قدس آنلاین- تبریز: امام جمعه تبریز گفت: دشمن در صدد استحاله فرهنگی و شبیخون فرهنگی است و قصد دارند تا برنامه‌ای را که در آندلس پیاده کرده‌اند در کشورهای اسلامی و به خصوص ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام پیاده کنند.

غرب درصدد شبیخون و استحاله فرهنگی است/ دشمن دنبال ایران آندلسی است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در مراسم افتتاح، کلیدزنی و رونمایی از پروژه‌های فنی، تولیدی، عمرانی و پژوهشی صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه یکی از ارکان مدیریتی جامعه اسلامی برنامه‌ریزی است، اظهار داشت: برنامه‌ریزی امر ضروری بوده و بدون برنامه‌ریزی موفقیت کامل نصیب نمی‌شود و به همین خاطر امیرالمومنان پیش‌بینی و برنامه‌‌ریزی را از ویژگی‌های مومن برشمرده‌اند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی در قرآن کریم نیز مورد تاکید خاص قرار گرفته چرا که عدم برنامه‌ریزی موجب عدم موفقیت و مشکلات بزرگ می‌شود.

وی یادآور شد: صدا و سیما دانشگاه عمومی بوده و باید همه کارها و فعالیت‌های صدا و سیما برنامه‌ریزی شده باشد و خواست رهبری و اکثریت مردم به عنوان نیاز مردم تامین شود.

عضو خبرگان رهبری افزود: پس از انقلاب تحول بزرگی در صدا و سیما به وجود آمد که غیرقابل مقایسه با قبل از انقلاب است و برنامه‌های صدا و سیما مبتذل و الگوبرداری از غرب بود و بسیاری از متدینین در خانه تلویزیون نداشتند و این در حالی است که امروز رسانه صدا و سیما در تمام خانه‌ها و ادارات و نقاط مختلف حضور دارد.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: برنامه‌های مختلف در صدا و سیما با رویکردهای متنوع ساخته شده و در ایام مذهبی و ایام دهه‌فجر برنامه‌های جالب و قابل تقدیر ساخته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: دشمنان ما به صورت گسترده در حال فعالیت هستند تا تهاجم فرهنگی را به شبیخون فرهنگی مبدل کنند و برنامه‌هایی که استحاله فرهنگی به دنبال دارد ساخته شده و در داخل کشور نیز در برخی محافل جوانان از این برنامه‌ها الگوگیری می‌کنند و اگر این روند ادامه داشته باشد استقلال فرهنگی به خطر می‌افتد.

امام جمعه تبریز گفت: دشمن درصدد استحاله فرهنگی و شبیخون فرهنگی است و قصد دارند تا برنامه‌ای را که در آندلس پیاده کرده‌اند در کشورهای اسلامی و به خصوص ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام پیاده کنند.

وی یادآور شد: دولت هرچه به صدا و سیما توجه کند جای توجه بیشتر وجود دارد و حتی اگر یک پنجم بودجه زندان‌ها و محاکم به صدا و سیما اختصاص یابد شاهد تقویت اعتقادات مردم و کاهش جرائم می‌شویم.

تاثیر برنامه‌های مذهبی صدا و سیما بیشتر از منابر است

آیت‌الله مجتهدشبستری تاثیر برنامه‌های مذهبی صدا و سیما را بیشتر از منابر دانست و گفت: منابر محدود به یک مسجد یا محفل مذهبی است اما برنامه‌های صدا و سیما در گستره بسیار بزرگی توزیع می‌شود.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: داشتن نوآوری‌ها در صدا و سیما جاذب بوده و در برابر نوآوری‌های استکبار باید نوآوری‌هایی در چارچوب ارزش‌های اسلامی و انقلابی داشته باشیم.

وی گفت: اگر افرادی برای نوآوری‌های اسلامی تربیت شوند و بتوانند برای جوانان برنامه‌های جذاب تولیدکنند شاهد موفقیت و ارتقای کیفیت خواهیم بود اما اگر کسی در این زمینه عاقلانه و با توان ظاهر نشود شاهد نتیجه معکوس نیز خواهیم بود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: صدا و سیما در زمینه بیان خاطرات و تشریح وضعیت رژیم پهلوی تلاش بیشتری داشته باشد چرا که جوانان اطلاعات کمی از گذشته دارند و هرچه بیشتر شرایط گذشته برای جوانان بازگو شود مطلوب است.

وی خواستار توجه به قانون‌مندی در برنامه‌های صدا و سیما شد و گفت: ترویج قانون‌مداری از جمله در مورد انتخابات ضروری است چرا که متاسفانه در فضاهای مجازی و رسانه‌های مکتوب اهانت به شورای نگهبان صورت می‌گیرد که بر خلاف قانون و عقل و تدبیر است.

آیت‌الله شبستری گفت: قانون‌مندی باید به یک فرهنگ مبدل شود و از نقل شایعات نیز پرهیز شود و متاسفانه شایعات در فضاهای مجازی تشدید شده است.

امام جمعه تبریز بر ترویج ساده زیستی تاکید کرد و گفت: انقلاب با اشرافیت‌گرایی مقابله کرده و نباید سریال‌های صدا و سیما در ساختمان‌های مجلل تولید شده و ترویج اشرافی‌گری صورت گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.