رئیس جمهوری گفت: اجرای کامل برجام می تواند به سرعت سطح همکاری های اقتصادی تهران و اتحادیه اروپا را به نقطه مطلوب برساند.

رئیس جمهوری: اجرای کامل برجام، سطح همکاری های اقتصادی تهران و اتحادیه اروپا را به نقطه مطلوب می رساند

 به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار نیکوس کوتزیاس وزیر خارجه یونان به اثرات منفی تحریم های ظالمانه بر سطح همکاری های مشترک و بین المللی اشاره کرد.
وی، روابط تهران – آتن را صمیمی، دوستانه و توام با احترام متقابل دانست و افزود: بعد از اجرایی شدن برجام و رفع تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران روابط دو کشور باید بیش از پیش گسترش یابد.
رئیس جمهوری با اشاره به ظرفیت های ایران و یونان برای گسترش و تقویت همکاری های مشترک، تصریح کرد: باید با بهره گیری از این توانمندی ها، تحرک مناسبی در مناسبات و روابط تهران و آتن در همه عرصه های مورد علاقه ایجاد کرد.
روحانی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و یونان به عنوان دو تمدن تاریخ ساز اظهارداشت: این اشتراکات، بستر مناسبی را برای تقویت بیش از پیش همکاری های دانشگاهی، تحقیقاتی، فناوری های پیشرفته، گردشگری و اقتصادی میان ایران و یونان فراهم کرده است.

**پرواز مستقیم بین یونان و ایران
نیکولاس کوزیاس وزیر خارجه یونان نیز در این دیدار گفت: نام یونان نزد افکار عمومی ایران، قرین فلسفه و تمدن کهنی در غرب است و یونان همواره از جایگاه و احترام ویژه ای برخوردار بوده است.
وی با گسترده و عمیق توصیف کردن وجوه اشتراک فرهنگی و دوستی دیرینه دو ملت و دو دولت ایران و یونان گفت: روابط گسترده با ایران در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای ما بسیار مهم است و دو کشور با توجه به برخورداری از تمدن کهن و فرهنگ ریشه دار خود زمینه های همکاری فراوانی دارند.
وزیر خارجه یونان با تاکید بر اینکه به نمایندگی از دولت یونان، برنامه مفصلی درباره زمینه ها و موضوعات مورد علاقه برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران دارم، افزود: این برنامه ها را به همراه تیم اقتصادی که در این سفر حضور دارند، ارائه خواهم کرد و در عین حال بر این نکته تأکید می کنم که در کنار همکاری های اقتصادی، تمایل زیادی به گسترش تعامل در همه زمینه ها با ایران داریم.
کوزیاس با اشاره به برنامه ریزی ها جهت سفر نخست وزیر یونان به جمهوری اسلامی ایران، زمینه سازی برای برقراری پروازهای مستقیم میان دو کشور را نیز خواستار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.