ نمونه‌های بی‌شماری از کشورهایی دارد که نامی از آن‌ها در جغرافیای جهان نیست و اگر هم حیاتی دارند در ذلت است، اما ایران بزرگ امروز به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای دارای تاثیر جهانی است و در نظام بین‌الملل می‌درخشد و این جز تاثیر خون شهیدان نیست.

وی در ادامه سخنانش ضمن اشاره به شخصیت و ویژگی‌های شهید کاوه افزود: وقتی داستان این فرزندان را مطالعه می‌کنیم، موهبت‌های خدا را می‌شناسیم، ‌شهید کاوه از کم نظیرترین شخصیت‌های جهادی تاریخ اسلام است. وقتی به تاریخ حیات ‌این شهید مراجعه می‌کنیم، شاهد هستیم وی اسطوره سلحشوری و نمونه ‌شجاعت بی‌بدیل است.

سردار سلامی با اشاره به اینکه ارتفاعات کردستان خاطرات زیادی از سردار کاوه دارد، بیان کرد: وی رادمرد بزرگ تاریخ جهان در طول حیات ایران و اسلام است؛ وی حقیقتاً انسانی بود که کردستان را از خطر تجزیه نجات داد، کردستانی که نگین سبز کشور ایران است.

وی با اشاره به اینکه داستان‌های شگفت‌انگیز زیادی از سردار کاوه در جنوب به یاد مانده است، افزود: این‌ها به نظر می‌رسد که دیگر قابل تکرار نباشد، انسان به اسرار درونی این انسان‌های والامقام دست پیدا نمی‌کند. بضاعت ذهنی بنده و واژه‌ها قادر به تصویر کشیدن این شخصیت بزرگ نیست زیرا هر چیزی که الهی شود، بالاتر از نگرش ما می‌شود. یک حقیقت بزرگ در زندگی این انسان بزرگ جاری است که وی تربیت یافته مکتب اهل بیت(ع) است و از دوران کودکی و نوجوانی با مسجد امام حسن(ع) آشنا بود و یک بچه هیئتی بود و با تعالیم اسلام از طریق پدرش آشنا شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران  با اشاره به درس‌آموزی شهید کاوه از مقام معظم رهبری، تاکید کرد: عبارات زیبایی از سوی رهبر عزیزمان برای شهید محمود کاوه بیان شده است، ایشان فرمودند: "محمود وقتی نوجوان بود شاگرد ما بود و امروز استاد ما است." این تعابیر درباره کسی به کار گرفته نشده است.

وی تصریح کرد: از این ستاره‌های درخشان در میان شهدای والامقام خود زیاد داریم و هر روز می‌توان به وجود تعداد زیادی از آنها افتخار کرد، سلحشوری‌های شهید کاوه نه فقط یک شهادت عادی بود بلکه با هنرنمایی در کردستان، آرزوهای دشمنان ما را با فروپاشی مواجه می‌کرد.

سردار سلامی با اشاره به اینکه آن زمان همه اشرار عالم جمع شده بودند تا ایران را تجزیه کنند افزود: آنها می‌خواستند انقلاب امام را با شکست مواجه کنند و دوباره به سرنوشت و زندگی ما بازگردند و برای آنها سخت بود امام با دست خالی، آمریکا از سوق‌الجیشی‌ترین منطقه جهان فراری دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: برای آن‌ها سخت بود، نظامی مستقل شکل بگیرد که امروز به درختی تناور در نظامی جهانی تبدیل شده است و برای همین نظام استکباری آرایش سیاسی و نظامی نیرومندی را تدارک دید و از زمین و آسمان بر این کشور حمله کرد و تمامی ظرفیت‌ها را به خدمت گرفت تا ملت ایران را از اسلام و امام دور کند.

وی خاطرنشان کرد: آن‌ها (شهدای ما) می‌دانستند که نباید ولی امرشان را در میدان جهاد علیه دشمنان تنها بگذارند و لباس رزم به تن کردند؛ بسیاری از شهدای ما از مجلس عروسی به میدان نبرد رفته و شهید شدند و این جز از طریق تربیت اسلامی محقق نمی‌شود.

سردار سلامی تصریح کرد: امروز استقلال بخش مهمی از کشور ما مدیون رشادت شهید کاوه است. شهید کاوه تا شش متری دشمن پیش می‌رفت و چشم در چشم وی می‌جنگد و در نهایت نارنجک دشمن وی را مجروح می‌کند، هرجا عملیاتی قفل می‌شود محمود کاوه کلید آن قفل است و این برای ما و خراسانی‌ها یک افتخار جاودان است.

وی افزود: تواضع، ادب، حیا و رفاقت محمود کاوه زبا‌ن‌زد بود، هیچکس نمی‌توانست از وی از روبه‌رو عکس بگیرد چراکه به‌دنبال شهرت و نام نبود و چنین انسانی وقتی شهید می‌شود، شب شهادتش مادرش دو بار متوالی در یک شب شهادت وی را یکسان می‌بیند، تنها خداوند می‌تواند به زوایای بلند روح وی نفوذ کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.