پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، : سفیر جمهوری خلق چین در سفر به مشهد مقدس از مجموعه حرم مطهر رضوی بازدید کرد.

رواق دارالحجه گنجینه‌ای سرشار از هنر اسلامی است

«پانگ سن» که به همراه رئیس‌جمهور کشورمان به مشهد مقدس سفر کرده بود، از مجموعه صحن‌ها، موزه مرکزی و فرش و رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی بازدید کرد.
وی با بیان اینکه حرم مطهر رضوی از لحاظ فرهنگی، تاریخی و هنری بسیار غنی و با شکوه است، گفت: این سفر و بازدید از حرم مطهر رضوی فرصت ارزشمندی بود که با تاریخ و معماری این مکان مقدس بیشتر آشنا شوم.
وی افزود: معماری و بناهای موجود این مکان مقدس سرشار از زیبایی است و جلوه‌‌های بی نظیری از معماری اسلامی را به نمایش می‌گذارد.
سفیر جمهوری خلق چین اظهار کرد: فرهنگ غرب و شرق تفاوت‌‌های بسیاری با یکدیگر دارند و در این مکان جلوه بی نظیری از فرهنگ و تمدن مردمانی مشاهده شد که برای ما بسیار تأثیرگذار بود.
وی که برای دومین بار از مجموعه حرم مطهر رضوی دیدن می‌کرد، هنرهای به کار رفته در رواق دارالحجه را گنجینه سرشار از هنر اسلامی عنوان کرد و افزود: این مجموعه، مخزن بی نظیری از میراث ارزشمند معماری، فرهنگی و هویت تاریخی ملتی است که در طول قرن‌ها به یادگار گذاشته اند.
سرپرست اداره كل روابط عمومي آستان قدس رضوي كه سفير چين را در اين بازديد همراهي مي‌كرد، با اشاره به توفیقات گسترده آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نهادهای موقوفاتی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با مدیریت آیت‌الله واعظ طبسی، که از افراد مؤثر در انقلاب اسلامی ایران بوده‌اند، توانسته در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و اقتصادی موفقیت‌هایی عظیم کسب کند.
سيد احمد هاشم آبادي گفت: فعالیت‌های مجموعه آستان قدس رضوی به صورتی توسعه یافته است که امروز در زمينه‌هاي درمانی، دارویی، فرهنگی، اقتصادی و پژوهشی از مجموعه‌هاي تأثيرگذار كشور و منطقه است.
گفتنی است، در پایان اين بازديد، تابلویی زيبا از رواق مباركه دارالحجه(عج) حرم مطهر رضوی توسط سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی به سفیر جمهوري خلق چين در ايران اهدا شد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.