قدس آنلاین: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از اعزام ۲۴۰۰ مبلغ در ایام ماه محرم سال جاری خبر داد.

۲۴۰۰ مبلغ مذهبی در ماه محرم اعزام خواهند شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدمحمود مرویان حسینی ظهر امروز در نشست خبری خود با اضحاب رسانه اظهار داشت: ۲۴۰۰ مبلغ مذهبی در ماه محرم به شهرستان‌ها و روستاهای استان و استان‌های همجوار اعزام خواهند شد که از این تعداد 10 درصد خواهران مبلغه هستند.

وی تصریح کرد: از این تعداد 700 نفر به طور دائم حضور دارند و مابقی برای دهه اول محرم اعزام می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: ماه محرم هر سال دل‌ها به یاد امام حسین(ع) شعله‌ور می‌شود و نمادی از قدرت نرم شیعیان در جهان امروز پدیدار می‌شود.

مرویان‌حسینی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی  بر رژیم منحوس پهلوی از برکات عاشوراست، زیرا عاشورا فقط یک سوگ نیست بلکه خیزشی عظیم در دل آن نهفته که لبیک به امام بر حق است.

وی افزود: امیدواریم عاشورای امسال سبب تبیین ارزش‌های زندگی عاشورایی شود و به همین جهت از وعاظ محترم می‌خواهیم تا تلاش کنند که سبک زندگی اهل بیت(ع) را تشریح کنند و ملا‌ک‌های عزت را برشمارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به تلاش‌های این مجموعه برای غنابخشی هرچه بیشتر به مراسمات مذهبی در ایام ماه محرم اظهار کرد: ما 7 گردهمایی طلایه‌داران هدایت را در مشهد برگزار کردیم و شعار امام حسین(ع) الگوی صبر با مسلمین و جهاد با مستکبرین را نیز برای مبلغین تعیین و تبیین کرده‌ایم.

مرویان‌حسینی با اشاره به موارد تبیین شده برای مبلغین این ماه اظهار کرد: برنامه‌های ویژه برای جوانان و نوجوانان، اقتصاد مقاومتی، بیان احکام، همدلی و همزبانی و وحدت ملی ، بیان مطالب مستند و معتبر، وحدت و تقریب مذاهب، رفع شبهات، گفت‌وگوی طرفینی، مسایل مربوط به خانواده و جنگ نرم و روش‌های مقابله با آن از جمله این موارد هستند.

وی ادامه داد: پیشگیری از خرافات و برنامه‌های افراطی و جلوگیری از ایجاد مزاحمت در ساعات استراحت برای مردم از جمله تاکیدات ما در سال جاری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: ما موضوع خیمه‌های مذهبی را به عنوان یک واقعیت موثر می‌پذیریم ولی بنا به گسترش آن‌ها نداریم و بیشتر به دنبال آن هستیم که غنی‌سازی این ایستگاه‌ها و مدیریت مطلوب آن‌ها را از طریق ایجاد یک کمیته مشترک مشتمل بر چند نهاد ذی‌ربط انجام دهیم.

مرویان‌حسینی خاطرنشان کرد: 80 هزار مداح در کشور وجود دارد که از این تعداد 4 هزار نفر در خراسان در سامانه ما ثبت شده‌اند.

وی گفت: 150 ایستگاه صلواتی تا کنون ثبت شده و این تعداد تا تاسوعا و عاشورا افزایش پیدا می‌کنند و جانمایی آن‌ها از طریق شهرداری انجام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های این مجموعه برای حاشیه شهر مشهد عنوان کرد: 200 مبلغ به حاشیه شهر مشهد اعزام می‌کنیم که این تعداد علاوه بر 400 امام جماعتی است که در مساجد این مناطق حضور دارند. 

مرویان‌حسینی اظهار کرد: ما تلاش کردیم تا تمام درخواست‌های مردمی مبنی بر اعزام مبلغ را پوشش دهیم و خوشبختانه در این زمینه کمبودی را احساس نمی‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی  در پاسخ به سوالی در خصوص آسیب‌های هیئات مذهبی گفت: از بین 4000 هیات مذهبی کمتر از 40 هیات مذهبی هستند که شاخص‌های لازم را انجام نمی‌دهند و به مسائل نادرست می‌پردازند که این مجموعه‌ها در شورای هیئات مذهبی به ثبت نمی‌رسند و تذکرات لازم در خصوص آن‌ها به نهادهای نظارتی داده می‌شود.

وی افزود: بزرگترین جبهه مدنی کشور در راستای توسعه ارزش‌های دینی جریان هیات‌های مذهبی است که در طول تاریخ به نقش‌آفرینی‌های  جدی پرداخته است و این جبهه یک جبهه فرهنگی است که یک تشکیلات فرهنگی مردمی با ادبیات دینی و شور و نشاط فرهنگ‌آموزی است و این واضح است اما در این میان جریاناتی با سو استفاده از احساسات مذهبی به ایجاد تفرقه و بزک کردن چهره‌ها می‌پردازند و ما باید مراقب باشیم تا از بروز و ظهور خرافه و ... در بدنه هیئات مذهبی جلوگیری شود.

مرویان‌حسینی تصریح کرد: ما کمیته نظارت و ارزیابی هیئات مذهبی را داریم که با همکاری دادگستری، اطلاعات و شواری هیئات مذهبی شکل گرفته است و از طریق تذکرات بسیاری از آسیب‌ها را از بین برده است. اما برخی از این مجموعه‌ها دیگر از حالت تذکر فرهنگی خارج شده‌اند و نیاز به پیگیری قضایی دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.