قدس آنلاین – رها واعظی: نوکیا یک گوشی خاطره انگیز برای تمام کاربران قدیمی تلفن های همراه می باشد.

احتمال بازگشت نوکیا با یک گوشی تمام عیار آندرویدی

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، نوکیا که پادشاه تمام گوشی های همراه جهان به حساب می آید، در حال تلاش برای همگام شدن با تکنولوژی گوشی های هوشمند جدید و برنامه های آن ها می باشد.

به نظر می رسد که کمپانی نوکیا سعی دارد که گوشی هوشمند جدیدی مطابق با تکنولوژی های روز دنیا عرضه کند.

شایعه ی جدید در خصوص این کمپانی، تولید یک گوشی با صفحه نمایش 5 اینچی فول HD می باشد که دارای پردازنده ی اینتل و رم 2 گیگابایتی خواهد بود.

این گوشی هوشمند ظاهرا قرار است در دو نسخه، یکی با سیستم عامل ویندوز 10 و دیگری با سیستم عامل آندروید عرضه شود.

هر چند نوکیا در ابتدا به صورت سطحی با اکوسیستم آندروید خود را همگام کرده بود، اما پس از مدتی تحت نظارت مایکروسافت قرار گرفت و گوشی های ویندوزی ارائه کرد، اما اکنون، احتمالا قرار است گوشی هوشمند Nokia C1 به صورت یک گوشی هوشمند تمام عیار آندرویدی ارائه شود.

البته ظاهرا در قرارداد بسته شده بین مایکروسافت و نوکیا، عنوان شده بود که تا سه ماهه ی چهارم سال 2016، کمپانی نوکیا به تنهایی و با برند خود به صورت اختصاصی هیچ گوشی هوشمندی عرضه نکند، اما ممکن است این کمپانی گوشی آندرویدی خود را با همکاری یک شرکت دیگر مانند گوگل و در تلفیق با گوشی های نکسوس تولید کند.

پیش از این نیز، نوکیا با شرایطی خاص، تبلتی با نام Nokia N1 تولید کرد که در اوایل سال جاری رونمایی شد و در نسخه یی سفارشی از آن، آندروید قابل اجرا بود.

به احتمال زیاد این شرایط برای گوشی هوشمند جدید Nokia C1 نیز صدق خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.