سراب- خبرنگار قدس: شهرستان سراب به عنوان یکی از قطب‌های تولید سیب‌زمینی کشور محسوب می‌شود، اما مدت‌هاست در فصل برداشت، ترس از عدم‌فروش این محصول، زارعان منطقه را نگران کرده است.

سیب‌زمینی کاران سراب: کشاورزان را با خرید تضمینی حمایت کنید

به گزارش خبرنگارما، انتشار خبر دفن 1700 تن سیب‌زمینی در استان فارس، کشاورزان مناطق مختلف کشور بخصوص کشاورزان سرابی را نیز نگران کرده است.

این در حالی است که سیب‌زمینی عمده‌ترین محصول کشاورزی منطقه بوده و سراب به تنهایی با تولید بیش از 125 هزار تن سیب‌زمینی در مجموع 37 درصد تولید سیب‌زمینی استان آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است.

یکی از کشاورزان منطقه با ابراز نگرانی از به فروش نرفتن محصولاتش یا نخریدن تضمینی این محصول از سوی دولت، می‌گوید: تاکنون تمام برنامه‌ها برای تنظیم بازار عرضه و تقاضا و ثبات قیمت به صورت عادلانه برای محصول سیب‌زمینی، مقطعی و ناکارآمد بوده است.

غلامرضا اقبالی با اشاره به قیمت تضمینی سیب‌زمینی می‌افزاید: قیمت‌های فعلی کارشناسی شده و عادلانه نیست.

باقری، یکی دیگر از کشاورزان منطقه می‌گوید: ما کشاورزان سرابی نیز می‌ترسیم محصولمان به سرنوشت محصول سیب‌زمینی استان فارس دچار شود  یا خریداری برای آن نباشد.

نماینده مردم سراب در مجلس نیز در این زمینه به خبرنگار ما می‌گوید: نگرانی و دغدغه کشاورزان منطقه قابل درک است.

مهناز بهمنی، می‌افزاید: به عنوان نماینده مردم سراب بارها در قالب تذکر، سؤال و درخواست‌ها و مکاتبات مختلف با وزیران و مسؤولان مربوط در مورد اقدام ریشه‌ای برای رفع نگرانی‌ها و اضطراب کشاورزان منطقه تلاش کرده ام.

نماینده مردم سراب، اصلاح الگوی کشت را مهم‌ترین راهکار تنظیم بازار سیب‌زمینی عنوان می‌کند و می‌گوید: قیمت‌های تضمینی باید عادلانه و بالاتر از هزینه تمام شده باشد و دولت باید با جدیت نسبت به خرید تضمینی دسترنج کشاورزان که منبع اصلی تامین معاش آن‌هاست اقدام اساسی صورت دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.