وزیر بهداشت گفت: حضور قرآن و منابع دینی در نظام سلامت در رفتارسازی برای مردم عزیز و شریف ایران در موضوعات مختلفی مانند بهداشت، تغذیه سالم و غذای حلال و اثر آن در سبک زندگی سالم موثر است.

 توجه به قرآن و منابع دینی در نظام سلامت در رفتارسازی بهداشتی مؤثر است

به گزارش قدس آنلاین سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه باورهای دین در میان دانشجویان گروه علوم پزشکی زیاد است اظهار کرد: باورهای دینی این دانشجویان عمیق بوده و حضورشان در مجامع و مجالس دینی و قرآنی کم نظیر است.

وی در پاسخ به اظهار نظر یکی از اساتید علوم پزشکی مبنی بر اینکه برخی دانشجویان علوم پزشکی برای پیشگیری از فشارهای اطرافیان خود از انتخاب موضوعات قرآنی در پایان نامه پزشکی طفره می‌روند، اظهار کرد: این نظر ظلمی در حق دانشجویان علوم پزشکی است.

هاشمی ادامه داد: اگر جمع بندی ما این باشد دانشجویانی که پایان نامه خود را بحث طب و دین قرار دهند؛ خجالت می‌کشند؛ این، هم خلاف است و هم جرم .امیدوارم این استاد محترم منظور دیگری داشته باشند. بدنه دانشجویی علوم پزشکی را افراد دیندار تشکیل می‌دهند.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره فعالیت های قرآنی وزرات بهداشت عنوان کرد: در حال حاضر به غیر از تمایلات شخصی همکاران وزارتی و 420 هزار پزسنل همچنین مشوق‌های تعریف شده در محیط کار برای دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان برنامه مشخصی در وزارت بهداشت وجود ندارد گرچه سرفصل‌هایی برای این کار تعریف شده‌اند.

هاشمی تأکید کرد: عملا می توانم بگویم غیر از برنامه‌هایی که عمدتا از انگیزه فردی افراد ریشه‌ می‌گیرد متأسفانه برنامه دیگری وجود ندارد.

وی افزود: جلسات مختلفی در قم برای این موضوع برگزار و پروژه‌هایی نیز تعریف شده‌اند اما هنوز این پروژه‌ها آغاز به کار نکرده‌اند، امیدواریم کمک‌های مؤثری در این رابطه صورت گیرد تا بتوان کارهای مفیدی را انجام داد.

وزیر بهداشت با اشاره به فعالیت‌های دانشکده طب و دین عنوان کرد: امیدوارم هر چه سریعتر این دانشکده راه‌اندازی شده تا بتوان در قالب آن تعریف‌های واقعی و کاربردی از مفاهیم دینی و قرآنی در رابطه با سلامت داشته باشیم.

وی اظهار کرد: حضور قرآن و منابع دینی در نظام سلامت می‌تواند در رفتارسازی برای مردم عزیز و شریف ایران در موضوعات مختلفی مانند بهداشت، تغذیه سالم و غذای حلال و اثر آن در سبک زندگی سالم بسیار مؤثر واقع شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.