یک سایت خبری مصری از برکناری قریب الوقوع «عادل الجبیر» وزیر امورخارجه کنونی عربستان از این منصب خبر داد.

برکناری قریب الوقوع  وزیر امورخارجه عربستان

به گزارش  ابنا ـ سایت مصری «اخبار الحصری» گزارشی را در خصوص «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان منتشر و ادعایی را مطرح کرد.

این سایت مصری با انتشار این گزارش خبر داد که مساله انتخاب یک وزیر جدید برای وزارت امورخارجه عربستان به جای «عادل الجبیر» وزیر خارجه کنونی این کشور تا بهار سال آینده میلادی قطعی شده است.

مقامات عربستان معتقد هستند که تا آن زمان سرنوشت پرونده های منطقه همچون ورود نظامی روسیه در جنگ سوریه، جنگ در یمن و مساله رفع تحریم های ایران مشخص می شود.

در ادامه این گزارش آمده که تصمیم انتخاب یک وزیر امور خارجه جدید به جای عادل الجبیر که چند ماه به این سمت منصوب شده بود، به دلیل شکست عربستان در برخورد با بحران های منطقه در طول ماه های اخیر گرفته شده است.

مخالفان عادل الجبیر معتقد هستند که او در محافل بین المللی با حالت ناامیدی ظاهر می شود و وزارت امورخارجه عربستان در دوره وزارت او هیچ استراتژی واضحی را نداشته است.

برخی از مسئولان وزارت امورخارجه عربستان گفته اند که شکست های عربستان در اداره منطقه به دلیل به عهده گرفتن اداره امورخارجی توسط محمد بن سلمان ولی ولی عهد است، آنها می گویند عادل الجبیر تنها در حد یک منشی برای محمد بن سلمان است.

عادل الجبیر وزیر امورخارجه کنونی عربستان نتوانسته اعضای خاندان آل سعود را قانع کند که می تواند پرونده های دیپلماتیک عربستان را اداره کند. او صحبت های ضد و نقیض زیادی داشته است و در محافل بین المللی با یک چهره شکست خورده ظاهر می شود که این مساله عصبانیت اعضای خاندان آل سعود را برانگیخته است.

در بخش دیگری از گزارش سایت مصری آمده که برخی از مقامات وزارت امورخارجه عربستان معتقدند انتخاب عادل الجبیر برای منصب وزارت، انتخاب درستی نبوده، به این دلیل که این منصب از قدرت و توان عادل الجبیر بالاتر بوده و او تا مدت ها پس از انتصاب به این منصب در تصمیم گیری متردد بوده است.

نویسنده گزارش سایت مصری در پایان این سوال را پرسیده که جانشین عادل الجبیر برای منصب وزارت امورخارجه کیست ؟

پاسخ او به این سوال این است که آنچه که همه بر روی آن در وزارت امورخارجه عربستان اتفاق نظر دارند، این است که جانشین الجبیر یکی از امرای خاندان آل سعود خواهد بود که سابقه طولانی در تعامل با پرونده های خارجی داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایران IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    3 2
    با سلام.بزار اعضای خاندان آل سعود ظرفیت عصبانیتشون تمام بشه و دق کنند تا ما مسلمون ها از شر این منافقان کور دل و بی بصیرت راحت شویم.
  • علی IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    1 4
    عمرا همچین اتفاقی بیفته انقدر اخبار دروغ وبه نقل از اون که نقل از این کرده ننویسید ال سعود دو نفر داشت که انگلیسی بلد بودن یکیش مرد یکیشم اینه
  • جوادي IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    5 2
    گرچه در ضعف و حقارت وزير امور خارجه عربستان وهابي اتفاق نظر وجود دارد اما نكته اي كه نبايد فراموش شود اين است كه او مجري دستورات مراكز تصميم گيري يعني شاهزادگان عياش و بي كفايت سعودي است فلذا چنانچه عربستان مايل باشد كه بيش از اين از چشم جهانيان نيفتد بايد نسبت به ايجاد اصلاحات فراگير در كل اركان حكومتي اين رژيم به شدت متحجر اقدام آنهم عاجل نمايند . و اين اتفاق ممكن نيست مگر با انقلابي مردمي .
  • اینجانب IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    9 0
    اللهم صل علی محمد وال محمدوالعن اول ظالم ظلم حق محمد وال محمد و اخر تابع له علی ذلک اللهم العنهم جمیعا
  • حسین IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    9 1
    مورچه خودش چیه که کله پاچش چی باشه ؟ عربستان و آل سعود خودشون چیند که امور خارجشون فلانی باشه یا نباشه؟
  • علي IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    1 0
    با سلام خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ سگ زرد برادر شغاله هر وهابي جانشينش بشه بدتر از اونه خدايش يه آدم درست حسابي توي اين خاندان دستنشانده غرب وجود اره بگ بكيد جايزه داريد آل سقوط از گُنده گُندش تا ريزترينشون يه مار كَنده باباهمشون يه خرن بلانسبت. اوني كه بياد يه سگ ولگرديه كه دهنش واس دست اسرائيل و امريكا له لَه ميزنه خدا انشاا..... نابدشون كنه از صفحه روزگار كه ابرو دين اسلام رو به سُخره گرفتن خائنين امت فروش اسلام فروش به اميد نابودي دائم آل سقوط.... حادثه مني هيچوقت از اذهان ما پاك نخواهد شد تا دنيا دنيا باشه.....
  • ناشناس IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 1
    ناکارامدترین وزیر امورخارجه یک کشور در جهان
  • خ حیدری IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 3
    انشااله آل سعود و اسراییل با هم نابود شوند
  • علی IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 0
    با پیروزی سوریه بر تروریستها و تعیین حاکمیت مردمی در یمن در تعاقب آن کلا دودمان سعودی ها را به باد خواهد داد واکنون توفان سوریه و اعترافات تروریست لبنانی مرتبط با دستگاه حاکمه سعودی در حال وزیدن است که دولت آلزایمری سعودی بایستی پاسخ قانع کننده به جمهوری اسلامی ایران در قضیه بمب گزاری مقابل سفارت ایران در بیروت ارائه دهد که با هرپاسخی که باشد آبرویش رقته و اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران را درپی خواهد داشت واین یک خودکشی محض برای هیئت حاکمه سعودی و اتهامات واهی آنان به ایران خواهد بود.