رئیس مرکز تحقیقات طب فیزیکی و توانبخشی گفت: کمردرد می‌تواند یکی از نشانه‌های ابتلا به انواع سرطان در مراحل پیشرفته آن باشد.

زنان خانه‌دار بیشتر از مردان دچار کمردرد می‌شوند/ کمردرد یکی از نشانه‌های ابتلا به سرطان سینه

به گزارش قدس آنلاین،سید منصور رایگانی در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با موضوع کمردرد اظهار داشت: مسئله‌ای که در رابطه با کمردرد حائز اهمیت است دلیل ایجادکننده آن بوده و پیش از همه اقدامات باید علت کمردردها تشخیص و سپس جهت درمان آن اقدام کرد.

وی افزود: کمردردهایی که بیش از یک ماه طول بکشد و درد آن به هیچ درمانی جواب ندهد همچنین زندگی معمولی فرد را دچار مشکل سازد باید مورد توجه بیمار و پزشک قرار گیرد تا بتوان اقدام درمانی مناسب را انجام داد.

رئیس مرکز تحقیقات طب فیزیکی و توانبخشی با اشاره به اینکه به دلیل فعالیت‌های فیزیکی در منزل در برخی از موارد کمردرد در زنان شایع‌تر از مردان است، بیان داشت: به طور کلی در مردان فتق دیسک ستون فقرات بیشتر است همچنین نشستن‌های طولانی و پیوسته سبب بیرون‌زدگی دیسک کمر می‌شود.

رایگانی با تأکید بر اینکه کمردرد در کودکان و سالمندان بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: در کودکان می‌تواند کمردرد به دلیل رماتیسم، عفونت و انواع بدخیمی سرطان ایجاد شود. در سالمندان نیز پوکی استخوان و متاستاز سرطانی می‌تواند کمردرد را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: سرطان پروستات، ریه، استخوان و سینه می‌تواند در سنین بزرگسالی منجر به ایجاد کمردرد شود و زنانی که سرطان سینه در آنها به مرحله متاستاز ورود یابد در دردهای کمر خود را نمایان می‌سازد.

 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.