مهدی شهرآبادی: امروز جانبازان و ایثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان یاوران رهبری در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی به شمار می‌آیند ...

 جانبازان، یاوران رهبری در مقابله  با جنگ نرم هستند

 و این عزیزان با بصیرت و آگاهی و توانمندی فکری و روحی خود سربازان خط مقدم مقابله با جنگ نرم هستند.

به گزارش خبرنگار ما، آیت‌ا... سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در مراسم تجلیل از رشادتهای 40 تن از جانبازان بالای 70 درصد که بتازگی با رهبر معظم انقلاب دیدار داشتند، با بیان این مطلب تصریح کرد: جانبازان افتخارآفرینان ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و این عزیزان با شجاعت و حماسه آفرینی‌های هشت سال دفاع مقدس توانستند نام و آوازه ایران اسلامی را در دنیا طنین‌انداز کنند.

امام جمعه مشهد در ادامه با اشاره به حمایتهای بی‌دریغ خانواده‌های جانبازان و ایثارگران به عنوان نماد صبر و مقاومت در طول سالهای متمادی اظهار داشت: خانواده‌های ایثارگران و جانبازان نزد خداوند از جایگاه والایی برخوردارند؛ زیرا این عزیزان با صبر و استقامت و پایداری و با امتحان الهی سربلند بیرون آمده و در جهاد و ایثارگری همپای این عزیزان حرکت کرده‌اند.

وی تشرف جانبازان به مشهد مقدس و زیارت بارگاه منور رضوی را فرصتی برای ارتباط دوسویه با امام رئوف عنوان کرد و اظهار داشت: دستاورد هر جنگی برای اسلام مدیون خون شهدا و جانبازان است و جانبازان ایران اسلامی عامل پیروزی‌های جنگ دوران دفاع مقدس به شمار می‌روند که این مسأله در جنگهای صدر اسلام نیز نمود داشته است. امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه شهید یکبار مزد خود را از خدا گرفته و به بهشت راه یافته است، اظهار داشت: جانبازان با ثبت صدها شهادت در نامه عمل خود وارد بهشت می‌شوند.

آیت‌ا... علم الهدی تصریح کرد: هم اکنون جانبازان وظایف دیگری از جمله حفظ و پاسداری از ارزشهای دفاع مقدس و آرمانهای انقلاب اسلامی را برعهده دارند، که این مسأله سبب قدرتمند شدن ایران اسلامی در حفظ این دستاوردها شده است.

وی گفت: دشمن امروز توان مقابله از طریق جنگ سخت را در خود نمی‌بیند و به همین دلیل درصدد است تا جنگ را از طریق دیگر بخصوص جنگ نرم بر کشورمان تحمیل کند که قطعاً با توجه به روحیه بالای شهامت و شجاعت و ایثارگری‌های ملت ایران و جانبازان و سرافرازان ایران اسلامی، موفق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه جانبازان و ایثارگران با انتقال روحیه شجاعت و شهادت طلبی به نسل جوان طلایه‌داران عرصه مقابله با جنگ از جمله جنگ نرم هستند، خاطرنشان کرد: شما جانبازان در جنگ، دشمن را ناامید کردید و قطعاً با روحیه‌ای که در ملت ایران و ایثارگران و جانبازان این مرز و بوم وجود دارد، دشمن در جنگ نرم هم متحمل شکست سختی خواهد شد.

امام جمعه مشهد در ادامه گفت: شما جانبازان در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی در کنار مردم و رهبری، مردانه ایستاده‌اید و به دیگران نیز بصیرت و بیداری می‌بخشید که این مسأله در مواجهه با دشمن در عرصه جنگ نرم مصداق عینی دارد.

همچنین در این مراسم، امیر سرتیپ علی جهانشاهی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالشرق نزاجا با بیان اینکه شهدا، جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های آنها نماد شجاعت و از خودگذشتگی هستند، گفت: با توجه به تدابیر فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران 40 نفر از جانبازان سراسر کشور به همراه خانواده‌های خود از 19 تا 22 مهرماه میهمان شهر مقدس مشهد و بارگاه منور رضوی هستند.

وی با اشاره به دیدار اخیر این جانبازان عزیز با مقام معظم رهبري افزود: با توجه به ایثارگری‌ها و رشادتهای این عزیزان، به عنوان نماد و اسوه ایستادگی و مقاومت، از آنان تجلیل شد.

امیر جهانشاهی با بیان اینکه چهار نفر از این جانبازان از خراسان رضوي هستند، تصریح کرد: جانبازان و ایثارگران، تصویر زنده از هشت سال ایستادگی و مقاومت در دفاع مقدس به شمار می‌روند، به طوری که این عزیزان قطعه‌ای از جسم مطهر خود را تقدیم دفاع از اسلام و انقلاب کردند.

وی با بیان اینکه جانبازان برای ما الگوی ایثار و فداکاری و صبر و استقامت محسوب می‌شوند، گفت: این عزیزان با توجه به مجروحیتهای دوران جنگ و کشیدن سختی‌های ناشی از این مجروحیتها، جایگاه والایی نزد خدا و ملت ایران دارند.

در پایان این مراسم از جانبازان بالای 70 درصد ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های این عزیزان تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.