معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد رئیس جمهوری گفت : مشارکت ندادن مردم در فعالیت های اقتصادی دلیل اصلی تک رقمی نشدن نرخ بیکاری در کشور هنگام اجرای برنامه پنجم توسعه بوده است .

مشارکت ندادن مردم دلیل اصلی کاهش نیافتن بیکاری است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، سید ابوالفضل رضوی عصر یکشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مازندران در ساری افزود : در برنامه پنجم پیش بینی شد که نرخ بیکاری تک رقمی شود و این کار نیازمند افزایش نرخ فعالیت های اقتصادی مردم بود .
وی ادامه داد : در حالی که همه در حال فریاد زدن برای بالا بردن میزان حضور مردم در انتخابات اسفند ماه امسال به عنوان مشارکت سیاسی هستند ، اما نمی دانم چرا کسی تلاش نمی کند تا نرخ فعالیت های اقتصادی مردم را افزایش دهد.
رضوی با تاکید بر این نکته که مردم در جمهوری اسلامی ایران مشارکت پذیر هستند ، گفت : مشارکت دادن مردم کار سختی است اما باید تنگ نظری ها را نسبت به افزایش درآمد مردم جامعه کم کنیم .
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد رئیس جمهوری افزود : به نظر می رسد خیلی از ما دوست داریم افراد عادی و عموم جامعه همواره نیازمند و اسیر باشند.
وی تاکید کرد : رویکرد دولت یازدهم حضور مردم در فعالیت های اقتصادی کشور است و زمینه لازم را نیز مهیا کرده است .
رضوی به تخصیص یکهزار میلیارد تومان تسهیلات برای طرح های اقتصادی روستایی در سال جاری خبر داد و گفت : این تسهیلات ارزان قیمت برای به حرکت در آوردن چرخ اقتصادی خانوارها در این مناطق است .
** مازندران ، رتبه دار جمعیت روستایی کشور
معاون توسعه روستائی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از مازندران به عنوان استان دارای بیشترین جمعیت روستایی نام برد و گفت : 45 درصد جمعیت این استان روستایی هستند و شش و نیم درصد از جمعیت 21 میلیون نفری روستاهای کشور در این استان زندگی می کنند.
وی رتبه مازندران را در داشتن جمعیت روستایی ششم اعلام کرد و افزود : مازندران در جمعیت شهرنشین نیز رتبه بیست و ششم کشور را دارد.
رضوی با بیان اینکه روستائیان مازندران از نظر هزینه رتبه دوم و از نطر درآمد رتبه چهارم کشور را دارد ، گفت : به لحاظ بیسوادی جمعیت روستایی هم مازندران رتبه 13 کشور را دارد .
** روستائیان اصلی ترین جمعیت مددجوی کمیته امداد
معاون توسعه روستائی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از جمعیت روستائی به عنوان اصلی ترین مددجویان کمیته امداد نام برد و گفت : 70 درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد بویژه در مازندران روستائیان هستند .
وی با بیان اینکه 14 میلیون نفر از جمعیت کشور حاشیه نشین هستند ، افزود : 60 درصد این جمعیت را هم روستائیان تشکیل می دهند که پس از کوچ از روستا و استقرار در حاشیه شهرها دیگر نه هیچ درآمدی برای خودشان و نه هیچ نقش مفیدی در تولید دارند .
رضوی بر لزوم اجرایی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری مبنی بر معکوس شدن مهاجرت تاکید کرد و گفت : روستاها باید تبدیل به کانون تولید ارزش آفرینی شوند .
او ظرفیت روستاها را برای تحول و تبدیل شدن به کانون تولید از نظر نیروی انسانی مهیا دانست و افزود : هر پنج نفر در یک خانوار روستایی یک نفر تحصیل کرده دانشگاهی است .
رضوی تاکید کرد : اگر بر اساس باور حرکت دستجمعی و فعالیت جمعی اقتصادی تقویت شود ، مشکلات هزینه بالا و درآمد کم روستائیان حل می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.