قدس آنلاین/ شاهسمند: معاون وزیر و مدیرعامل شهرهای جدید کشور گفت: قطار مشهد- گلبهار طی ۳ سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

قطار مشهد- گلبهار ۳ سال دیگر راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شهرهای جدید کشور در حاشیه افتتاح 3057 واحد از مسکن‌های مهر گلبهار در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: حدود 400 هزار واحد مسکن مهر از مجموع 2 میلیون واحد مسکن مهر موجود در کشور در شهرهای جدید واقع شده است که از این تعداد 120 هزار واحد طرح مسکن مهر در خراسان رضوي در حال ساخت است که یک سوم آن در شهر گلبهار می‌باشد.
نریمان به طرح مسکن مهر در دولت قبل اشاره کرد و افزود: ما در حالی گلبهار را از دولت قبل تحویل گرفتیم که فقط 2 هزار واحد مسکن مهر ساخته شده بود که این رقم در دولت تدبیر و امید به 24 هزار واحد در گلبهار رسیده است و اگر متقاضیان و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی همکاری کنند پنج هزار واحد دیگر نیز در 6 ماه آینده به متقاضیان تحویل خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در کل کشور به ویژه در شهرهای جدید و شهر گلبهار تلاش می‌کنیم پرونده مسکن مهر تا سال 95 مختومه شود به برخی از مشکلات تعاونی‌های مسکن مهر اشاره کرد و گفت: تعدادی از این تعاونی‌ها از نظر حقوقی مشکلاتی دارند که این مشکلات در حال پیگیری و رفع می‌باشد.
وی به مشکلات حمل و نقل در شهرهای جدید اشاره کرد و گفت: برای قطار شهری گلبهار به مشهد مناقصه اصلی برگزار و قرارداد آن هم منعقد شده است و اگر مسأله فاینانس آن حل شود کار را شروع خواهیم کرد که پیش‌بینی می‌کنیم طی 3 سال این پروژه به پایان برسد.
مدیرعامل شهرهای جدید کشور افزود: ما در گلبهار تاکنون کار را تعطیل نکرده‌ایم بلکه همه اکنون کارهای زیرساختی آن در حال انجام است و تاکنون 33 کیلومتر از مسیر راه آزادسازی شده است و بقیه مسیر نیز بزودی آزادسازی خواهد شد که برای اجرای پروژه قطار شهری گلبهار به مشهد 300 میلیون یورو اعتبار برآورد شده است که با استفاده از منابع داخلی و کمک‌های دولت پروژه را تمام خواهیم کرد.
وی به برخی از مشکلات خدماتی مردم در شهرهای جدید از جمله گلبهار اشاره کرد و با تأکید بر حل این مشکلات گفت: با دستگاه‌های خدماتی دولتی در حال گفت‌وگو هستیم تا مشکلات آب و فاضلاب، روشنایی، گازرسانی و... را در این شهرها برطرف کنیم.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.