جانشین فرمانده ناجا از آمادگی پلیس برای برپایی هرچه با شکوه تر دهه محرم، شروع به کار پلیس افتخاری، اجرایی شدن طرح تجمیع پلاک‌ها در آینده‌ای نزدیک و آمادگی پلیس برای تشخیص هویت مفقودان در عربستان خبر داد.

آمادگی پلیس ایران برای تشخیص هویت مفقودان در عربستان
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردارسرتیپ اسکندر مؤمنی در حاشیه دوره آموزشی مدیران اجرایی پلیس راهور گفت: قرارگاه جهادی تربیت و آموزش در ابتدای سال در نیروی انتظامی راه‌اندازی شد که هدفش ارتقاء رفتار و اخلاق حرفه‌ای و آموزش بوده است.
وی افزود: شروع کار این قرارگاه در پلیس راهنمایی و رانندگی از امروز بوده است تا پلیس در این قرارگاه به آخرین یافته‌های علمی در حوزه خود برسد.
سردار مومنی گفت: اعمال قانون باید همراه با رعایت حقوق شهروندی و ادب و احترام نسبت به مردم باشد و به این علت امروز منشور حقوق شهروندی رونمایی شد.

رعایت حقوق مردم از مهمترین الزامات است
وی درباره طرح LEZ که از سوی شهرداری تهران به عنوان جایگزین کردن طرح زوج و فرد مطرح شده است، افزود: هر طرحی الزاماتی دارد اما رعایت حقوق مردم از مهمترین الزامات است و نباید طرح‌های پی‌در پی و مطالعه نشده نظم مردم را به هم بریزد.

جانشین فرمانده ناجا درباره آمادگی پلیس برای دهه محرم گفت: پلیس راهور در حوزه روان‌سازی ترافیک برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته و در حوزه انتظامی نیز جلساتی با هیأت‌ها برگزار شده تا یک نفر از آنها به عنوان همیار پلیس حضور داشته باشد تا برای روان‌سازی ترافیک اقدام کند.


راه‌اندازی پلیس افتخاری، از رویکردهای جدید ناجا
سردار مومنی یکی از رویکردهای جدید ناجا را راه‌اندازی پلیس افتخاری و استفاده از همه ظرفیتهای مردم در همه بخش‌ها دانست و افزود: پلیس راهور، در بحث همیار پلیس و فرهنگ‌ ترافیک از ظرفیت مردم استفاده کرده است.
وی گفت: پلیس افتخاری در مجلس به تصویب رسیده و یکی از رویکردهای امسال آن ، تشکیل آن در همه پلیس‌هاست.
سردار مومنی افزود: نزدیک به 20 هزار پلیس افتخاری سازماندهی شده‌اند و اعلام آمادگی زیادی نیز شده است.

تعیین امنیت محله؛ هدف پلیس افتخاری
جانشین فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: رویکرد اصلی استفاده از پلیس افتخاری در تعیین امنیت محله محور است؛ آنها شروع به کار کرده‌اند و امیدواریم در همه محلات، شهرها و استان‌ها گسترش پیدا کند چرا که دیگر با کار سنتی نمی‌توان اقدامات را انجام داد.

پلاک‌ها باید یکسان و ملی شود
وی درباره طرح تجمیع پلاک‌ها به خبرنگاران گفت: پلاک‌ها باید یکسان و همه پلاک‌ها، ملی شود که این امر تصویب شده است.
جانشین فرمانده ناجا به عملیاتی شدن این طرح در نیروی انتظامی از 3-2 سال قبل اشاره کرد و افزود: برای نیروهای مسلح در ستاد کل نیز این مسئله به تصویب رسیده و به زودی اجرایی خواهد شد و در آینده هیچ پلاک غیرملی، مجاز به تردد نیست.
سردار مومنی درباره فیلم منتشر شده ‌ای که گشت ارشاد یک عروس را به علت بد حجابی در اراک دستگیر کرد، گفت: موضوع در دست بررسی است و سخنگوی ناجا پس از بررسی‌های لازم در این خصوص سخن خواهد گفت.
وی به بازدید نامحسوس و با لباس شخصی مسئولان اشاره کرد و افزود: این موضوع به طور مرتب اتفاق می‌افتد و مسلم است که استان‌ها از ماموریت مسئولان مطلع نیستند.
سردار مومنی درباره اینکه آیا تا به حال خودش جریمه شده‌ گفت: در سال‌های دور به علت همراه نداشتن گواهینامه جریمه شدم.
وی با بیان اینکه هیچ کس برتر از قانون نیست، افزود: امیدوارم به جایی برسیم که منصب و مقام و جایگاه باعث تفاوت در اجرای قانون نشود و مسئولان هم به قانون تمکین کنند.
آمادگی پلیس تشخیص هویت برای اعزام به عربستان
سردار مومنی درباره اعلام آمادگی پلیس ایران برای حج سال آینده گفت: مستقیماً پیشنهادات خود را ارائه داده‌ایم و از طریق اینترپل نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم؛ همچنین در خصوص شناسایی و تشخیص هویت جان‌باختگان نیز پلیس تشخیص هویت از طریق DNA و اثر انگشت اقدامات خود را انجام می‌دهد.
وی افزود:اگر از ظرفیت پلیس کشورهای اسلامی استفاده می‌شد از این فاجعه جلوگیری می‌شد.
جانشین فرمانده ناجا از اعلام آمادگی پلیس ایران برای تشخیص هویت مفقودان خبر داد و گفت: پلیس ایران در این زمینه اعلام آمادگی کرده و در صورت آماده شدن شرایط، پلیس تشخیص هویت اعزام خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پلیس افتخاری IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    سردار مومنی عزیز یکسال داریم کار میکنیم بدون هیچ پاداشیی حتا اگر در حین کار سرما بخوریم دفترچه درمانی نداریم سردار بیشتر بچه ها زن وبچه دار هستند و رو این کار حساب کرده اند لطف کنید کاری برای بچه ها انجام دهید الان هم در رشت بعد از یکسال کار شبانه روز میگویند روزی دو ساعت بیان این که اصلا با نظام.جور در نمییاد تا کیی انجوری وایسیم