هند با ۱۷۲ میلیون مسلمان سومین کشور جهان از نظر تعداد پیروان این دین الهی است. با این حال گروه تروریستی تکفیری داعش در اجیر کردن نیرو از میان انبوه مسلمانان این کشور ناکام مانده است.

هند ، کشوری با ۱۷۰ میلیون مسلمان که داعش در آن جایی ندارد

به گزارش قدس انلاین به نقل از جام جم آنلاین از لوموند، شنبه شب 21 نوامبر گنبدهای اخرایی کاخ قدیمی جهاز محل با حلقه های گل های نارنجی رنگ تزیین شده بودند.تمام سطح صحن با تشک های نازک سفید رنگ پوشیده شده بود.

شری یوسف مالک که نوازندگانش پیرامونش را گرفته بودند با دست هایی که به سوی آسمان دراز کرده بود عشق خود به خداوند را می خواند. نیمه شب است.هزاران تماشاگر در زمین بایر بسیار وسیعی مجاور جهاز محل و تمام خیابان های منتهی به این کاخ تجمع کرده اند. آنها تا بامداد برای شنیدن ترانه های مذهبی در محل باقی خواهندماند.

با اینکه اشعار ترانه ها در وصف خداوند و دین اسلام سروده شده اند اما علاوه بر مسلمانان می توان انبوه هندوها، سیک ها، مسیحیان و حتی بودایی ها را در میان تماشاگران مشاهده کرد.

از قرن ها قبل این جشنواره مذهبی در کاخ جهاز محل و خیابان های محله مهرولی شهر دهلی پایتخت هند برگزار می شود. در جریان این جشنواره هندوها به مسجد مسلمانان می روند تا دعا کنند و مسلمانان به یک معبد هندو می روند تا یک تیلاکا ( خال قرمز) به نشانه الهه های هندو روی پیشانی شان نقش ببندد.

سونیل گوپتا یکی از تماشاگران این فستیوال تاکید می کند: خود را کامل احساس می کنیم، هنگامی که این زمان را با هم می گذرانیم احساس هندی بودن می کنیم. زیرا ریشه های هویتمان را در دو دین اسلام و هندویی می یابیم.

اگر اسلام در هند و مسلمانان این کشور در برابر نفوذ گروه تروریستی تکفیری داعش مقاومت می کنند بدون تردید به لطف این سنت کهن تسامح و آمیزش دینی است. براساس آمار رسمی ، با اینکه هند از لحاظ جمعیت مسلمان سومین کشور جهان است اما تنها 23 تبعه این کشور به داعش پیوسته اند ، به عبارت صحیح 50 برابر کمتر از اتباع فرانسوی.

بر اساس آمار سال 2011 میلادی ، از جمعیت 1.2 میلیاردی هند 14.2 درصد معادل حدود 172 میلیون مسلمان بوده و اسلام پس از هندوئیسم دومین دین این کشور محسوب می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.