رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از افتتاح نمایندگی فرهنگی ایران در کربلا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در حال حاضر رایزنی فرهنگی ما در بغداد فعالیت فرهنگی خود را برای زائران اربعین در حدفاصل شهرهای نجف و کربلا آغاز کرده است.

 به زودی نمایندگی فرهنگی ایران در کربلا  راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین سیدالشهدا (ع) در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: متأسفانه بنده شخصا توفیق نداشتم تا به پیاده روی اربعین بروم اما از همه زائران التماس دعا دارم.

وی فلسفه قیام اباعبدالله (ع) را حرکت در مسیر انسانیت به شمار آورد و گفت: مسئله امام حسین (ع) و یارانشان این بود که ایشان جان خود و تمام متعلقاتشان را در راه انسانیت فدا کردند، این حرکت‌هایی که شیعیان انجام می‌دهند و با پای پیاده مسیرهای طولانی حرکت می‌کنند در صورتی که می‌توانند حتی پیاده‌روی هم نکنند اما این پیاده‌روی نماد احترام به امام حسین (ع) است.

ابراهیمی‌ترکمان در ادامه افزود: زائران با قدم گذاشتن در این راه و سختی‌هایی که متحمل می‌شوند، حتی با پاهای تاول‌زده نیز نشان می‌دهند که ما در این مسیر و راه کربلای معلا از پا نمی‌نشینیم، خسته نمی‌شویم و از حقانیت اسلام و اماممان دفاع می‌کنیم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تأکید بر اینکه نمایندگی فرهنگی ایران در کربلا در صدد راه‌اندازی است و هنوز زمان راه اندازی‌اش مشخص نیست، با ارائه پیشنهادی برای زائران حسینی گفت: بنده تصور می‌کنم در این راهپیمایی باید توجه کنیم، بالاخص حواسمان باشد گروه‌هایی که می‌خواهند بین ما مسلمانان اختلاف بیندازند، نتوانند از این فرصت استفاده کنند، از تجمعات استفاده کنند تا وحدت و اتحاد و یکپارچگی ما را بگیرند.

وی همچنین درباره جشنواره فیلم و عکس اربعین گفت: این جشنواره دومین سال خود را طی خواهد کرد، زائران امام حسین (ع) حتی کسانی که از کشورهای دیگر هستند، همه می‌توانند عکس‌ها و فیلم‌هایشان را به دبیرخانه جشنواره بفرستند.

ترکمان درباره فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ایران در عراق گفت: در حال حاضر رایزنی فرهنگی ما به مدیریت آقای اباذری در بغداد فعالیت فرهنگی خود را در شهرهای نجف و کربلا آغاز کرده است و پخش بروشور، تبلیغات فرهنگی و ایجاد مکان‌هایی برای نماز بین راه نجف تا کربلا از جمله فعالیت‌های آن است.

ابراهیمی‌ترکمان درباره بحث گفت‌وگوی ادیان و وحدت بین آنها گفت: همانطوری که رهبری فرمودند، گفت‌وگوی ادیان در ایران سابقه دیرینه دارند و ما هم 37 سال است که به صورت رسمی و تنها مرجع منحصر به فردش در سازمان در زمینه گفت‌وگوی ادیان تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیامبر (ص) نیز برای رحمت همه عالمیان آفریده شده‌اند، توضیح داد: بنابراین این رحمت صرفاً به مسلمانان مربوط نمی‌شود و ما به ادیان توحیدی براساس قانون اساسی و دین اسلام معتقد هستیم و با همکاری و همزیستی هم زندگی می‌کنیم.

ترکمان در پایان اظهار داشت: باید تلاش کنیم آنچه تبلیغات بیگانه درباره جمهوری اسلامی و روابطش با ادیان می‌گوید را خنثی کنیم در این دورانی که استفاده ابزاری از دین توسط گروه‌های افراطی نظیر داعش زیاد شده، حرکت‌هایی نظیر اجتماع میلیونی اربعین و وحدت ادیان در جهت خنثی‌سازی این ادیان بسیار مهم و مؤثر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.