یک عضو شورای عشایر حویجه عراق روز سه شنبه اعلام کرد: «ایوب مصری» یکی از سرکرده های سرشناس گروهک تروریستی تکفیری داعش و مغز متفکر جنایت پایگاه هوایی اسپایکر را به دام انداخته است.

مغز متفکر داعش درجنایت اسپایکر به دام افتاد

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا از پایگاه خبری «المسله» عراق، عبدالله کریم الوادی عضو شورای عشایر حویجه در گفت وگو با رسانه های محلی تاکید کرد: نیروهای شورای عشایر حویجه توانستند، 'مصری' را در نزدیکی روستای «بوجراف» دستگیر کنند.
بر اساس این گزارش ، اهالی روستای بوجراف به دلیل آن که داعش 50 تن از جوانان آن را به اتهام همکاری با نیروهای امنیتی عراق کشته بود، از پیوستن به داعش سرباز زدند.
اهالی حویجه با بیان این که حضور گروهک تروریستی تکفیری داعش را در منطقه خود نمی پذیرند، گفتند: برخی از شیوخ این قبایل به دلیل منافع شخصی، موافق حضور داعشی ها در حویجه هستند.
الوادی در ادامه گفت: گروهک داعش برای تحکیم موقعیت خود در منطقه، به افرادی که با این گروهک همکاری کنند، پول می دهد و پاداش های نقدی وسوسه کننده ای برای آنان در نظر می گیرد.
اسپایکر نام پایگاه هوایی در شمال تکریت بود که در 11 تا 14 ژوئن 2014 ( 21-24 خرداد ) ، شاهد قتل عام جمعی هزار و 732 دانشجوی زیر 22 سال توسط گروهک تروریستی تکفیری داعش بود.
چندی پیش نوری مالکی نخست وزیر پیشین عراق در توضیح این کشتار گفته بود: فرمانده لشکر چهارم ارتش عراق، با همکاری با داعشی ها تکریت را رها کرد و این اجازه را به داعشی ها داد تا وارد این شهر شوند و این فرمانده باید مسوولیت این جنایت را بپذیرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.