مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: نفتکش های ایران به عنوان بزرگترین ناوگان دنیا محسوب می شوند و اکنون این آمادگی وجود دارد تا بلافاصله پس از لغو تحریم ها، به بنادر اروپا بازگردند.

ناوگان نفتکش ایران در راه بنادر قاره سبز/مذاکره با کشورهای اروپایی برای حمل گاز

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، علی اکبر صفایی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: رفع تحریم ها شرایط بسیار مطلوبی را برای فعالیت نفتکش های ایرانی به ویژه در اروپا فراهم می سازد و اکنون اخبار خوبی از برنامه رفع تحریم ها در روزهای آینده به گوش می رسد.
وی اضافه کرد: شرکت ملی نفتکش برنامه ریزیهای مختلفی را برای فعالیت در شرایط پساتحریم آماده ساخته و اکنون در نظر است از ظرفیت های داخلی که در دوران تحریم ایجاد شده در شرایط پساتحریم استفاده بهینه به عمل آید و آن را گسترش داد و در عین حال مذاکرات متعددی با شرکای خارجی سابق و جدید نیز انجام شده است.

** حمل 70 میلیون تن انواع محصولات نفت
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: مهرماه امسال بیش از 70 میلیون تن انواع محصولات نفتی و گازی به بازارهای مقصد حمل شده است.
وی اضافه کرد: شرکت ملی نفتکش آماده انتقال نفت مازاد صادراتی در پساتحریم است و ظرفیت ناوگان نفتکش های ایرانی 15.5 میلیون تن است که از بیش از 95 درصد آن استفاده می شود.

** تحریم نفتکش های ایران در گام اول لغو می شود
صفایی در پاسخ به پرسش ایرنا درباره زمان لغو تحریم های نفتکش های ایرانی گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده تحریم های مربوط به نفتکش ها و همه صنعت نفت در گام اول برداشته می شود.
وی اضافه کرد: مشکلی در استفاده از خدمات بیمه ای در پساتحریم وجود ندارد و بلافاصله امکان استفاده از آنها فراهم خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: اکنون نفتکش های ایرانی در همه بازارهای جهانی رفت وآمد دارند و به دلیل اعمال تحریم توسط اتحادیه اروپا ، امکان فعالیت در آن منطقه وجود ندارد.
وی تصریح کرد : شرایط پساتحریم که امکان رفت و آمد نفتکش های ایرانی به قاره اروپا فراهم شود ، اولویت نخست به مشتریان سنتی مانند اسپانیا، یونان، هلند و فرانسه داده می شود.

** مشارکت ایران با کشورهای اروپایی در بخش صادرات ال.ان.جی
صفایی درباره فعالیت در حوزه ال.ان.جی (LNG - صادرات گاز طبیعی از طریق مایع سازی) گفت: یکی از سیاست های این شرکت تنوع بخشی در فعالیت ها است ،به گونه ای که قصد داریم در بخش اف.ال.ان.جی(FLNG - شناورهای مایع سازی گاز طبیعی)، ال.ان.جی و اف.پی.اس.اُ(FPSO - کشتی شناور پالایشگاهی) نیز فعالیت کنیم.
وی تاکید کرد: آمادگی لازم وجود دارد تا با شرکت های بزرگ خارجی در بخش انرژی مشارکت به عمل آید و از مذاکره با شرکت های فرانسوی، آلمانی و بلژیکی خبر داد و گفت: مذاکرات در پساتحریم به صورت جدی تر دنبال می شود.

** 70 حمله ناموفق دزدان دریایی به نفتکش های ایران
صفایی درباره حمل دزدان دریایی به نفتکش های ایرانی نیز گفت: سال 2015 حدود 70 حمله به نفتکش های ایرانی صورت گرفت که همه آنها ناموفق بودند.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش افزود: سال 2015 تعداد حملات دزدان دریایی در خلیج عدن بسیار افزایش یافت ، اما به دلیل حضور نظامیان آموزش دیده هیچیک از این حمله ها موفق نبود.
وی ادعای مسدود سازی تنگه باب المندب توسط کشور جیبوتی را رد کرد و گفت: تنگه باب المندب یک آبراه بین المللی است و براساس قوانین بین المللی هیچ کشوری نمی تواند در مسیر رفت وآمد کشتی و نفتکش ها مانع تراشی کند.

** حضور شخصیت ها و نمایندگان کشورهای اروپایی در تهران
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت : قرار است بیش از 293 شخصیت و شرکت خارجی در همایش بین المللی سالگرد تاسیس این شرکت حاضر شوند و بیشتر مهمانان خارجی از کشورهای اروپایی به تهران خواهند آمد .
وی افزود : براساس برنامه ریزی انجام شده ،برخی از مسئولان ارشد کشورهای اروپایی و یا وزیران آنها در این همایش حضور پیدا می کنند.
اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که ظرفیت ناوگان نفتکش در ابتدای برنامه پنجم توسعه ( 94- 1390 ) بیش از 11 میلیون تن بود و انتظار می رفت تا پایان برنامه به رقم 18 میلیون تن برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.