وزیر خارجه عراق می‌گوید باید همه کشورها برای مبارزه با تروریست‌های داعش که اتباع ۱۰۰ کشور جهان در آن عضویت دارند، با هم همکاری کنند.

ابراهیم الجعفری: تروریست‌ها از ۱۰۰ کشور در داعش عضویت دارند
 
 
  •  

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه عراق که به پاریس رفته، در مصاحبه‌ای بر لزوم مقابله همه کشورها با داعش و پدیده تروریسم تاکید کرد.

ابراهیم الجعفری که برای شرکت در نشست آب و هوا به میزبانی سازمان ملل به فرانسه رفته، در یک مصاحبه با رسانه‌ آمریکا به موضوع داعش و تروریسم پرداخت.

وزیر خارجه عراق به آسوشیتدپرس گفت: «جهان برای واکنش نشان دادن در قبال داعش و القاعده زمان طولانی صرف کرد. ۱۱ سال قبل در سال ۲۰۰۴ من گفتم که تروریسم مذهب، کشور و عقیده‌ای ندارد و در سال ۲۰۱۲ هم گفتم که ما در جنگ سوم جهانی قرار داریم. اکنون شما می‌بینید که هیچ کشوری نمی‌تواند در خفا و به ارامی در صلح زندگی کند».

او با مخاطب قرار دادن آمریکا و غرب افزود: «ما در عراق تنها در حال دفاع از خودمان نیستیم. ما در حال دفاع از کشورهای شما هستیم چون آنهایی که اکنون در عراق هستند می‌توانند به خانه برگردند و در کشورهای خودشان اقدامات تروریستی مرتکب شوند».

الجعفری ادامه داد: «تروریست‌های عضو داعش از ۱۰۰ کشور هستند و در بین آنها برخی از بزرگترین دموکراسی‌ها هم به چشم می‌خورد. آنچه تروریست‌ها را با هم متحد می‌کند، نفرتی است که آنها در آن اشتراک نظر دارند. آنها آماده مرگ و کشتن خودشان با تعداد زیاد قربانیان هستند. آنها از همه جهان بیزار هستند و البته باید گفته شود که اغلب قربانیان آنها مسلمانان هستند».

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.