۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۱
کد خبر: 325273

قدس آنلاین: بی شک عشق به اهل بیت (ع) زمینه ساز عشق به خداوند است و دوست داشتن اهل بیت پیامبر (ص) مهر ورزیدن به ارزش های والای الهی می باشد.

محبتی که گناهان را نابود می کند!

به گزارش قدس آنلاین، رسیدن به قله رفیع کمالات معنوی و انسانی بدون دوستی اولیاء الهی ممکن نیست و پذیرش اعمال و زحمات یک مسلمان در گرو محبت و ولایت اهل بیت (ع) می باشد. در این باره حسین نصر حلوانى مى‏ گوید: ابان بن تغلب گفت: امام حسین (ع) فرمودند: هر كس ما را دوست داشته باشد، از ما اهل بیت نبوّت است. عرض كردم: از شما اهل بیت نبوّت؟ فرمود: از ما اهل بیت نبوّت؛ و این جمله را سه بار تكرار نموده سپس از كلام خداى سبحان، شاهد آورد. همچنین ابن مغازلى با سند خود آورده است: ابوسعید دینار گفت: از امام حسین (ع) شنیدم كه مى‏فرمود: هر كس ما [آل ‏محمّد (ص)] را دوست بدارد، خداى سبحان بواسطه محبّت ما سرانجام او را سود بخشد، اگر چه اسیرى در دیار دور دست دیلم باشد. حقّا كه محبّت ما، گناهان را از پى هم فرو مى‏ ریزد، همانگونه كه وزش باد، برگ هاى خزان زده را از پى هم مى‏ افكند.

در این راستا قاضى نوراللَّه تسترى مى‏گوید: از سخنان امام حسین (ع) این است: دوستى ما [آل‏ محمّد (ص)] را بر خود لازم بدارید، زیرا آن كس كه خدا را ملاقات كند، در حالى كه به ما محبّت مى‏ ورزد، در حوزه شفاعت ما وارد مى‏ شود؛ و نیز برقى با سند خود آورده است: بشر بن غالب اسدى گفت: امام حسین (ع) با من، به سخن پرداخت و فرمود: اى بشر! هر كس ما اهل بیت نبوّت را، دوست بدارد و این محبّت او، جز براى خدا نباشد، ما و او در روز قیامت، همچون این دو - دو انگشت سبّابه خود را به هم اندازه نمود - خواهیم بود كه بر رسول خدا (ص) وارد مى ‏شویم.

منابع:

1-قرآن کریم.

2-حلوانی، نزهة الناظر وتنبیه الخاطر: 85

3-شوشتری، إحقاق‏ الحق، ج 11: 591.

4-برقی، محاسن‏: ج ‏1 :134.

5-علامه مجلسی، بحار الأنوار، ج 27 :90.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • lind IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    0 2
    منابع ارجاعی توی متن شماره ندارند چرا؟
  • علی IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    2 0
    فکر کنم نویسنده منابع را به صورت پیوسته در انتها آورده از این رو لزومی نداشته تا با شماره زنی در متن حواس خواننده را منحرف کند.