ششمین روز نام نویسی از داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات کشور و فرمانداری های حوزه های انتخابیه اصلی پایان یافت.

پایان ششمین روز نام نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس دهم

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، نام نویسی داوطلبان نمایندگی دوره دهم مجلس شورای اسلامی در روز ششم از ساعت 8 امروز پنجشنبه آغاز شده بود و در ساعت 16 و 30 دقیقه به کار خود پایان داد.
بر اساس آخرین آمار به نقل از رئیس ستاد انتخابات کشور، تا ساعت 15 و 45 دقیقه امروز پنجشنبه ( سوم دی ماه) هشت هزار و 167 نفر برای نام نویسی مجلس دهم مراجعه کرده اند.
به گفته محمدحسین مقیمی، از این تعداد هفت هزار و 33 نفر نام نویسی خود را کامل کرده اند و هزار و 127 نفر در حال ثبت نام هستند.از این تعداد 711 نفر زن و 6هزار و322 نفر مرد هستند.نام نویسی از داوطلبان مجلس تا پایان روز جمعه چهارم دی ماه ادامه خواهد داشت.

*** پرونده داوطلبان خبرگان رهبری با نام نویسی 801نفر بسته شد
همچنین پس از هفت روز نام نویسی، پرونده داوطلبان مجلس خبرگان رهبری با نام نویسی 801 نفر بسته شد.ثبت نام از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری ساعت 24 چهارشنبه ( دوم دی ماه) به پایان رسید.تهران ، اصفهان و آذربایجان شرقی بالاترین تعداد ثبت نامی داوطلبان مجلس خبرگان را به ترتیب با 176 ،61 و 46 نفر به خود اختصاص دادند.
براساس توافق ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان، معتمدین هیات های اجرایی دو انتخابات یکسان خواهند بود.
صلاحیت داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از پنجم تا 14 دی ماه توسط هیات های اجرایی بررسی می شود و پس از آن، افراد رد صلاحیت شده فرصت دارند از 16 تا 19 دی اعتراضشان را ارائه دهند تا هیات های نظارت بر انتخابات آنها را بررسی کنند و نتیجه را تا 26 دی به شورای نگهبان دهند.
شورای نگهبان نظر نهایی خود را نسبت به اعتراضات تا 16 بهمن اعلام خواهد کرد و در مرحله بعدی، اعتراض داوطلبان به این نظر شورا صورت می گیرد.
اسامی نهایی در 20 بهمن ازطرف شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می شود و این وزارتخانه اسامی نامزدهای دارای صلاحیت را در 27 بهمن به حوزه های انتخابیه می دهد تا فردای این روز، فرمانداران اسامی را منتشر کنند.
زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از 29 بهمن تا پنجم اسفند به مدت یک هفته خواهد بود تا با یک تنفس یک روزه در آن، مردم شریف ایران در 7 اسفند با آرای ریخته شده در صندوق های رای، نظر خود را درباره آنها اعلام کنند.
صلاحیت داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز از 6 دی ماه الی پنجم بهمن ماه توسط شورای نگهبان بررسی می شود.
شورای نگهبان نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان خبرگان را تا هفتم بهمن ماه اعلام می کند و داوطلبان رد صلاحیت شده می توانند تا 10 بهمن ماه اعتراض خود را اعلام کنند. شورای نگهبان نیز تا 20 بهمن ماه اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده را بررسی می کند.
اسامی نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری 21 بهمن ماه منتشر می شود و تبلیغات این نامزدها نیز از 22 بهمن ماه الی پنجم اسفندماه خواهد بود.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.